Ga naar inhoud


Nieuwe Duo2 , DOA of iets anders ?


Pass3c

Aanbevolen berichten

Gisteren een nieuwe Duo2 gekocht, met 1 dual DVB-C/T tuner.

 

Wat heb ik gedaan:

Uitpakken, open schroeven, dual DVB-C/T tuner inpluggen (alles conform ESD), dicht schroeven, aansluiten etc.

 

Direct de meest recente OpenPli image erop gezet. ( OpenPLi-4.0-beta-vuduo2-20160327_usb.zip )

CCcam geïnstalleerd, Ziggo smartcard ingestoken.

Cable scan gestart met de juiste instellingen van mijn regio.

Vind ergens rond de 331 zenders, net zoveel als mijn vorige bijna overleden DM800C (origineel DMM)

 

Heb inderdaad beeld, CCcam werkt ook, kan alle zenders zien van mijn pakket.

 

Echter, het signaal laat zeer te wensen over. Veel blokken en strepen,  hoge BER, met momenten dat het enkele minuten wel goed doet.

Signaal is 98~99%.

 

Je zal snel denken dat het aan het signaal ligt, maar dat lijkt mij onmogelijk. Ziggo AOP is zeer recentelijk nog helemaal vernieuwd vanwege 500/40mbit internet aansluiting (welke overigens perfect werkt, 550/44mbit netto).

Aan het AOP zit een MCP-03 splitter. Radio is niet aangesloten, modem is aangesloten met de meegeleverde 2meter F-connector coax kabel, en de VU+ is met een hele dikke originele 1.5 meter MonsterCable rechtstreeks aangesloten. Er zitten dus verder geen splitters of andere zaken tussen of eraan.

Oude DM800C heeft nooit een signaal probleem gehad.

 

Mis ik nu ergens iets, of is de tuner gewoon semi defect ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een te goed signaal ? :huh:  Ohw, nooit geweten dat dit een issue zou kunnen zijn.

 

Ja, zoals ik al schreef, de box zit 1.5 meter van een bijna nieuwe AOP af, met een Coax kabel van 125 euro (tis dat ik hem ooit eens gewonnen had).

Maar hoe op te lossen, 2meter antennekabel maken van goedkope 2x0.75mm2 speaker draad, of een €1 kabeltje uit de graaibak of toch ergens dampers halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@allemaal hierboven, thnxs voor de tips!

 

 

is de jongen ook met een nieuwe bootloader voorzien geworden na al dat uitpakken?

 

ennuh, overigens het is een DVB-C/T2 Dual Tuner voor  Uno / Ultimo / Duo² / Solo SE V2 / Solo 4K"

 

Ontvanger nog niet voorzien van nieuwe bootloader, is dat noodzakelijk of aan te raden ?

 

 

Ik heb intussen wat dempers binnen, had 3 dempers a 3db per stuk besteld. Zet ik ze alle 3 achter elkaar in serie, zap ik naar RTL4HD dan krijg ik de volgende waardes in Signaalzoeker:

 

SNR: 98%

AGC: 94%

BER: -342

LOCK

 

Wel stabiel nu, hiervoor schoten de meters soms ff alle kanten op.

Uit mijn satelliet tijd, weet ik me nog te herinneren dat BER altijd 0 moet zijn, maar een negatief getal ??

 

Heb ik nog meer dempers nodig, of wellicht beter box terugbrengen en een Xtrend nemen ?

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu kabeltuners zijn vaak moeilijk af te stellen, ervaringen heb ik met de Vu ultimo en de Vu solo 4k en de Vu solo se v2.

Deze waardes zie ik op mijn Vu solo 4k (deze waardes zijn op elke zender hetzelfde bij mij).

SNR: 99%

AGC: 99%

BER: -1

LOCK

Perfect beeld geen enkele glitch.

Zonder antenneversteker niet af te stellen hier.

 

De bootloader updaten is wel de bedoeling maar gaat dit probleem niet oplossen.

