Ga naar inhoud


EPGImport probleem na overgang naar VTI9.x


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Na d installatie van VTI9.X laat de nieuwe versie van EPGImport niet de gegevens van alle bouquet zenders zien: Alle zenders van NL, Duitsland worden getoond, van de UK wordt alleen BBC four getoond. 

 

Wat verder meespeelt:

a) Er is een nieuwe versie van EPGImport uitgekomen die ik heb geinstalleerd die het vastlopen (Loading...) van de ontvanger heeft ondervangeen. Dat werkt prima.

B) Ik heb VTI 9.x geflasht, als luie hond heb ik een restore van de configuratie teruggezet - maar naderhand heb ik toch maar weer opnieuw geflasht en handmatig alles weer ingesteld, want: beter.
 Hieronder mijn bouquet een de instellingen van EPG Import. Niets mis mee volgens mij. 

 

Vragen:

  1. Het kan zo zijn dat de XML files van Rytek niet volledig zijn. Weet iemand hier meer over?
  2. Het kan ook zijn dat er ergens in een configuratiebestand op de vuplus duo fouten staan. Wissen en epgimport opnieuw installeren zou een remedie kunnen zijn. Wie kan mij hier verder mee helpen?
  3. Wie ervaart hetzelfde probleem?

post-72269-0-90471400-1450945828.jpgpost-72269-0-46468100-1450945829.jpgpost-72269-0-24083100-1450945830.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor zover dat je bepaalde zenders wel in de EPG hebt en voor andere geen is een beginners probleem van EPGimport gebruikers

 

dat is al enkele keren aan de orde gekomen

 

je moet geen twee UK XMLTV kiezen, daar komt het op neer

om de EPG schoon te maken is onder VTI voor EPG instellingen de optie aanwezig de EPG.dat te wissen

1

dan maak je in EPGimport alle wenselijke en/of gewenste instellingen

en

2

stelt een timer in

(dag <> nacht ritme afhankelijk OF in gebruik <> niet in gebruik afhankelijk)

3

laad dan eenmaal eerst manueel de EPG in dat duurt afhankelijk van wat je aangevinkt hebt

4

doet een officiele herstart per menu

 

elke kill actie per stroomknop brengt je EPG meer of minder in de war

dat wilde ik ook nog even voor de overige google lezers vaststellen

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit weer het bekende VTI satellites.xml probleem, hierin staat Astra/Eurobird (28.2E) position="284"

In jouw lijst zie je ook 28,4 staan en hierdoor werkt de EPG import niet voor die satelliet.

Je moet 284 veranderen in 282 en dan de Astra2 opnieuw inscannen, daarna EPG import opnieuw draaien en dan zou het wel moeten werken.

Het satellites.xml bestand vind je in de /etc/tuxbox map.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is ook de reden dat de Canaldigitaal fastscan geen beeld geeft op de Astra 2 zenders

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... 284 naar 282 aangepast in de xml file.

 

En nu gaat het dus fout: hoee kan ik in godesnaam de astra 28.2 inscannen, ik heb geen oude configuartefile in dreambox edit staan.

 

Ik zie alleen maar een -niet weg te krijgen - "28.4E - Nieuw"satelliet in mijn zenderlijst, en ik kan niet bij het inscannen astra 2 selecteren.

 

krrrttttt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker.  Ik heb een restore gedaan van de zenderlijsten - op basis van een backup die ik vlak voor de update had uitgevoerd. Ik zie nu zowel Astra 2A 28.2 als een 28.4 satelliet in mijn kanalenlijst opduiken. Ik kan bij het handmatig zoeken naar zenders noch de astra 2A als de 28.4 invoeren.  

 

Even nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Het heeft gewerkt. Workflow:

 

1. backup maken

2. Update VTi Flashen

3. Zenderlijsten restoren

4. satellites.xml aanpassen

5. rebooten

6. Zenderzoeken -> Handmatig -> Single satelite -> astra 28.2 

7. Epgimport installeren en  instellen

8. Voor e eerste keer: handmatig importeren EPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag waarom die satellites.xml file niet fixed word bij VTI,ook ik heb hier al eens de nadelige gevolgen van moeten ondervinden.

Het lijkt erop dat ze niet leren van hun fouten keer op keer word die fout binnen VTI gemaakt....waarom?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms verdenk ik de makers van VTI ervan ongelooflijke keikoppen te zijn.

Zie mijn jarenlang probleem met de ondertiteling...

Blijkbaar is het VTI team Duits. Echter op Duitse fora lijkt de vraag naar die ondertitelpositie ook groot te zijn.

Net zoals die 28.2 graden op 28.4 te houden. Niet willen aanpassen he. Keikoppen grrrrrr

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...