Ga naar inhoud


voeding vervangen vu duo


hein12

Aanbevolen berichten


Hallo ik denk dat mijn voeding vu duo kapot is kan ik een voeding  van mijn andere vu duo erin zetten om te testen als dat het probleen is mvg Hein

Afhankelijk van leeftijd en gebruik zou ik geen risico nemen en er bij voorbaat een nieuwe voeding inzetten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook eerst op connector  cn1 meten of alle spanningen die er bij staan aanwezig zijn.

en ook aan de stekker van de hd of er de 12  en 5 volt aanwezig zijn  dan weet je teminsten of de

voeding in orde is of niet

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het de voeding is ... en niet het rode led-probleem

maw de C807

 

Kijk even naar mijn presentatie van eind vorig jaar.

  is lang niet altijd  c 807 of ic u801  defecte elko s  in de voeding komt ook  met enige regelmaat voor

 met name c14/c15

 

gr metropar

  • Like 1

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij blijft hangen in starting is het vermoedelijk toch geen voedingsprobleem.Probeer eens flash bootloader en daarna een ander VU imageflash.Probeer verschillende images.Laat voor alle zekerheid de HDD of usb sticks achterwege.En wacht geduldig .Soms tot 10 minuten kan het duren alvorens hij soms doorstart.

 

Ps: heb je ook de kleine voedingsspanningen op de IC's gemeten ? Die zijn heel belangrijk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 bedankt allemaal voeding gemeten stroom was goed elco,s gemeten was ook goed maar de vu blijft hangen in starting al een nieuwe bootloader en een flash gedaan maar hij start niet op mvg Hein

 meet eens de uitgangs spanning van  u805 2,5 volt  u802 ongeveer 1,26 volt en u 801 ongeveer 1,3 volt de ingang spanning hier

 van is 5,2 volt  vermoed probleem bij u801 maar kan het mis hebben

 

 gr metropar

aangepast door metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemiddag alles nagemeten wel 5.09 in maar geen stroom uit hij springt nu ook al in de  rode led dus maar even opsturen bedank voor de hulp mvg Hein

 was ik al bang voor is er een of meerdere   defect meestal de 801  of alle drie  kan je ook zelf vervangen als je wat handig bent

maar geeft geen enkel van de 3 spanning uit?

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...