Ga naar inhoud


Kijken met VU+ app via iPhone


78suited
Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn iPhone de VU+ app staan en kan daarmee tv kijken als ik in en rondom huis ben. Nu zou ik ook graag vanaf mijn vakantieadres in het buitenland willen kunnen kijken en krijg dat niet aan de praat. Kan iemand me uitleggen hoe ik dat aan moet pakken zodat ik in het buitenland ook kan genieten van de Nederlandse zenders? Uiteraard heb ik een WiFi netwerk tot mijn beschikking en vermoed ik dat het iets te maken heeft met het forwarden van poorten in mijn router. De Solo4K heeft een vast ip adres, en mijn router ook.

 

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn router ondersteund VPN en kan wel eens kijken hoe dat precies in zijn werk gaat. Maar werkt het wel middels portforwarding? En dat hacken zal wel loslopen, ik heb voor diverse Synology apps ook gebruik gemaakt van portforwarding, en heb nog nooit onbevoegde toegang gehad van een vreemde.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe eet dat ook alweer?

Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat via portforwarding, maar verander dan op zijn minst het paswoord van je vu (staat ergens op het forum hoe).

Je moet (ik toch) de poort van webif forwarden (gebruik ook niet het standaard) en poort 8002 (hardcoded stream).

Ik doe het zo op mijn eigen risico. Ik heb wel het paswoord veranderd+ een eigen poort voor webif.

Maar zoals ze schrijven, er zijn risico's aan verbonden, maar je vraagt of het mogelijk is, ja.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het mogelijk is, maar wil graag weten hoe. De standaard login en wachtwoord op de VU zijn al vanaf eerste gebruik gewijzigd, en ik ben op de hoogte van de risico's. Het gaat me er voornamelijk om hoe ik middels portforwarding of VPN kan kijken in het buitenland.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een vraag die niet specifiek Vu+ gerelateerd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het openen van poorten op een router heeft alles met thuisnetwerken of breedband internet te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het openen van poorten is mij bekend en dat is ook niet mijn vraag. Mijn vraag is hoe ik televisie van mijn solo4k kan bekijken in het buitenland met de VU+ app. Dat daarbij ook poorten geforward moeten worden is een middel om het doel te bereiken toch?

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je geeft aan dat je rond je huis via het lan of wifi tv kunt kijken op je telefoon.

Dus je weet hoe dat werkt.

 

Nu wil je vanuit het WAN toegang tot je locale netwerk.

Je hebt dus een statisch publiek ip nodig of een dienst die dat voor je regelt

Je zal dus om van buiten je LAN netwerk te kijken de gegevens van je publieke ip adres op je telefoon moeten invullen en op je router poorten moeten openzetten, met alle risico's van dien.

 

Een VPN verbinding is veiliger, en daarover zijn voldoende onderwerpen te vinden.

 

Maar dat alles heeft dus niets met een Vu+ te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...