Ga naar inhoud


Occasietoestel opnieuw installeren


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb via ***geen-reclame*** een tweedehands toestel gekocht in Duitsland. Deze occasie zou ik willen gebruiken voor mijn vakantiewoning. Ik heb het toestel eens aangesloten hier thuis en op het eerste zicht is alles OK.

Probleem is echter dat het toestel geïnstalleerd werd voor Duitse zenders alleen. En er staat als image VTi op waar ik niet mee overweg kan. Ik heb mijn TVV kaart erin gestopt en die werkt ook niet wanneer ik naar providers ga en TVV uitkies.  Op mijn toestel hier thuis staat Open PLi op en voorgeprogrammeerde zenderlijsten.

 

Zou iemand mij nog eens kunnen uitleggen in een aantal stappen hoe ik best tewerk kan gaan? Terug naar fabrieksinstellingen gaan eerst, of niet ? Ik ken heel weinig van receivers en het installeren ervan. Dus zo eenvoudig mogelijk als het kan. Ik zou het liefst op de twee receivers hetzelfde geïnstalleerd zien. Dus beide met Open PLi en dezelfde zenderlijsten (boeketten).

Dat zou het eenvoudigste zijn voor mij en zeker voor mijn huisgenoten.

 

Bedankt voor alle hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien dat u eerst even verteld welk tweedehandse toestel u gekocht hebt.

Als u de gecodeerde TVV kanalen daarop zou willen ontvangen zou u minimaal dezelfde instellingen moeten gebruiken dan op uw andere toestel.

Althans ik begrijp dat u een tweede toestel heeft waarop OpenPli is geïnstalleerd met een TVV kaart.

Dit zou betekenen dat u daar al CCCAM of Oscam of andere SoftCam geïnstalleerd heeft.

 

Twee opties om op de nieuwe ontvanger dusdanig te prepareren zodat de gecodeerde TVV kanalen te zijn ontvangen.

 

1. U installeert ook op de nieuwe ontvanger OpenPLi waarna de rest vanzelf gaat.

 

2. Of u installeert binnen de nu geïnstalleerde VTI software Oscam d.m.v. de plugin Oscam Butler.

 

Voor een globale handleiding zie bovenin dit forum de tutorial https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Bedankt voor de snelle reactie!

Sorry, ik was vergeten te schrijven dat het nieuw gekochte (tweedehands) toestel identiek hetzelfde is als het toestel dat ik hier reeds enkele jaren staan heb: het oudere type van VU+ DUO met Twin Receiver.

 

Ik zal dus best waarschijnlijk het toestel naar fabrieksinstellingen resetten?

En daarna de turbostick mat Open PLi er in stoppen? Het toestel zou dan vanzelf moeten starten heb ik gelezen. Klopt dat?

 

Raf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet gewoon de usb stik erin steken achteraan ..met

 

gewoon effe de software voor jou douwnloaden  dan de stik achteraan in de ontvanger steken en de ontvanger opzetten

op het scherm komt wel een melding testaan enz 

http://downloads.pli-images.org/builds/vuduo2/OpenPLi-4.0-beta-vuduo2-20160408_usb.zip

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zal dus best waarschijnlijk het toestel naar fabrieksinstellingen resetten?

En daarna de turbostick mat Open PLi er in stoppen? Het toestel zou dan vanzelf moeten starten heb ik gelezen. Klopt dat?

 

Raf.

Fabrieksinstellingen is tijdverspilling, gewoon het nieuwste image erin flashen

en de tutorial is prima bruikbaar totdat Openpli BOOT (opstart) dan volg je jouw bekende image wizard

je hebt al een duo met openpli, ik vraag me af waarom je nog vraagt? :whistle:

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksinstellingen is tijdverspilling, gewoon het nieuwste image erin flashen

en de tutorial is prima bruikbaar totdat Openpli BOOT (opstart) dan volg je jouw bekende image wizard

je hebt al een duo met openpli, ik vraag me af waarom je nog vraagt? :whistle:

Ik ken daar niet veel van en daarom vroeg ik het nog eens. En het is ook en enkele jaren geleden dat ik met veel hulp erin slaagde om mijn nieuw toestel (VU+ DUO) aan de praat te krijgen. VTi, PLi, enz is voor mij Latijn. Ik had opgezocht hoe ik het voor een paar jaren in orde gekregen had maar tevergeefs. Ik vond niets terug. Vandaar mijn vraag opnieuw.

Dus eerst een lege turbostick vinden of kopen en het programma aftappen van het internet en daarna in het toestel plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ handleiding is iets uitgebreider dan het voor de installatie van OpenPli nodig is.

In OpenPli worden al standaard een aantal zaken geïnstalleerd en in feite kun je daarna meteen aan de slag.

 

Ik heb hier nog een beknopte handleiding voor de installatie OpenPli welke ik enige tijd geleden heb gemaakt.

Wellicht heb je daar iets aan.

 

Selecteer de juiste software voor de SOLO2 via de onderstaande link en download de laatste daarvoor aanwezige ZIP file.

