Ga naar inhoud


Zomertijd in connectie met standby of deep sleep.


Emekli

Aanbevolen berichten

Komende week vertrek ik voor twee maanden naar Antalya. Terwijl ik daar ben,

zou ik de Duo thuis van alles willen laten opnemen.

Maar er is een probleem, hij gaat niet zomaar aan vanuit deep sleep met de AB,

ook niet als er een timer opname is geprogrammeerd.

Moet dan een of twee keer de netschakelaar op uit>aan zetten.

 

Waarom dit is hoef ik niet per se te weten, maar wel het volgende:

Nu zet ik hem iedere avond in standby, ook als ik weg ben.

Dan verloopt alles normaal en doet de Duo alles wat hij moet en kan doen.

 

Maar eind maart begint de zomertijd en ik neem aan dat als de Duo uit standby komt voor een opname,

alles verkeerd loopt.

De tijd is dan niet omgezet, dus blijft op wintertijd staan.

 

Heb al wel een timer opname klaar staan voor de datum 27 maart 03.00 uur,

volgens mij gaat de klok alleen maar naar zomertijd, als de Duo uit deep sleep komt.

 

Wil een Vu+ Duo 2 kopen, maar dat kan pas na die twee maanden dat ik niet thuis ben.

Dat net nu dit probleem zich voor doet, is natuurlijk wel kl*te.

 

Wat kan ik hier aan doen?, hopelijk is er een oplossing.

 

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oplossing is de receiver Niet in deep sleep te zetten ,daar je anders geen timer & geen update en geen EPG data kunt ontvangen,voorwaarde is dat hij wel met internet is verbonden.de klok gaat vanzelf naar de zomertijd.

Als je receiver( uit of ) in deepsleep staat kun je hem alleen op de receiver zelf aan zetten op de voorzijde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

mijn ervaring met zomer/wintertijd is dat de dagen erna het een beetje een hit & mis is qua epg. Ik zou als ik jou was gewoon zorgen dat je er vanaf het internet bij kan zodat je het een beetje in de gaten kan houden.

 

Of die opname gewoon om 02:00 laten starten en dan wat langer door laten lopen. Moet je wat meer skippen bij terugkijken, maar dan mis je het niet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De oplossing is de receiver Niet in deep sleep te zetten ,daar je anders geen timer & geen update en geen EPG data kunt ontvangen,voorwaarde is dat hij wel met internet is verbonden.de klok gaat vanzelf naar de zomertijd.

Als je receiver( uit of ) in deepsleep staat kun je hem alleen op de receiver zelf aan zetten op de voorzijde..

of met wake on lan, zo heb ik het ingeregeld. Duo2 gaat hier gewoon in deep stand-by en als ik erbij moet schiet ik er een wake on lan heen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden bedankt voor jullie antwoord.

 

Maar wat is "wake on lan"?.

 

Zou dit helpen?, want het is precies het opstarten vanuit deepsleep, dan moet ik soms met korte tussenpauze's

de netschakelaar uit en aan zetten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier vindt je informatie over wake on lan. Je moet het in vti echter nog wel activeren, anders zal in deep stand-by er niets gebeuren als je een magic packet stuurt naar je vu box. Met mijn duo2 werkt dat prima.

Wake on lan magic package stuur ik vanaf mijn router naar de duo2 als ik erbij wil als het ding in deep stand-by staat.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een duo en elke nacht gaat die in deep sleep en als er timer ingezet is gaat die normaal aan en start op zonder problemen en begint op te nemen.

 

Vti is het image.

 

Is het lang geleden dat je nog eens een flash hebt gedaan?

 

Is de ontvanger 24/7 aangesloten op het net?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vindt je informatie over wake on lan. Je moet het in vti echter nog wel activeren, anders zal in deep stand-by er niets gebeuren als je een magic packet stuurt naar je vu box. Met mijn duo2 werkt dat prima.

Wake on lan magic package stuur ik vanaf mijn router naar de duo2 als ik erbij wil als het ding in deep stand-by staat.

 

Ziet er wel wat ingewikkeld uit, ben met computerzaken niet helemaal een genie.

Stel dat ik er aan uit kan, kan dit dan ook vanaf mijn laptop die ik meeneem?.

Het is ook maar de vraag of ik daar internetverbinding heb in het pension.

