Ga naar inhoud


VTi 9.0.2 naar 9.0.3


Portuuno

Aanbevolen berichten

VTi 9.0.2 draait eindelijk optimaal (voor het weinige wat ik er uit haal en wat de mogelijkheden zijn..) op de Solo 4K met NAS.

Is het inmiddels wellicht mogelijk om alleen de veranderingen in 9.0.3 door te voeren, of moet ik alles opnieuw installeren?

Veel is wel gesneden koek met flashen, maar met de NAS etc. bibber...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een ON-Line update dus worden alleen de wijzigingen doorgevoerd dus niet opnieuw flashen.

Alhoewel er wel enkele bestanden worden gewijzigd die wellicht gedane instellingen kunnen overschrijven.

Dus daarom vooraf een Image Back-up maken waarmee tevens ook Back-up's van o.a. de configuratie, plug-ins, etc worden gemaakt.

 

Ik ben echter geen voorstander om na updates een Back-up terug te zetten maar daar hebben wij het er al vaker over gehad.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst van de huidige situatie een Image Back-up d.m.v. de blauwe toets (VTI Panel) - VTI Software Tools - Image Back-up / Resore - Back-up Image.

Controleer na beëindiging Image Back-up of alle Restore opties beschikbaar zijn via VTI Software Tools - VTI BackupSuite - VTI BackupSuite Herstel.

Je ziet dan o.a. een drietal herstelopties van o.a. zender instellingen, configuraties en plug-ins.

Klik daarop en je ziet de individuele Back-up,s.

 

Deze kun je na de update naar wens terugzetten maar ook uiteraard de hele Image Back-up.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de Image Back-up op de NAS en op een usb-stick gezet. Ging goed, geen problemen.

Na software 9.0.3 zijn alle instellingen van de NAS gelukkig ook ok.

Dus...operatie geslaagd!

Lees veel over dat FCC, heb het al gevonden, maar wat doet dat precies?

Met zappen zie ik geen verschil, denk ik toch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

FCC zorgt ervoor dat de nabuur zenders in de zaplijst al afgestemd zijn op een van de 8 ingebouwde tuners.

Zappen naar de volgende zender gaat dan supersnel, beeld en geluid zijn onmiddellijk beschikbaar bij het zappen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Setup:
1. Snelle Kanaalwisseling actief --> Ja / Nee

2. Maximale Aantal kanalen --> min 2 , max 7
-geeft aan hoeveel kanalen er op de achtergrond gestreamd mogen worden.

3. Zappen vooruit / terug --> Ja / Nee
- moet FCC voor het Zappen met de pijltjestoets gebruikt worden ?

4. Snelle Kanaalwisseling beperken tot het actieve Bouquet  --> Ja /Nee
- Dienen er alleen Streams van Kanalen gemaakt te worden die zich in het Bouquet bevinden wat men op dat moment bekijkt?

5. Zappen voor / terug --> Ja / Nee
- moet FCC voor de Zaphistorie gebruikt worden ?

6. Prioiteit --> Zappen voor / terug OF Zenderverloop voor / terug
- wanneer Zappen und zapgeschiedenis aktief is moet hier aangegeven worden welke van beide voorrang heeft

7. Geen snelle Kanaalwisseling gedurende het opnemen --> Ja /Nee
- dient FCC bij Opnamen uitgeschakeld te worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg hem (VTI 9.0.3) niet stabiel op mijn Solo 4K.

 

Als ik mijn 6e timer instelling probeerde toe te voegen kon ik hem uit zetten (eerste 5 gaat probleemloos).

 

Zowel een update gedaan als een geheel nieuwe installatie.

 

Is hij bij jullie wel stabiel ?

DM800, VU Solo2 en VU Solo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen had ik een vastloper op de DUO2. Nederland 1 werd prima weergegeven, maar de box reageerde verder niet meer op commando's. Een harde reset was noodzakelijk om de boel weer op gang te brengen. 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft niets met het topic van portuuno te maken, welke enkel op de SOLO4K geen beeld heeft wegens een BUG

 

Donkeyman,

kan ermee te maken hebben dat er nu 9.0.3 op staat

echter je informatie is te sumier

is er een crashlog op de HDD aanwezig

was de box standby of deepsleep

wat deed de box terwijl die verder niet op commando's reageerde , log?

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...