Ga naar inhoud


Eerste ervaringen en foto's nieuwe M7 module in bruikleen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

In de module, kan je geen kaart plaatsen.

Uiteindelijk wel hoor. Wellicht blokkeert een stukje plastic het inschuiven van een gewone smartcard.

 

Maar als je de module naar het licht houd, zie je op de plaats waar de contacten zitten in de module een soort wit plastiek zitten, waar ik denk, dat dit de smartcard processor o.i.d. zit.

Eén ding is zeker: de module bevat een mini smartcard, anders had je ergens in de decoder een vermelding CARDLESS moeten vinden.

Het stukje plastic dat je ziet, is dus niets anders dan een smartcard ter grootte van een gewone gsm-simkaart. Een beetje lijm houdt die op z'n plaats in de CI+ module.

In de M7 MZ 101 zit ook zo'n mini smartcard. Met een beetje plastic tover je die om tot een normale smartcard en past ze rechtstreeks in de kaartlezer van de Vu+ Duo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

En dan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Orca kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalden beweren, dat het dezelfde codering is van fransat en de zwitserse, en kan je die decoderen op een alternatieve module en misschien softcam.

Maar wat ze allemaal gaan doen, weet enkel M7.

Maar met modules, gaat het minder worden dan het vcr dvd/hdd recorder, waar kijken en opnemen wel kon.

We kunnen enkel hopen, dat ze ervoor zorgen dat een linux gecodeerd kan opnemen en achteraf kan decoderen zoals andere toestellen, anders worden onze linuxjes heel wat beperkter dan nu  :( .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen:  Heb je al eens getest hoeveel kanalen ie kan openen van dezelfde transponder?

 

bv. door meerdere opnames te starten van kanalen op dezelfde transponder.

 

De meeste CI(+) modules kunnen slechts één kanaal decoderen.  Maar er zijn er enkele die ook meer kanalen kunnen decoderen van dezelfde stream.  Hoe gedraagt de NeoNation module zich?

 

Je moet niet hopen dat de een CI(+) module meerdere transponders gelijktijd aankan.  Dit komt omdat de hele stream door de module moet passeren.  En meerdere streams tegelijkertijd gaat dus niet.  Of het zou moeten zijn dat programmeurs erin slagen de kanalen die je wenst uit de streams te peuteren en samen te brengen in een pseudo stream die dan door de module geperst wordt.  Op dit moment is er geen enkel systeem bekend dat dit kan doen.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze namiddag, even de bewuste module gestoken in een maxdigitaal xp1000. Het was verwonderlijk, hoe snel men kon zappen, en het beeld decodeerde. Bepaalde zenders gaven blokvorming, maar de tijd was te kort, om te weten of het de module in combinatie met ontvanger was of te weinig signaal. Ik vermoed laatste, omdat ik gisteren op vu duo, ook op bepaalde zelfs FTA zenders problemen had. vrijdag en eventueel zaterdag iets langere testen.

Hij gaf ook mee, niet ci+ compatibel. Ik zou vermoeden, zolang M7 de + niet activeert, deze werkt in ci ontvangers.

Echter heeft het geen enkel voordeel, om witte module met kaart te vervangen door deze.

Als de vu duo vrij is, zal ik eens volgende test doen.

De cd kaart in de witte module + de rode TVV (nieuwe) module tezamen plaatsen in de vu en eens zappen op Nederlandse en Vlaamse zenders. Uit ervaring, weet ik, dat dit problemen geef, maar wil die combinatie toch wel eens testen.

Nog zaken die ik moet testen, vraag ze gerust.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het met gezinnen met meer dan 1 tv  ophetzelfde adres ? het aanbod op de 2de kaart is bedroevend , en als ze deze rommel gaan doorduwen , gaat het hun een hoop klanten kosten . Ik hou het dan alvast voor gezien , net zoals telerommel en comabelg er hier nooit digitaal zullen binnenkomen kan TVV dan z'n boeltje inpakken en gaan we terug analoog .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor alle testen. Met de nieuwe module. Ik wist wel dat hij niet CI+ was. Want ze verkopen hem. voor hun gecertificeerde ontvangers. En die zijn ook niet CI+ compatibel. Voor zover ik weet. Zij zullen dit dan ook niet kunnen gaan activeren omdat zij op de verpakking van de module. Duidelijke kijk garantie bieden. Voor alle CD/TVV gecertificeerde ontvangers. Waar ik wel nog benieuwd naar ben pakt hij een heracktievatiesignaal goed op. En blijft hij dan ook goed werken ??

