Ga naar inhoud


Ondertitels niet te kiezen in VTi?


Andrija

Aanbevolen berichten

In PLI 4 kopieerde ik de films van mijn PC op de hd van mijn box. Ik kon ze daar dan afspelen. In VTI zie ik alleen lege directory.

Ook kon ik PLI kieze uit de verschillende ondertitels. Bij VTI is dit ook mogelijk. Als ik nu op audio druk zie ik die optie niet.

 

Bedankt voor je info alvast Andre overgestapt van PLI naar VTI :cry:

aangepast door wiz
onderwerp aangepast

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan keer je toch gewoon terug naar het vroegere image

:)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLI is veel beter met subtitels dan VTI,vind je subtitels heel belangrijk dan ga je beter terug naar PLI.

VTI heeft vele voordelen t.o.v PLI (naar mijn mening) maar als het over subtitels gaat is PLI toch de winnaar.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je wilt me vertellen dat een film met diverse ondertitels deze alleen zonder ondertitels kan afspelen in VTI zonder ondertitels. Mijn opgenomen films hebben wel ondertitels? Kan dat gewoon niet geloven.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de subtitels wil zien in bijvoorbeeld een .mkv file,kan dit door de film te starten en tijdens de film op de menu button te drukken. Dan zie je bovenaan ondertitels,daar heb je de keuze,let wel op bij VTI staan de ondertitels midden in het beeld.

Losse subs dus .srt files werken trouwens helemaal niet.

Je hoeft me trouwens niet te geloven,het is gewoon zo!

Lees dit maar eens even door: https://www.sat4all.com/forums/topic/350141-oplossing-voor-ondertitelpositie-in-vti/page-1

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je opnames gemaakt hebt van satelliet,

is het door de zender bepaald of die teletext heeft en of dvb-sub.

dus indien er sub in het programma is wordt dat ook mee opgenomen

 

indien die gebruikt werden in OpenPli voorheen zijn ze ook nu te gebruiken in VTI

 

je hoeft enkel de txt 888 te drukken of de dvb-sub toets

niets meer en niets minder.

 

overigens alles wat al op de HDD van de VU stond aan films in de map movie blijft ook gewaarborgd onder VTI en is terug te vinden. (algemeen flashen laat je filmbestanden altijd ongemoeit)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met zo een instelling zal je snel gedaan hebben met info krijgen.Van mij hoef je die niet meer te verwachten.Aan losers heb ik lak.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zit er nu te wachten op zulke antwoorden bellejt. Enige zelfreflectie is misschien niet te veel gevraagd als men zulke antwoorden geeft op serieuze vragen van forum deelnemers. Ik de anderen danken voor hun advies. En ja misschien moet ik dan wel weer overstappen naar PLI. Maar dat kun je dan nog altijd anders formuleren. Trouwens het is niet mijn bedoeling iemand te beledigen. Voor mij is dit onderwerp afgesloten. Weet nu wat de voor en nadelen zijn van PLI en VTI. :mellow:

  • Like 1

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke image heeft zo zijn voor en nadelen,VTI is gewoon minder met subtitels dan PLI.

Voor mij zijn subtitels niet belangrijk aangezien ik enkel opneem en afspeel.

Films kopieëren is niet aan de orde dat doe ik niet,ik zie mijn Vu solo 4k dan ook niet als een mediaspeler maar als een kabel - satellietontvanger.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel prettig hulp aanbieden en aannemen is het natuurlijk niet als er al een rare sfeer heerst

tussen vraagsteller en beantwoorder

spring over uw schaduw

 

to the topic

 

ook in VTI werkt het ondertitels projecteren in je lopende programmering prima

per txt of dbv-sub

 

met wat eigen studie en aanpassingen niet anders als bij de Image concurrenten

 

wat de vraagsteller met het kopieren van <> naar bedoelde is onduidelijk

wat voor bestanden (als film en mediafile) dat betreft is evenmin duidelijk geworden

 

eerst opheldering geven a.u.b. over waar het om gaat en wat voor soort bestanden het betreft

raden en raadseltjes opgeven is altijd zinloos

 

en pas dan kunnen  we snel en adequaat helpen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In VTI werken ondertitels ook prima, ze staan echter wel hoger in beeld. Met een aanpassing in de skin.xml trouwens eenvoudig netjes onder in beeld te krijgen. Staat ergens in een VTI topic van een aantal maandjes terug (dus even zoeken). Ook .srt files werken prima in combinatie met mkv. Wel exact dezelfde naam geven als de hoofdfilm. Volgens mij audio knop, dan 1 stap naar boven via pijl naar boven, en vervolgens linker pijl toets. Dan kom je in

subtitle menu. Daar zou dan ook evt. toegevoegde srt staan (onbekende ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In VTI werken ondertitels ook prima, ze staan echter wel hoger in beeld. Met een aanpassing in de skin.xml trouwens eenvoudig netjes onder in beeld te krijgen. Staat ergens in een VTI topic van een aantal maandjes terug (dus even zoeken). Ook .srt files werken prima in combinatie met mkv. Wel exact dezelfde naam geven als de hoofdfilm. Volgens mij audio knop, dan 1 stap naar boven via pijl naar boven, en vervolgens linker pijl toets. Dan kom je in

subtitle menu. Daar zou dan ook evt. toegevoegde srt staan (onbekende ...).

.srt werkt niet,gister getest,niet dat ik het wilde gebruiken maar even ter info.

Knommelen aan een skin.xml file zou ook niet nodig moeten zijn om de subs op de juiste positie weer te geven.

Met andere woorden ik blijf erbij,zijn subs heel belangrijk dan is PLI een betere keuze!

En erhm... dat ze exact dezelfe naam moeten hebben was me al jaren duidelijk.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...