De update is voor het oplossen van een probleem m.b.t. wake on lan.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@allemaal hierboven, thnxs voor de tips!

 

 

 

Ontvanger nog niet voorzien van nieuwe bootloader, is dat noodzakelijk of aan te raden ?

 

 

Ik heb intussen wat dempers binnen, had 3 dempers a 3db per stuk besteld. Zet ik ze alle 3 achter elkaar in serie, zap ik naar RTL4HD dan krijg ik de volgende waardes in Signaalzoeker:

 

SNR: 98%

AGC: 94%

BER: -342

LOCK

 

Wel stabiel nu, hiervoor schoten de meters soms ff alle kanten op.

Uit mijn satelliet tijd, weet ik me nog te herinneren dat BER altijd 0 moet zijn, maar een negatief getal ??

 

Heb ik nog meer dempers nodig, of wellicht beter box terugbrengen en een Xtrend nemen ?

Mijn duo2 geeft ook rond de -400

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met citaat en een vette BER van -400, betekend wat precies?

 

satJunk, hangt ie aan de schotel of de kabel?

 

Algemeen

Er wordt extreem slecht materiaal gebruikt in Kabel-Nederland met stekkers of inbouw aansluitdozen van analoog TV oeroud

Zelfs bij Nieuwbouw is het bedroevend wat er vanaf het aanleverpunt in uw loze leidingen gestopt is.

 

Beschrijf a.u.b. uw situatie daarmee men een juiste inschatting kan maken (want ook de bovenstaande regel is enkel een aanname)

Bekijk ook de gebruikte kabels in de leidingen en aansluitdozen of er tekst en type op staat, dat is tegelijk een zichtcontrole op de juiste aansluiting in die inbouwdoos in de muur.

Aardmantel netjes gestript en aangesneden alsmede aangesloten???

 

Vergeet niet de huizen vanaf 1990 hebben ook meerdere CAI aansluitdozen en die zijn gewoon onderling aan mekaar "houtjes touwtjes geknoopt"

de zogenaamde analoge doorlus methode

Daar gaat dan bij overzetten naar HF signaal voor digital broadcasting heel wat mis.

 

Pass3c,

Maar een regelbare demper is in veel gevallen nodig als de Kabel/Cai geweldig Hard Digitaal fluit en daarmee de DVB-C/T/T2 insteektuners overbelast.

Dat is de bekenste vorm van klacht met de DUO2 met dvb-c tuner t.o.v. andere dvb-c receivers en dus heel makkelijk aanpasbaar.

 

ciao ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu kabeltuners geven vreemde waarde aan dat heb ik ook.

Ber -1 op alle zenders maar geen enkele storing dus maak je daar maar geen zorgen over.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké,

zo is het dan

bij een BER bit rate error van 1000 en meer (en dat heb ik zelf ondervonden) ga je blokjes / visjes zien.

zoals bij onweer en of lekstroom in de verbinding

 

maar wat betekend BIT ERROR RATE eigenlijk (duwgati satinfo en mijn bijdrage aan de vertaling van het lexicon)

Bit Error Rate BER:
Het getal dat aangeeft hoeveel foutieve bits er optreden in de datapakketjes van de gehele stroom aan data-informatie. Vaak wordt de BER aangeduid als een verhoudingsgetal t.o.v. het totaal aantal bits in de data-stroom.

Dus in dit geval de data bedoeld voor de opbouw van beelden in pakketjes verdeeld komt in niet volledig aan in de tuner

 

bij DVB-C kijkt men naar

 

Werte der KATHREIN-Tabelle noch MER-Daten aus dem Dibkom-Kabelnetzhandbuch:

DVB-C, 16 QAM: MER 20 dB
DVB-C, 64 QAM: MER 26 dB
DVB-C 256 QAM: MER 32 dB

 

je kunt dus ook eens kijken naar de juistheid van de instellingen van de Tuner

daar waren zeer zeker updates voor (betreffende het VTI image) of openpli die ook toepast is mij niet bekend

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...