Ga naar inhoud


VU+ DUO : verschillende signaalsterkte op de twee tuners?


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Toen ik de signaalsterkte op mijn VU+ DUO receiver nakeek zie ik een groot verschil in signaalsterkte van tuner A en B. Voor VRT1 bvb (Astra 3 via TVV) heb ik op A 91 % en op B slechts 73 %.

Ik herinner mij niet dat er vroeger een merkbaar verschil was.

Is er iets aan de hand met mijn receiver of zijn bepaalde instellingen verkeerd?

 

Bedankt voor alle medewerking.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan zal je de printplaat moeten nameten ...enz

laat het gelijk het is anders heb je strak misschien ..stukken 

ps valt het beeld weg op die tuner 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft dus een VU+Duo 1 waarvan kennelijk tuner B niet genoeg meer versterkt.

Er is kennelijk een hardware probleem. (Laten)repareren, dus. 

 

Snelle reparatie is dus aan de orde voordat er meer schade gaat ontstaan, zoals Smetje al aangeeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal je de printplaat moeten nameten ...enz

laat het gelijk het is anders heb je strak misschien ..stukken 

ps valt het beeld weg op die tuner 

momenteel valt het beeld nog niet weg, ik heb nog 73% signaal

mocht het nog verminderen dan zal ik waarschijnlijk blokvorming krijgen

wat is het verschil tussen SNR en AGC? bij SNR is er geen verschil, wel bij AGC

Link naar reactie
Delen op andere sites

we schreven al enkele jaren dat de signaalmeting op een Enigma2 receiver geen enkele waarde heeft.

het is geen geijkt instrument.

 

je oude Duo heeft (gezien je andere berichten) sowieso een probleem maar tuners geven nu eenmaal verschillende signaal aanduidingen

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

we schreven al enkele jaren dat de signaalmeting op een Enigma2 receiver geen enkele waarde heeft.

het is geen geijkt instrument.

 

je oude Duo heeft (gezien je andere berichten) sowieso een probleem maar tuners geven nu eenmaal verschillende signaal aanduidingen

ciao

over welke andere berichten heb je het?

als je de andere duo bedoelt: heb ik pas onlangs als occasietoestel gekocht en daar is iets anders mee aan de hand en daar geven beide tuners een slecht signaal

met deze (een duo die ik zelf nieuw aangekocht heb enkele jaren geleden) heb ik nog geen hardware problemen gehad

wel interessant om weten is wat SNR AGC en BER juist betekenen en welke waarden moeten zo hoog of zo laag mogelijk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar los van wat ze betekenen: als jij de kabels verwisselt en Tuner B blijft veel zwakker dan Tuner A terwijl dat in het verleden niet zo was,

dan is de conclusie gerechtvaardigd dat er hardwarematig iets aan de hand is. En dat je z.s.m. moet (laten) repareren.

 

Je kunt nog lange bespiegelingen gaan houden over van alles en nog wat, maar de ontvanger zal onder het mes moeten. Om gevolgschade te voorkomen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar los van wat ze betekenen: als jij de kabels verwisselt en Tuner B blijft veel zwakker dan Tuner A terwijl dat in het verleden niet zo was,

dan is de conclusie gerechtvaardigd dat er hardwarematig iets aan de hand is. En dat je z.s.m. moet (laten) repareren.

 

Je kunt nog lange bespiegelingen gaan houden over van alles en nog wat, maar de ontvanger zal onder het mes moeten. Om gevolgschade te voorkomen.

ik zal eens gaan zoeken naar een sat-shop hier niet te ver uit de buurt

op de TVV web site zal ik wel een lijst met dealers vinden denk ik en hopelijk kent die iets van techniek ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...