Ga naar inhoud


Occasietoestel opnieuw installeren


muesli

Aanbevolen berichten

meusli

aan de hand van het verschil van die signaal meting per tuner kun je het probleem niet duiden

dat komt ook voor bij 100% in orde zijnde receivers en niet enkel bij VU+

het is namelijk geen geijkt meet instrument.

A )

het kan een slecht uitgerichte wok zijn of de bladeren van de bomen die voor de schotel komen (lente h`e)

B )

maar dat een oude DUO een probleem kan hebben met de bewuste elco en enkele onderdelen die achtereenvolgens stuk gaan is ook bemerkbaar door steeds minder goede ontvangst c.q. afstemprobleem.

 

Er zijn mensen die dat meten en vroegtijdig een stabiele vervanging plaatsen.

Zoek gewoon op het VU+ subforum naar rode led probleem of elco probleem en ge vindt ook de mannen die het solderen doen.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik het goed begrepen heb is er dus veel kans dat er problemen zijn met een of meerdere condensatoren van het toestel en zou dit een veel voorkomend euvel zijn bij de VU+DUO.

 

De enige oplossing dus is het uitmeten van de condensatoren en vervangen van de defecte.

 

Ik hoop een satellietshop te vinden hier in de buurt (Oost-Vlaanderen) waar men niet alleen aan verkoop doet maar ook verstand heeft van reparaties. En hopelijk kost die reparatie dan niet teveel. Zoniet is het een miskoop geweest en heeft de vorige eigenaar bewust het toestel als occasie via internet veiling sites te koop gesteld omdat hij zelf die problemen ontdekte.

 

Ik denk dat het voor mij onmogelijk is om dat zelf uit te meten en de herstelling uit te voeren. Ik heb geen materiaal daarvoor en ook de kennis niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel eens voor de aardigheid op Vu+ en rode led elko.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Googel eens voor de aardigheid op Vu+ en rode led elko.

Hallo ceesv,

Dit lijkt dus waarschijnlijk niet al te erg en ook een zeer frequent voorkomend probleem te zijn bij de VU+DUO. Het lijkt wel of alle toestellen van dat merk en type ermee te maken hebben.

Bij mij is het probleem echter niet het rode lampje maar de lagere signaalsterkte.

En ik kan moeilijk het toestel opsturen naar Nederland om na te kijken en te repareren.

Ik zal eens navraag doen in winkels waar ze satellietontvangers verkopen hier in België. Misschien herstellen ze daar ook? Hopelijk vind ik er een niet te ver uit de buurt (10-20km) en die niet te duur is.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer er ruis of een rimpel op de voedingspannning zit, krijg je de door jou beschreven problemen.

Er is pas nog een soortgelijk probleem op dit forum behandeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

typisch verschijnsel van de elco's die defekt raken.Zo snel mogelijk vervangen of je kan de IC spanningsregelaars ook laten vervangen.En dat is niet zo makkelijk als de elco's vervangen.

Voor herstelling door een sat shop ga je de prijs van een nieuwe box betalen.De elco's kosten amper een paar euro.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

typisch verschijnsel van de elco's die defekt raken.Zo snel mogelijk vervangen of je kan de IC spanningsregelaars ook laten vervangen.En dat is niet zo makkelijk als de elco's vervangen.

Voor herstelling door een sat shop ga je de prijs van een nieuwe box betalen.De elco's kosten amper een paar euro.

Zal er dus op aan komen om iemand te vinden die dat kan doen voor een prijsje?

Of zou ik er zelf kunnen aan knutselen? Maar zoiets heb ik nog nooit gedaan en je hebt er een soldeerbout voor nodig waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die heb je nodig en verder de handleiding of het filmpje volgen.Staat ergens op youtube dacht ik.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die heb je nodig en verder de handleiding of het filmpje volgen.Staat ergens op youtube dacht ik.

Ik zal nieuwe elco C807 (en ook U801 misschien?) kopen en een soldeerbout. Op hoop van zegen.

Bedankt voor de info!

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een goede raad, oefen eerst op een oud toestel, voordat je de soldeerbout in de Vu+ zet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede raad, oefen eerst op een oud toestel, voordat je de soldeerbout in de Vu+ zet.

Hangt ervan af hoe oud die Vu+ is, Ceesv.  ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit met een soldeerbout gewerkt en ik zou niet weten in welk toestel ik zou moeten oefenen. Mijn huisgenoten zouden niet tevreden zijn mocht ik in de TV of de radio beginnen te prutsen. ;) Kunnen ze die dingen niet zo maken dat je ze er gewoon kunt uittrekken en een nieuwe weer induwen???

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder enige ervaring zou ik het afraden om zelf te solderen en iemand in de buurt zoeken die dit wel heeft.

Niet dat solderen nu zo moeilijk is maar je moet ook wel weten hoe je de nieuwe Elko op het board moet solderen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder enige ervaring zou ik het afraden om zelf te solderen en iemand in de buurt zoeken die dit wel heeft.

Niet dat solderen nu zo moeilijk is maar je moet ook wel weten hoe je de nieuwe Elko op het board moet solderen.

Misschien geen slecht idee. Ik zal eens rondvraag doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...