Ga naar inhoud


Gebrekkige geluid-regeling op VU+Duo


waterpas

Aanbevolen berichten

Een vriend in het buitenland heeft problemen met geluid-afstemming op een VU Duo, op de RTL's zenders is het geluid niveau niet meer te regelen met de originele afstandsbediening, op de andere zenders geen probleem. Moet ik aan een tuner probleem denken of is het de afstand bediening? 

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan een Sony TV met een HDMI-kabel, en het gaat hier enkel om de RTL-zenders die staan op een bepaald niveau en daar is niets aan te doen. De andere zenders kunnen gewoon  harder en zachter gezet worden. :sick:  

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al eens bedacht dat die zenders bijvoorbeeld alleen Mpeg geluid hebben en geen AC-3/Dolby Dig. v.v.

In het menu zal er wel ergens een instelling niet goed staan.

 

Ik regel het geluid met de audio versterker, van de volumeregeling van de box blijf ik af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat hem eens op de gele knop drukken en dan de downmix aan zetten

 

Al eens bedacht dat die zenders bijvoorbeeld alleen Mpeg geluid hebben en geen AC-3/Dolby Dig. v.v.

In het menu zal er wel ergens een instelling niet goed staan.

 

Ik regel het geluid met de audio versterker, van de volumeregeling van de box blijf ik af.

Bedankt jongens, dat ga ik morgen eens doorbrieven en laat het resultaat hier weten!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Heren hartelijk dank voor jullie advies, het heeft geholpen, een foute instelling die erin is geslopen en weer hersteld is. In de A/V- instellingen stonden AC3 en AAC beide op nee.  :sick:

Met alle respect maar mijn Zweedse vriend is geen licht  als het op pc gerelateerde zaken aankomt, maar nog maar eens, het werkt weer mede dankzij jullie, DANK!  :D

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Bij mijn duo heb ik dit fenomeen in vti bij npo kanalen en NGC

 

Toch vreemd dat dit schijnbaar maar bij weinigen voorkomt.

Noch mijn oude Duo en de nieuwe Duo 2 hebben hier last van.

 

Mijn Duo 2 is aangesloten op zowel TV met HDMI en op versterker met "toslink" (glasvezel) kabel.

 

Voor TV, bovenste regel op aan of uit, hangt af van de zender.

Staat dit op uit, op een Dolby Digitaal zender, kan je het geluid niet veranderen met je ontvanger ab

en voor versterker op aan.

 

screenshot_2016-07-10_11-23-40.bmp

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...