Je kunt ook die van een paar dagen geleden downloaden, misschien iets veiliger i.v.m. met mogelijke aanwezige foutjes.

Deze software wordt dagelijks op de site vernieuwd.

 

http://openpli.org/download/vuplus/

 

Tenzij de gedownloade file nog niet automatisch is uitgepakt, pak deze dan uit en zet de map VUPLU op een USB stick.

 

Volg nu de eerder verstrekte handleiding v.w.b. het upgraden.

 

N.B. Het kan soms enige tijd duren voordat de melding in de display verdwijnt, dit zowel voordat de update start als ook bij jet opnieuw opstarten na de update, dus even geduld.

 

Kies bij Video Input Selection voor HDMI

 

Kies bij Video Mode Selection voor 1080i (beeld wordt even zwart)

 

Kies daarna Nederlands

 

Kies bij ‘Wilt u uw instellingen terugzetten’ Nee, start de ontvanger (bij de eerste installatie verschijnt deze vraag waarschijnlijk niet)

 

Druk nu bij de Welkom melding op OK.

 

Klik bij Start de wizzard voor de basisinstellingen op OK

 

Klik bij Controleer of u een internetverbinding heeft op OK

 

Klik als het juiste IP-nummer verschijnt op OK

 

Laat bij de vraag Stel aub Tuner A in alles staan en klik op OK, als het goed is wordt Astra 1 en 3 nu gevonden, zo ja klik op OK

Laat bij de vraag Stel aub Tuner B in alles staan en klik op OK, als het goed is wordt Astra 1 en 3 nu gevonden, zo ja klik op OK

 

Laat bij de vraag Wilt u een zenderlijst installeren alles staan en klik op OK, zenderlijst wordt nu gedownload

 

Klik bij de vraag Wilt u een softcam installeren op OK, nu wordt standaard Oscam geïnstalleerd, de Oscam softcam wordt nu gedownload.

 

Hierna op OK klikken en op dat moment is de installatie van OpenPLI gereed en de ontvanger gebruiksklaar.

 

Als je nu de zenderlijst ziet kies dan de bovenste HD Favoriet wat gaat staan alle Nederlandse HD zenders in, in de 2e rij van boven zie je dan de Nederlandse SD zenders.

 

Eigenlijk hoef jij nu verder niets meer aan te passen.

Misschien de HDMI-CEC instellingen voor het al dan niet in- of uitschakelen van de TV als jij jij de ontvanger aan- of uitzet.

Die optie staat in Menu - Instellingen - Systeem - en dan 2e bladzijde HDMI-CEC instellingen

 

Mocht jij een logfile van de Oscam Webinterface willen opsturen tik dan het volgende in de browserregel van de Chrome browser..

 

Het IP-nummer van de ontvanger plus de toevoeging dubbelpunt en gevolgd door het poortnummer 8081, b.v. zoals 192.168.178.21: 8081

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

Ik heb vandaag de OpenPLi op een lege USB stick gezet en deze met uw handleiding op de VU+ DUO ingeladen en alles blijkt goed te werken. Nu nog enkel de zenderlijsten wat aanpassen (eigen favorietenlijstje maken).

Bij het instellen van de tuners vond ik zoveel verschillende satellieten dat ik ze op automatisch heb laten staan en het programma heeft Astra 1 op poort A en Astra 3 op poort B van elke tuner ingesteld denk ik. Alles werkt normaal tot zover ik kan zien.

Nogmaals bedankt,

Raf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik toch een probleempje vastgesteld: het zappen gaat bij deze  receiver veel trager (zelfs zo traag dat er tussendoor een melding verschijnt op zwart scherm : afstemmen mislukt) en de signaalsterkte is veel lager zodat ik af en toe blokjesvorming krijg.

 

Ik plaats de twee identieke receivers boven elkaar en sluit afwisselend de ene en daarna de andere aan. Vaststelling: op mijn bestaande receiver heb ik volgende signaalsterkte:

Astra 3: SNR 80 AGC 93

Astra 1: SNR 77 AGC 95

Wanneer ik nu dezelfde kabels aan de nieuwe (occasie) VU+ DUO hang zie ik af en toe blokjes en heb ik volgende waarden:

Astra 3: SNR 69 AGC 78

Astra 1: SNR 60 AGC 89

Dus merkelijk minder.

Ligt dat aan bepaalde instellingen die ik niet goed gedaan heb of iets anders?

 

Vriendelijke groeten,

Raf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou een voedingsspanning probleem kunnen zijn, elco's defect?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een voedingsspanning probleem kunnen zijn, elco's defect?

Wat is dat een elco? Zitten die elco's in het toestel? Aan de schotel en de LNB kan het niet liggen want die blijft hetzelfde. Gewoon de coaxkabels versteken van het ene toestel op het andere.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Elco is een electronisch component die o.a. in het voedingsgedeelte zit van de ontvanger.

Het probleem waar Ceesv naar verwijst is het bekende 'rode LED' probleem, komt veelvuldig voor bij het type VU+ DUO.

 

Als je hier op het forum daarna zoekt zal je het meerdere malen tegenkomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...