Ga naar inhoud


Handmatig RTL Z in zenderlijst plaatsen


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van zenderlijsten die door andere ijverige bebruikers ter beschikking worden gesteld.

Sinds vandaag kan ik ook RTL Z ontvangen, maar ik heb geen idee hoe ik handmatig deze zender toevoeg aan de bestaande lijst.

Beetje dom misschien, als ik deze waardes toevoeg op 23.5; 11856 V 27500 2/3  (8PSK DVB-S2), dan krijg ik een lijstje zenders te zien waar ik verder niets mee kan. 

​Kan ik dit ook toevoegen via Dreamset? Ik hoor het graag...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al een paar pogingen gedaan maar het lukt niet.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de SId invullen, maar heb geen idee welke...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je doen in zender zoeken en dan alleen de transponder 11856.00 aanzetten.

Heb ik gedaan en dan komt er een lijstje zenders zonder verdere opties. Ik kan daar helemaal niets mee...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het gelukt, handmatig frequentie ingevoerd en de sid opgezocht bij Sat of Kings.

Daarna had ik niet helemaal in de gaten dat je de zender ook nog naar het Nederlandse boeket moest kopiëren, het zijn geen dagelijkse handelingen...

Bedankt voor jullie hulp!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

het aan een bouqet toevoegen is hopelijk bekend

daar zijn overal help en support sites voor

 

al sinds enigma  en enigma2 dergelijke "customization van settingslijsten toestaat" kent men ook die methodiek met uitleg

 

dat is bijna identiek voor elke enigma2  / linux receiver van recente datum

et9000 - dm7080HD - VU+DUO2

dat weet iedereen

 

daarom dacht ik zelf gaat het hier enkel om het gebruik van de Dreamboxedit of Dreamset programma's, welke dan ook receiver onafhankelijk gebruikt en bewerkt kan worden.

 

blijkbaar is dat niet bekend (hetgeen men met tante google kan bijspijkeren)

 

het inlezen van zenders is bekend via de menu's

het aanpassen en bewerken van zenderlijsten is bekend met PC software

het aanpassen van een bouqet is bekend met receiver's eigen webinterface of PC-editor na een eigen frequentiescan

evenals

het copieren van settings uit een lijst van iemand anders

 

bouqetten / settings / zenderlijsten aanpassen moet men ook gewoon eens per zoekfunctie waar nemen

er is genoeg aan behulpzame informatie te vinden.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

T...

​Kan ik dit ook toevoegen via Dreamset? Ik hoor het graag...

de kwestie is wie een vraag stelt krijgt een passend antwoord

het kan {en dat geef ik zelf aan in post #11} maar ook per menu zoals U als simpele oplossing voorstelde in post #12

 

vooral geen webinterface screenshots achterwege laten

:D

 

 

even een scan doen en hij staat in last scanned

overigens dat kon u niet weten dat is in VTI anders qua naamgeving en selectie

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...