Ga naar inhoud


Smartcard canal digitaal wordt niet herkend (VU+ Solo2)?


Joshua
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Hallo,

gister mijn VU+ SOLO2 HD twin met 1,5Tb (en WIFI) ontvangen. Met Open PLI voorgeinstalleerd.

 

Ik ben echt een leek en alleen gebruiker. Twee problemen:

* Smartcard CD wordt niet herkend

* Als ik probeer op te nemen geeft systeem aan: Geen harde schijf gevonden of harde schijf is niet geinitialiseerd. Kan ik gewoon initialiseren, of raak ik dan mogelijk belangrijke informatie kwijt?

 

Ik heb schotel (met een LNB, van Sharp low noise Universal lnb bs1bsel 100w) gericht op 19,2 Astra. Tot gisteren met SD ontvanger en CD card de SD zenders op 19,2 kunnen ontvangen.

 

Kabel inmiddels aangesloten op LNB2 van de VU+

Configuratie:

Tuner A: niet ingesteld

Tuner B: 19.2E ASTRA 1KR/1L/1M/1N Ku band

 

Vrij te ontvangen zenders werken; de zenders van mijn basis HD pakket werken niet: zwart beeld.

 

Ik heb op fora iets gelezen over softcam installeren? Maar geen idee hoe ik dat moet doen...

 

Help!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

softcam installeren en je HD zenders zitten op een andere sat nl 23.5 E.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

andersom insteken.Chip in de box naar onderen in lezer

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kaartje in bovenste lezer met chip van U weg en naar onderen.Dan naar de cam instellingen gaan en deze starten.Vermoedelijk is je cam niet opgestart.Voor een nieuwe versie kan je die gewoon downloaden uit de feeds.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, en gedaan.

Via instellingen - softcam/CI - softcam instellingen de softcam herstart. Er verandert niets.

 

Hoe kan ik een andere versie downloaden uit de feeds? Sorry, ik ben echt een leek...

Bij applicaties kan ik de softcam / cccam niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kanaal BVN (met beeld) selecteer en ik vraag info softcam op, dan zie ik dit:

System FTA

cais 0x000

provider unknown

provid 0x000

pid 0x70c

using fta

ecm time 0.000

 

Als ik kanaal sbs6 (SD, zonder beeld) selecteer en ik vraag info softcam op, dan zie ik geen info.

 

Ook herstart op BVN kanaal helpt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is je softcam vermoedelijk niet aktief.Google eens op het forum .Er staan verschillende topics over.Uit leggen is te langdradig aan een leek.Je hebt hulp nodig van iemand die PIi kent.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is het ccam installeren, opstarten en klaar.

Probeer CCAM 2.3.0 te installeren, dat zal je zelf op moeten zoeken ergens in software binnen PLi

 

De meeste mensen hier werken met VTi denk ik, dus je zal zelf even op een PLi forum moeten kijken, zoals bellejt zegt.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben me al suf aan het googlen, en wordt het ene draadje na het andere draadje ingesleurd :<(

 

Mijn probleem is dat ik al afhaak als ik software binnen PLI moet zoeken. Ik ben dus echt een leek, en kan wel met menu's werken (kwestie van doorzetten en blijven zoeken), maar begrippen als PLi en VTI zeggen mij niks.

 

Maar ik ga door! Net zolang totdat dat ding doorheeft dat hij niet de baas is ;>)

 

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...