Ga naar inhoud


Opslaan van veranderingen via Dream Box Edit.


Emekli

Aanbevolen berichten

Eigenlijk had ik dit ook kunnen zetten bij Vu+ algemeen, dit terzijde.

 

Ik had het bij mijn oude Duo en nu bij de Duo 2.

 

Ik ga als volgt te werk als de veranderingen naar de ontvanger zijn verstuurd;

Ik duw lang de aan/uit toets in, dan uitschakelen en

dan weer aan, of hetzelfde en dan hoofdschakelaar op 0, ik wacht dan 15 sec.

Geen van de twee werkt, alleen na verzenden direct de hoofdschakelaar op 0 en dan 15 sec. wachten.

Ik weet dat het niet goed is om de hoofdschakelaar te gebruiken, maar hoe moet het dan wel

zodat veranderingen doorgevoerd worden?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon eens veranderen van boeket is al voldoende om de nieuwe settings te hebben.Of een warm start via uitschakelmenu.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik nog steeds en sinds jaren de oudere versie voor Linux

en als de enigma2 settings als default ingesteld zijn werkt het elke keer weer

de VU+ kan in standby of aanstaan en na het versturen van de settings naar de box gebruikt men altijd de bouqet up knop en ziet gelijk de nieuwe settings

 

post-30989-0-01035600-1464244956.png

post-30989-0-28479200-1464244956_thumb.png

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik nog steeds en sinds jaren de oudere versie voor Linux

en als de enigma2 settings als default ingesteld zijn werkt het elke keer weer

de VU+ kan in standby of aanstaan en na het versturen van de settings naar de box gebruikt men altijd de bouqet up knop en ziet gelijk de nieuwe settings

 

 

Beiden bedankt.

 

Mijn allah, hoe simpel kan het zijn.

 

Het punt is je moet het weten en waar vindt je zoiets, natuurlijk op het beste forum, S4A.

 

PS, Is het dan ook definitief opgeslagen en moet je dit per zender toevoegen doe?,ja ik blijf simpel van geest.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een FTP van de lijst naar je box slaat deze meteen daar op.Ze blijft dan geldig tot je een nieuwe lijst upload.

Moet dit hier regelmatig doen want pas de lijsten steeds aan na veranderingen van kanalen.een leuke bezigheid.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort weer met de nederlanders :) .En regelmatig de engelsen die de HD aan het vrijgeven zijn.Een goed voorbeeld eigenlijk voor Europa.De schakelen allemaal vrij omdat ze anders teveel reklame inkomsten mislopen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort weer met de nederlanders :) .En regelmatig de engelsen die de HD aan het vrijgeven zijn.Een goed voorbeeld eigenlijk voor Europa.De schakelen allemaal vrij omdat ze anders teveel reklame inkomsten mislopen.

Vooral nu "Europa" de reclametijd nu meer vrijheid heeft gegeven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort weer met de nederlanders :) .En regelmatig de engelsen die de HD aan het vrijgeven zijn.Een goed voorbeeld eigenlijk voor Europa.De schakelen allemaal vrij omdat ze anders teveel reklame inkomsten mislopen.

 

elke keer weer :grin:

 

oefenen oefenen

bijblijven bijblijven :wink:

 

 

Inderdaad en maar oefenen als je er 3 maanden uit gelegen hebt.

 

Ik hoop niet dat ik stilaan dement wordt en dit zeg ik niet om te dollen.

 

Mijn vader had het en die van hem ook.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort weer met de nederlanders :) .En regelmatig de engelsen die de HD aan het vrijgeven zijn.Een goed voorbeeld eigenlijk voor Europa.De schakelen allemaal vrij omdat ze anders teveel reklame inkomsten mislopen.

 

 

Van de Engelse posten heb ik geen last, zijn in het verre Türkiye niet te ontvangen of het moeten de India/Pakistan en enkele muziek

kanalen zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn gebruikte image openvix zit ook ABM in.Die zou alles zelf aanpassen zonder blijkbaar de eigen zenderlijsten te vervormen.Nog niet geprobeerd maar ga dat op 31 mei toch eerst eens doen om die nederlanders aan te passen.Ze veranderen enkel van rate (27500 gaat naar 29900 en Fec ook veranderd geloof ik).Als dat prima zou werken dan is het natuurlijk makkelijker.Maar minder avontuurlijk :).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral nu "Europa" de reclametijd nu meer vrijheid heeft gegeven.

 

 

Helemaal ben ik het niet met je eens, als NL ook op van die bekrompen, (mini footprints), moet gaan uitzenden is het voor mij gedaan,

dit geld ook voor M7/CD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn gebruikte image openvix zit ook ABM in.Die zou alles zelf aanpassen zonder blijkbaar de eigen zenderlijsten te vervormen.Nog niet geprobeerd maar ga dat op 31 mei toch eerst eens doen om die nederlanders aan te passen.Ze veranderen enkel van rate (27500 gaat naar 29900 en Fec ook veranderd geloof ik).Als dat prima zou werken dan is het natuurlijk makkelijker.Maar minder avontuurlijk :).

 

 

Succes er mee.

 

Ga nu verder stoeien met mijn zaplijst, moet 3 maanden  inhalen, vooral de Nilesat, die verandert tegenwoordig per dag de halve lijst

en Türksat, daar houdt het ook niet op.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na een weekje stoeien, ben ik erachter gekomen dat de boeket methode niet heilig is.

Ik volg procedure:

in DB Edit kanalen toevoegen, wissen of van naam veranderen,

dan zaplijst map legen en dan veranderingen opslaan.

Dan op boeket toets klikken en klaar

Als ik daarna de lijst naloop of alles oké is, kom ik regelmatig zenders tegen die niet aangepast zijn.

Ik vink ook altijd "niet automatisch de parameters van de service bijwerken" aan.

 

Of zie ik nog iets over het hoofd?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...