Ga naar inhoud


Problemen met Vlaamse zenders


durumke

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een nieuwe ontvanger gekocht, een Technomate TM-5402HD. Ook een nieuwe LNB 

Bij mijn vorige ontvanger kreeg ik steeds de melding, als ik naar vtm of andere zender wilde kjiken (Srambled). Eurosport 1 of 2 kon ik wel bekijken en nog wat vrije zenders en dat was het.

 

Nu met deze nieuwe ontvanger is dat precies hetzelfde. Ik heb tvv, de kaart wordt herkend, een, canvas, vtm vt4 ed zijn geladen en toch geen beeld of geluid.

 

Nu is mijn vraag: hoe moet ik mijn schotel afstellen? Op Asra 1, of op Astra 2 enz....

Het is bijna 3 uur en ben nog bezig. Heb al vanalles gedaan maar noppes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je alle zenders wilt ontvangen, gebruik je een duo lnb, om astra 1 en 3 te ontvangen.

Kijk even, of je de kaart nog actief staat, door naar de datum te kijken. Als die in het verleden staat, zal je eerst moeten zorgen, dat je bvb een hd kan ontvangen met de melding scrambled beeld, en daarna via hun site een heractivatie signaal te vragen.

Indien dit gedaan, moet je normaal beeld hebben over max één uur. Uit ondervinding, gebeurd dit soms al binnen de 5 minuten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je dient minstens 2 satellieten te kunnen ontvangen, de TVV  zenders zitten verdeeld over Astra 1  & 3, voor de Engelse zenders heb je ook nog ontvangst nodig van Astra 2, dit kan met een Triple LNB (ontvangstkop).

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotel is een van 64 of 60 cm, ben niet zeker, mijn Lnb is een hirschman. Dubbele lnb is dat. Mijn schotel is afgesteld op 23.5E Astra 1D3A.

 

Mijn kaart is in orde want heb net gebeld met tv vlaanderen.

Het rare is dat ik dus die eurosport 2 en npo 1-2-3 en de 18+ kanalen allemaal kan zien maar geen een, canvas, vtm, vtv enz.

Heb naar de winkel gebeld waar ik de ontvanger gisteren heb gekocht en hij gaat het oplossen zegt tem. Gewoon alles meebrengen zei hij.

 

Ben benieuwd.

aangepast door durumke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, veel ken ik er ook niet van hoor maar ben naar de winkel geweest waar ik de ontvanger heb gekocht en die heeft alles goed gezet. De Diseqc instellingen stonden inderdaad niet juist.

Maar als ik mijn ontvager terug wil laden, op welke satelliet doe je dat het beste? Een paar jaar geleden was dat Astra 1 of 2, ben niet meer zeker. Ik heb tv vlaanderen he. Heb mij ook een triple LNB aangeschaft want anders kan ik BBC en die ITV kanalen niet krijgen.

Nu marcheert alles, gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de drie satellieten scannen. Als ik deze drie satellieten scan dan zet ik voor Astra1 19.2 en Astra2 28.2 de instelling op alleen FTA scannen, voor Astra3 23.5 zet ik instelling op alles scannen. Gezien er op de Astra1 19.2 ook enkele gecodeerde zenders in het TVV pakket zitten, scan ik deze transponders opnieuw met de instelling dan op alles scannen. Als alles erin staat dan je lijst aanmaken en ik zie dat je een Technomate TM- 5204HD hebt, wat een heel degelijk toestel is met veel mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat toch niet alle 3 die satellieten samen. Je kan je schotel toch maar op 1 satelliet uitrichten. Ofwel op Astra 1 of 2 of 3.

Want als je je schotel richt op Astra 1 dan ontvang je toch sommige kanalen niet die op Astra 2 of 3 zitten en andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een triple LNB kan dat wel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat toch niet alle 3 die satellieten samen. Je kan je schotel toch maar op 1 satelliet uitrichten. Ofwel op Astra 1 of 2 of 3.

Want als je je schotel richt op Astra 1 dan ontvang je toch sommige kanalen niet die op Astra 2 of 3 zitten en andersom.

Even verduidelijken, gebruik je een triple lnb dan kan je alle drie de satellieten scannen, gebruik je 3 aparte lnb's dan kan je ook de drie satellieten scannen, gebruik je echter slechts 1 lnb dan moet je werken met motor en telkens veranderen van satelliet als je scant. Het spreekt voor zich als je schotel op Astra1 gericht is dat je dan geen ontvangst zal hebben op Astra 2 en 3.

Misschien best eens een foto nemen om te zien welke installatie dat je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rechtsonder bij berichten plaatsen op "gebruik volledige editor" klikken.

Daarna de foto als bestand bijvoegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...