Ga naar inhoud


UTP, coax combi inbouw doos


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Om lekker decadent te doen  ;)  hou ik ervan om tv te kijken in mijn bad. Heb daar zo'n klein Sony flatscreentje omhoog hangen met ingebouwde DVD.

In de tijd dat DVB-C en DNLA al jaren bestond vond men het bij Sony blijkbaar niet nodig om dat ook in hun 22" modelletjes te plaatsen.

Gelukkig is er nu een Raspberry Pi waarmee ik toch wat meer kan bekijken dan 5 analoge zenders.

 

Probleem is dat in mijn badkamer aan de tv een dubbele NIKO inbouwdoos voorzien is. Momenteel met stopcontact en daarboven de coax-aansluiting.

Coax moet blijven bestaan voor de radio aldaar, anders geen sikkepit ontvangst.

In de muur ligt ook een UTP kabel klaar, onaangesloten. Op diverse Nederlandse sites vind ik opbouwdoosjes terug waar men Coax en UTP combineert. Nergens is er sprake van inbouw, laat staan van inbouw in een NIKO combinatie.

 

Heeft er iemand ervaring met die dingen?

Desnoods vervang ik ook het stopcontact zodat het resultaat netjes blijft, maar het geheel moet wel in ingemetselde NIKO potjes passen.

 

(hopelijk zit ik met deze vraag in het juiste subforum...)

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jullie suggesties leveren een stuk meer hits op, maar zoals in het aangegeven andere topic zijn al deze doosjes maar geschikt voor 10Mbit netwerken. Lijkt me nou net iets te beperkt om full-HD te gaan streamen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...