Ga naar inhoud


rode LED staat soms aan


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nu gaat de rode LED ook bij mijn VU+ DUO Twin receiver soms aan sedert gisterenavond. Voor de rest werkt hij normaal denk ik. De rode LED bleef gedurende uren aan. Deze morgen nog eens geprobeerd en dan ging de rode LED uit en was alles normaal. Zou dat een teken kunnen zijn van defect rakende condensator ook?

Wat te doen? Zo laten tot er ook andere symptomen optreden?

Probleem is dat ik dit weekend vertrek voor 4 maanden buiten Europa en ik geen tijd meer heb om de reparatie te laten uitvoeren. Terwijl ik weg ben zouden mijn huisgenoten wel rustig willen verder kijken.

Wat raden jullie mij aan?

Bedankt voor alle info!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Nee, waarschijnlijk geeft die rode LED ook de functie 'Recording' aan. Het lijkt erop dat je box gehacked is en deel uit maakt van een illegaal IPTV netwerk..

 

De 'rode' LED gaat aan tijdens het bootproces als ondedeel van een systeemtest en dan weer uit. Blijft hij meteen branden (en je box doet niets meer, DAN is je C807 en evtl de AZ... defect)

 

Gaat hij tijdens normal werken plots aan dan ben je aan het opnemen of iemand kijkt mee via je vrije tuner...

 

Simpel te testen: als de rode LED aanfloept, network stekker eruit, box herstarten en weer kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, waarschijnlijk geeft die rode LED ook de functie 'Recording' aan. Het lijkt erop dat je box gehacked is en deel uit maakt van een illegaal IPTV netwerk..

 

De 'rode' LED gaat aan tijdens het bootproces als ondedeel van een systeemtest en dan weer uit. Blijft hij meteen branden (en je box doet niets meer, DAN is je C807 en evtl de AZ... defect)

 

Gaat hij tijdens normal werken plots aan dan ben je aan het opnemen of iemand kijkt mee via je vrije tuner...

 

Simpel te testen: als de rode LED aanfloept, network stekker eruit, box herstarten en weer kijken...

Bedankt voor deze info!

Momenteel geen rode LED. Misschien terug later op de avond? Ik hou het in de gaten en zal de box herstarten zoals je voorstelt. Waarschijnlijk een hacker die we een hak zullen zetten LOL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gaat hij tijdens normal werken plots aan dan ben je aan het opnemen of iemand kijkt mee via je vrije tuner...

 

 

Hallo Mimisku,

Bedankt voor de tips. Maar toch nog dit: het is NIET de LED rechts die aanstaat (dat is degene die ook aanstaat wanneer ikzelf iets aan het opnemen ben) maar de rode LED in de linkerbovenhoek. Deze LED is ook veel helderder dan de opname LED. Gisterenavond geen probleem gehad. Afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Volgens mij is er geen rechtstreeks verband tussen rode LED en het condensator probleem. door het spanningsprobleem dat ontstaat door de slechte condensator stopt het boot proces precies op een punt waar toevallig ook derode led actief is en daarmee is het probleem gelukkig snel te herleiden.

Meestal zijn er dan al eerder indicaties geweest, zoals langzaam zappen, slecht netwerk respons, HDD mount problemen etc. Maar als het alleen de rode led brandt en de ontvanger loopt gewoon goed door dan lijkt mij dat juist geen C807 probleem.

 

Ik zou eerst proberen of het met een verse image niet verholpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rode LED gaat direct na het opstarten weer uit momenteel. Hij blijft dus niet meer aan zoals enkele dagen geleden.

