Ga naar inhoud


Is updaten van een vu (firmware) nodig, als alles perfect werkt?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik vroeg me eigenlijk af, of het nodig is, je vu's te updaten, als ze nog alles doen wat je van die toestellen verlangd?

Ik heb hier 2 vu's, die draaien op VTI 5.X. De ene is een vu duo, en de andere een vu solo se V2.

Beide toestellen, doen nog perfect, wat ik van hen verlang. Is het dan eigenlijk nodig, om steeds een update te doen? Ik vraag dit, omdat ik wel eens een bericht hier tegenkom, dat een update wel eens volledig misgaat, of dat er wel eens een foutje durft te sluipen in een update, en dan is het wachten tot een oplossing of een handmatige downgrade te doen. Ik heb wel al ondervonden, dat je dan niet altijd meer beschikt over de recentste plugins, maar een settingslijst en oscam build, plaats ik er handmatig via een ftp programma in.

Ik weet wel, dat je van zaken die aan het internet hangen, je zo goed als mogelijk up to date moet zijn, voor ongewenste zaken op je toestel, maar is dit ook zo, voor een linux receiver?

Ooit heb ik ergens gelezen, werkt het naar je zin, laat het dan ook zo, en neem geen onnodige ongemakken op je rug. Of is die zin verleden tijd?

Alvast bedankt voor de tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je ontvanger goed werkt laat het dan zo  ;)

een update is ook niet altijd beter ..kan soms nare gevolgen hebben  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

updaten kan je altijd.Maar maak dan altijd eerst een volledige imagebackup.Kan je steeds terugkeren als er wat mis is.Na een update heb je soms wel meer functionaliteit maar als je dat niet nodig hebt blijf dan gerust bij het oude image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gouden regel; altijd eerst de forums consulteren, dat kan je heel wat ellende besparen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik, denk ook soms waarom zijn er dagelijks verschillende  update's 

soms wel 100+- enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij openvix komen ook dagelijks-wekelijks updates maar die moet je zelf installeren.Gebeurd niet automatisch.Je kan in het image zelf kiezen of je te zien krijgt wanneer er een update is.Bij een volledig nieuwe image is meestal een update zonder restore nodig.Maar dat is dan alleen als er kritische zaken of drivers zijn gemoderniseerd.Wat makkelijk is , is een coachflash.Hoef je geen USB stick te gebruiken.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik vroeg me eigenlijk af, of het nodig is, je vu's te updaten, als ze nog alles doen wat je van die toestellen verlangd?

Ik heb hier 2 vu's, die draaien op VTI 5.X. De ene is een vu duo, en de andere een vu solo se V2.

Beide toestellen, doen nog perfect, wat ik van hen verlang. Is het dan eigenlijk nodig, om steeds een update te doen? Ik vraag dit, omdat ik wel eens een bericht hier tegenkom, dat een update wel eens volledig misgaat, of dat er wel eens een foutje durft te sluipen in een update, en dan is het wachten tot een oplossing of een handmatige downgrade te doen. Ik heb wel al ondervonden, dat je dan niet altijd meer beschikt over de recentste plugins, maar een settingslijst en oscam build, plaats ik er handmatig via een ftp programma in.

Ik weet wel, dat je van zaken die aan het internet hangen, je zo goed als mogelijk up to date moet zijn, voor ongewenste zaken op je toestel, maar is dit ook zo, voor een linux receiver?

Ooit heb ik ergens gelezen, werkt het naar je zin, laat het dan ook zo, en neem geen onnodige ongemakken op je rug. Of is die zin verleden tijd?

Alvast bedankt voor de tips.

 

 

Updaten is een, laatste image is twee.

 

Bij VTi, wordt altijd vermeld of de image die je hebt, nog updates krijgt.

Is dit niet zo, kan je het nieuwste image installeren en dit is nu al 9.x.x.

Als je bijvoorbeeld HbbTV nuttig vindt, http://www.hbbtv.org/overview/#how-it-works

o.a. Nederland en Duitsland hebben dit al een aantal jaren.

Of dit te benaderen is met jouw oude VTi 5.x.x betwijfel ik.

Verder worden regelmatig drivers vernieuwd, die je Vu+ beter laten draaien.

Mocht er een fout in zitten, het zijn ook maar mensen die de software maken, dan is het juist door deze mensen

die het in no time verhelpen met een update.

Updaten/nieuw image is dus geen must, maar ik doe het altijd en het kost niks.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...