Ga naar inhoud


Hoeveel kanalen extra met rotor?


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou graag willen weten, als ik een schotel met rotor naast de vaste plaats, hoeveel satellieten ik extra kan ontvangen.

 

Op de vaste 60cm heb ik 19/23/28.

 

Wel zit ik met de beperking dat de schotel boven op een gebouw komt te staan, en dus zeer windgevoelig.

Daarom wil ik weten of een 60cm schotel kans heeft.

 

Groter durf ik eigenlijk niet aan.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met een 60 cm schotel is er het nodige te ontvangen, maar wanneer je bovenop een gebouw veel wind vangt is een rotor een slecht idee.

Misschien is een Wavefield T-90 dan een beter idee.

Ik ontvang daarmee 12 satellieten, maar 16 of meer is ook mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een draaibaar Gregorian systeem van 90 cm op de vlakte en vang de volle mep wind van noord via west tot zuid. Geen probleem. Sommigen hebben hoog op het dak nog grotere systemen maar dan meestal met een actuator.

Met mijn schotel ontvang ik 27 satellietposities met een zenderlijst van een jaar oud en een SD-ontvangertje. Met een HD-ontvanger zullen dat nu wel meer kunnen zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zou graag willen weten, als ik een schotel met rotor naast de vaste plaats, hoeveel satellieten ik extra kan ontvangen.

 

Op de vaste 60cm heb ik 19/23/28.

 

Wel zit ik met de beperking dat de schotel boven op een gebouw komt te staan, en dus zeer windgevoelig.

Daarom wil ik weten of een 60cm schotel kans heeft.

 

Groter durf ik eigenlijk niet aan.

 

De schotel die je nu hebt, voorzien van twin LNB's en de draaibare, écht beter 100 cm, met een Inverto Black Ultra.

 

Je hebt dan 2 switches nodig, de eerste gaat dan naar tuner 1, de tweede naar tuner 2.

Zo kan je zonder dat de schotel moet draaien makkelijk en zonder wachten zappen op de Astra's.

 

Elke switch heeft 4 ingangen en dan neem je de 2e switch om daar de draaibare schotel op aan te sluiten.

 

Plaats de 2e switch tussen LNB van draaibare schotel en de motor en sluit hier ook de Astra's op aan.

 

Er gaat een wereld voor je open, ontvangst in Benelux tussen 45 west en tenminste 45 oost.

http://www.flysat.com/satlist.php

 

Als je een plat dak hebt, neem dan een tegelvoet waar tegels in kunnen van 60x40, dit zijn er dan vier, maar acht mag ook.

Zorg er voor dat de mast van de voet kaars recht staat.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de windgevoeligheid van een (offset) schotel te verminderen, kan je 'm natuurlijk ook op z'n kop monteren :) .

 

Dus als je je zorgen maakt, kan je dat ookmm proberen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...