Ga naar inhoud


uitvallen vu+duo2 op stand by of zenderlijst


21twan

Aanbevolen berichten

Wij hebben een probleem met onze vu+duo2.

Het probleem is dat de ontvanger vaak vanzelf op de zenderlijst springt of in de stand by stand gaat.

Dit gebeurd meerdere keren op een avond.

 

Nu heb ik hiervoor een vu+duo gehad waar de voeding van haperde en ook zo’n soort storingen ontstonden.

De bekende rode lamp storing, maar na het vervangen van de condensators was deze storing verholpen.

 

In de box zit openpli 4.

Kabel en sat ingang, DVB-C/T2 .

 

Wie kan me verder helpen voor een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

box eens opnieuw flashen en geen backup terug zetten. En even rustig aan doen met installeren van plugins. Ik zou beginnen met een kale flash en alleen een softcam om eens te kijken of het euvel dan weg blijft.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook eens netwerkaansluiting loshalen.Zou zomaar een meekijker kunnen zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

box eens opnieuw flashen en geen backup terug zetten. En even rustig aan doen met installeren van plugins. Ik zou beginnen met een kale flash en alleen een softcam om eens te kijken of het euvel dan weg blijft.

Ik heb gisteren nieuwe software erop gezet.

Probleem blijft hetzelfde.

Ik weet niet of de link mag?

<Commerciele link verwijderd>

onder aan de bladzijden.

 

<Commerciele link verwijderd>(Backup software OpenPli 4.0)

aangepast door wiz
commerciele links verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen download de PLI image van de officiële website: http://openpli.org/download/vuplus/vuduo2/

Als hij op de zenderlijst springt kan je dan in die lijst nog wel veranderen van zender of is alles greyed-out?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat stevie-v zegt. Haal je image bij pli vandaan en installeer die, de zip vanaf de link die je had bijgevoegd had ook nog een backup bestand erbij in en zou goed kunnen dat daar dingen mee geinstalleerd worden die voor problemen zorgen.

 

Download het image bij pli vandaan en zorg dat er op je harddisk geen backups meer staan anders worden alle plugins en configs bij de eerste boot terug gezet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst de DUO2 heeft geen enkel PSU probleem en de uitzondering bevestigd de regel.

Dus is het een software probleem en of storingsinvloeden van buitenaf.

De laatste isheel lastig vinden ( Spaarlampen, reflecties van de TV etc. of je zoon die per pC de zenders wisselt :grin:  )

 

De software is dus meestal het thema, vooral als die van vreemde bronnen komt, zoals wiz hierboven uitgelegd heeft.

 

MAAR is die receiver ooit, nadat die uit de doos kwam, ook voorzien van de nieuwe Bootloader update CFE ?

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst de DUO2 heeft geen enkel PSU probleem en de uitzondering bevestigd de regel.

Dus is het een software probleem en of storingsinvloeden van buitenaf.

De laatste isheel lastig vinden ( Spaarlampen, reflecties van de TV etc. of je zoon die per pC de zenders wisselt :grin:  )

 

De software is dus meestal het thema, vooral als die van vreemde bronnen komt, zoals wiz hierboven uitgelegd heeft.

 

MAAR is die receiver ooit, nadat die uit de doos kwam, ook voorzien van de nieuwe Bootloader update CFE ?

Ik zal eens de nieuwe pli erop zetten, van de officiële website.

Of er een nieuwe Bootloader update CFE in zit weet ik niet.

Waar kan ik dat zien of hoe zet ik deze erop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier klik

zie je het op de officiele website van de producent.

 

of die er al op zit is een rare vraag maar dat moet je heel bewust zelf gedaan hebben, dus ik denk dat je dat niet gedaan hebt.

 

ciao

 

uhm ahum, het is niet CFE verkeerde teminologie

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...