Ga naar inhoud


VU geen geluid bij dolby DTS downmix aan


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

GoedenmiddaG Vrienden

 

Vandaag een raar probleem ontdekt op de duo 2 waar ik niet uit kom.

De duo 2 is aangelsloten op een onkyo TX-SR608 waarna daarna 1 HDMI kabel naar de tv loopt dus alle  aangesloten bronnen lopen via de onkyo

Alleen nu mijn probleem als ik bijvoorbeeld NPO 1 HD dolby geluid heb hoor ik gewoon geluid.

Maar zet ik nu de downmix aan, hoor ik een raar ratelend geluid uit mijn boxen (weet niet hoe ik  het anders moet beschrijven).

Zet ik nu de downmix weer uit dan gewoon normaal geluid.

Ook de multichannel pcm optie onder audio bij V TI geeft geen geluid

Iemand toevallig  een idee wat dit zou kunnen zijn.

IK draai de VTI 9.0.3 software

 

\Greetz en alvast bedankt

aangepast door Vriendje Stokvis
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon het geluid naar je receiver doorsturen zonder enige downmix aan, daarvoor heb toch een receiver aangeschaft, die is gemaakt om al deze formaten te verwerken.

Wil je van stereo multichannel maken dan kan de receiver dit zeer goed zelf afhandelen, daar zijn  de nodige presets voorhanden.

 

Waarom gaan we het lauw water gaan uitvinden als er al warm bestaat. ;)

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hem zo staan

 

 

 

post-41606-0-67376700-1467820401_thumb.jpg

post-41606-0-88126600-1467820402_thumb.jpg

post-41606-0-68352300-1467820403_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat in twee berichten over hetzelfde probleem Vriendje,

dat helpt ook niet maar verdubbeld de pret ;)

 

ik denk dat je eens moet doen wat Tripleboy zegt

uit met die handel en de onkyo zo instellen dat ie automatisch het geluid herkent en dus telkens schakeld bij een andere geluidbron in het dvb-s2 signaal

 

(ja sommigen vinden dat lastiger dat er dan een klak te horen is maar je hebt wel een 7in1 versterker die optimaal geluid geeft op die wijze ingesteld)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de dubbele posting, maar Tonski had mij een voorbeeld gestuurt, en zonder dat ik er erg in had ben ik daarin verder gegaan met mijn probleem (excuus)

Maar Tonski  en andere bedankt voor de hulp laat het maar even staan zoals het is het lost mijn probleem niet op maar ik snap waar  jullie op doelen en hoop dan maar bij een volgende VTI versie opgelost is.

Heb idd de downmix niet nodig klopt maar stoort mij dat het altijd gewerkt heeft en nu out of the blue niet.

But annyway tnx guys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Downmix zet je aan als het apparaat naar waar je het geluid uitstuurt geen dolby en andere formaten ondersteunt, het geluid word dan in je ontvanger omgezet naar PCM - Stereo.

Vermits je een receiver hebt aangeschaft die alle audio formaten kan verwerken, dien je alles onbewerkt er naar toe te sturen, andersom zou een beetje zonde zijn van het geld dat je aan receiver hebt besteed.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...