En waar vind ik dit in VTi en moet ik een programma downloaden?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een duo en elke nacht gaat die in deep sleep en als er timer ingezet is gaat die normaal aan en start op zonder problemen en begint op te nemen.

 

Vti is het image.

 

Is het lang geleden dat je nog eens een flash hebt gedaan?

 

Is de ontvanger 24/7 aangesloten op het net?

 

 

Bij mij ging het ook altijd goed met deepsleep, sinds een paar weken heb ik dit probleem.

 

Heb altijd de laatste versie van VTi, evt. met updates.

 

En ja, altijd aangesloten aan het internet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen,

dat klopt niet helemaal Columbo

het advies had ik ook al tijden geleden gegeven

maar daar emikli partou tegen NTP server is wegens zijn zapgedrag op verschillende zenders en satellieten die de tijd weer door elkaar husselen begint ie er niks mee

 

neen,

standby of deep sleep is ook niet het thema dat de oplossing levert

je moet een timer instellen voor deepsleep

je moet een timer instellen voor wakeup

 

ja denk maar eens goed na

 

wake on lan kent de oude duo niet, en de meeste Duo2 gebruikers weten niet eens wat het is

 

maar je receiver met de nieuwe tijd instelling laten booten is de enige juiste methode

dat doe je manueel OF per timer

en dan twee keer na de zomertijd wende

 

ciao

 

blauw is dialect sorry

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen,

dat klopt niet helemaal Columbo

het advies had ik ook al tijden geleden gegeven

maar daar emekli partou tegen NTP server is wegens zijn zapgedrag op verschillende zenders en satellieten die de tijd weer door elkaar husselen begint ie er niks mee

 

neen,

standby of deep sleep is ook niet het thema dat de oplossing levert

je moet een timer instellen voor deepsleep

je moet een timer instellen voor wakeup

 

ja denk maar eens goed na

 

wake on lan kent de oude duo niet, en de meeste Duo2 gebruikers weten niet eens wat het is

 

maar je receiver met de nieuwe tijd instelling laten booten is de enige juiste methode

dat doe je manueel OF per timer

en dan twee keer na de zomertijd wende

 

ciao

 

blauw is dialect sorry

 

 

Tonski, wat bedoel je met "...maar daar emekli partou tegen NTP server is wegens zijn zapgedrag...". 

 

Als het bij mij qua tijd fout gaat op voornamelijk Hotbird, dan gebruik ik de methode via het menu, of herstart de ontvanger.

 

Ik zou dit kunnen proberen:

"maar je receiver met de nieuwe tijd instelling laten booten is de enige** juiste methode

dat doe je manueel OF per timer en dan twee keer na de zomertijd wende...",

maar hoe stel je die timer in, nu gaat ie elke avond in standby?.

In het menu timer heb ik al ingesteld dat de Duo na de omschakeling van de tijd aan gaat en dan later weer uit,

hij maakt dan een opname.

Volgens mij is het probleem met standby, dat de tijd niet verandert, want geen reboot.

 

Het probleem met deepsleep heb ik alleen als de ontvanger een paar uur uitstaat, is het een uurtje, dan is er geen probleem.

 

Zoals ik eerder zei, dat het juist nu moest gebeuren, beginnen ze net met een reeks nieuwe detectives, je moet het volgen, anders ben je de draad kwijt. Met Tatort en consorten heb je dit praktisch nooit, want op zich staande afleveringen.

 

**= dit dialect of ontgaat mij weer iets?

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond ontvanger in deep sleep gezet. Timer gezet en opname goed gelukt. Ontvanger is daarna weer mooi naar deep sleep gegaan Door mijn instelling van de autoshutdown plug.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond ontvanger in deep sleep gezet. Timer gezet en opname goed gelukt. Ontvanger is daarna weer mooi naar deep sleep gegaan Door mijn instelling van de autoshutdown plug.

 

Tot zeer kort geleden lukte mij dit ook zonder de auto shutdown plug-in, die heb ik nooit gebruikt.

 

Ik heb nu VTi 8.2.3 er maar eens opgezet en zet hem vanavond in deepsleep,

kijken wat ie morgen doet na een drukje op de aan knop van de AB.

 

Dinsdag vertrek ik, dus dit is mijn laatste kans.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...