 

Grt. Henny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten nu dat ie meer dan 1 kanaal van dezelfde transponder kan decoderen.

Maar een duidelijk antwoord op de vraag hoeveel kanalen dan precies is er nog niet.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de solo2, kan ik enkel zien, dat hij na een initialisatie de module aanvaard. Deze heeft momenteel geen dvb-s on board, en kan dus verder niks testen helaas.

Ik zal eens lyngsat erbij nemen, en kijken hoeveel streamen ik kan opnemen, maar met de feestdagen, moest er heel wat zijn opgenomen, en omdat de vu solo nog altijd niet lukt, om op te nemen via usb, en de xp1000 ook (nog) geen usb schijf heeft, worden alle opname's gedaan op de vu duo schijf. Als ik niet op mijn donder wil krijgen, van mijn ouders, kon ik het me niet permitteren, dat mijn vu duo ging chraschen tijdens 3 gelijktijdige opname's, van 3 ontvangers.

Maar hoe wil je dat ik test van eenzelfde transponder? via één tuner of 2 tuners? Dan moet ik eventueel tuner B zetten als niet gebruikt.

@ henny. dat ze de ci+ nooit zullen kunnen aanleggen, daar geloof ik niks van. Nu is het eindejaarsperiode, en zijn de callcenters soms met een minimum aan personeel bemand, en cadeautjes tijd. Er zijn nog diverse tv's in gebruik, met een dvb-s2 tuner zonder ci+, maar enkel met ci. Ik weet het natuurlijk niet, maar als mensen hun tv niet meer kunnen gebruiken door die +, dan zouden veel abonnee's ontevreden zijn, en nog meer zouden gaan naar ip of kabel, wat ik regelmatig hoor als ik bij dergelijke dealer moet zijn, omdat meerderen ook computers en zo doen.
Zolang het seca systeem in gebruik is, zie ik ook het nut niet in.
De toekomst zal het leren of die + ooit zal worden geactiveerd, maar aangezien de mogelijkheid zou je denken van wel.

Ik weet het niet, maar misschien leest M7 mee, en weten ze, dat ze kwaad bloed bij hun abonnee's zouden zetten, als ze nu al die + activeren, waardoor nieuwe linux abonnee's hun decoder richting kliko kan verhuizen. Ik heb nog meegemaakt dat bedrijven hun strategie wijzigden na honderden negatieve berichten op social media.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden die + uiteraard in de toekomst kunnen activeren. Als zij dit per'se zouden willen. Misschien door een firmware update. Ik zie bij de foto's van jou. Dat de module wel is gelockt op m7 groep. Volgens mij betekent dit dat er in die nieuwe module zelf, in ieder geval geen andere smartcard is te gebruiken. Verder valt mij op dat hij blijkbaar niet is gekoppeld met die nieuwe mini sim kaart. Beetje vreemd, had dat echter wel verwacht. En zou neotion met wat secondelijm. hem zo op zijn plaats houden. Ik neem aan dat dat wat proffesioneller is gedaan. Ik weet nog wel. dat ook over de nagra cam (die met de witte stikker). Beweerd werd. Dat ook die CI+ was. Maar ze die + niet zouden aktiveren. Ook al vanwege hun gecertificeerde ontvangers. Ook hier zijn linux ontvangers bij. En zij bieden met die ontvangers en die module immers kijk garantie. Dus ik ga er net, zoals bij die witte module vanuit.dat ze de + niet zullen gaan aktiveren. Zowel bij canaaldigitaal in de webshop, staat er bij dat ze met CD/TVV gecertificeerde ontvangers te gebruiken zijn. Daarom zullen zij het nooit kunnen maken om zomaar die + te aktiveren. Dan zouden ze de firmware van die ontvangers eerst moeten gaan aanpassen. Wel staat er een lijst met tv's die ook getest zijn met de nieuwe module. En die er probleemloos mee werken. Ik geef toe hij is een beetje moeilijk te vinden. Maar hij staat er wel op. Die televisies zouden wel over een CI+ slot beschikken. Ach de toekomst zal het ons leren wat zij gaan doen. Maar zij raken al genoeg abbonees kwijt door hun beleid. De laatste jaren !!

 

Grt

 

Henny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...