 

Maar het zappen gaat wel trager de laatste tijd. Dit is evenwel enkel het geval voor TVV posten (dus gecodeerde). Bij het zappen verschijnt meestal een tijdje een zwart scherm en zeer regelmatig ook de melding "afstemmen mislukt". Maar die mededeling verdwijnt dan snel en de zender komt er door. Bij FTA posten (zoals de Duitse zenders op Astra 19.2) is er geen probleem met trager zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er geen rechtstreeks verband tussen rode LED en het condensator probleem. door het spanningsprobleem dat ontstaat door de slechte condensator stopt het boot proces precies op een punt waar toevallig ook derode led actief is en daarmee is het probleem gelukkig snel te herleiden.

Meestal zijn er dan al eerder indicaties geweest, zoals langzaam zappen, slecht netwerk respons, HDD mount problemen etc. Maar als het alleen de rode led brandt en de ontvanger loopt gewoon goed door dan lijkt mij dat juist geen C807 probleem.

 

Ik zou eerst proberen of het met een verse image niet verholpen is.

de rode led reageert niet alleen op c 807 ook als er condensators in de voeding zelf slecht zijn 

reageert de rode led hier op  zo uit de bol  c14 en c15  1500uf 10 volt

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dirocca: ik zou het niet weten. Ik weet niet wat cccam of oscam betekent en wat het doet. Ik ben even op google gaan zoeken oscam vs cccam en het eerste wat ik daar vond was deze link naar het forum hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/324678-oscam-of-cccam/

Daar geeft Gast_Jeroensky een aantal links voor meer informatie hierover. Ik heb de eerste twee uitgeprobeerd en ik had alle moeite van de wereld om mijn MacBook weer gewoon te laten werken. Ik kreeg allesbehalve antwoorden. Alleen berichten dat mijn Mac besmet zou zijn met virussen en andere rommel. Waarschijnlijk ook namaak sites van Apple.

Ik weet dus nog niets meer.

Ik ben even gaan kijken op mijn VU+Duo bij instellingen en informatie over de box maar ik vond nergens een indicatie. Wel iets als softcam (en Joost mag weten wat dat voor iets is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De ontvanger is al een paar jaartjes oud en dan ontstaan er meer dan alleen het C807 probleem.

 

Algehele revisie van je ontvanger is noodzakelijk.

Daarna zapped ie weer prima ....

 

op MoederBord

• C807  220 of 470 uf  16 volt

• C848  1000uF 10 volt

• C819  1000uF 10 volt

• C814  220 of 470 16 volt

• C846  220 of 470 uf   16 volt

• C850  220 of 470 uf   16 volt

• C810  220 of 470 uf   16 volt

C852 100uF 10 volt

 

op voeding

C14 en C15 1500uf 10 volt

C20 680uf 25 volt

C18 100UF 25 volt

 

En zo veel mogelijk in voedingsgedeelte ook ceramische condensatoren van 20uF parallel aansluiten.

Dat kan prima aan de soldeerzijde als je daar de SMD-VARIANT voor neemt.

 

suc6.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger is al een paar jaartjes oud en dan ontstaan er meer dan alleen het C807 probleem.

 

Algehele revisie van je ontvanger is noodzakelijk.

Daarna zapped ie weer prima ....

 

op MoederBord

• C807  220 of 470 uf  16 volt

• C848  1000uF 10 volt

• C819  1000uF 10 volt

• C814  220 of 470 16 volt

• C846  220 of 470 uf   16 volt

• C850  220 of 470 uf   16 volt

• C810  220 of 470 uf   16 volt

C852 100uF 10 volt

 

op voeding

C14 en C15 1500uf 10 volt

C20 680uf 25 volt

C18 100UF 25 volt

 

En zo veel mogelijk in voedingsgedeelte ook ceramische condensatoren van 20uF parallel aansluiten.

Dat kan prima aan de soldeerzijde als je daar de SMD-VARIANT voor neemt.

 

suc6.

Bedankt voor de reactie maar dat is allemaal meer dan latijn voor mij.

Betekent dit dat ik naar een technieker moet gaan met mijn VU+? Ik heb die wel niet in een winkel maar via internet (nieuw) gekocht destijds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...