Ga naar inhoud


Laadbalkje linksboven VTix.x loopt weer vast


Portuuno

Aanbevolen berichten

Maanden geleden heb ik melding gemaakt dat de Vu+ Solo 4K, vastliep, laadvierkantjes linksboven in scherm.

Nu staat de 4K losgekoppeld, dus er hangt geen NAS of HDD aan.

Sinds de laatste update loopt de 4K weer geregeld vast.

Ik zie dan de laadbalk linksboven lopen en de enige oplossing is dan de 220 schakelaar aan de achterkant.

Nu start hij ook al niet meer op vanuit standby..., ook dan de 220 schakelaar om op te starten.

Heeft het te maken met de laatste software of omdat er (tijdelijk) geen NAS meer aanhangt??

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben bang, dat door het hard uitschakelen van je ontvanger de software corrupt geworden is.

 

Je zal de box opnieuw moeten flashen.

Gezien de problemen met je box zou ik helemaal naar "af" gaan, inclusief het formatteren van je HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees,

 

Dan zal ik iedere keer als het laadbalkje verschijnt de box opnieuw moeten flashen, dus zo 2 a 3 keer of meer per dag.

Onbegonnen werk toch.

Zoals ik al zei is er momenteel geen hdd of nas aanwezig, wel de instellingen nog.

Die probeer ik te unmounten, maar dat gaat niet.

Ik krijg wel de melding dat er een netwerk wordt verwijderd, maar die blijft eeuwig op het scherm staan.

Dus is de harde reset weer de oplossing, omdat niets meer op de AB reageert, ik word er simpel van....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je toch het advies overnemen en helemaal vanaf het begin opnieuw flashen, dus zonder Back-up e.d., externe HDD of NAS, net zo alsof jij het apparaat nieuw hebt ontvangen.

Ik weet niet welke Image jij nu gebruikt maar VTI zou dan prima moeten functioneren.

 

Ga dan eerst kijken of het probleem verdwenen is, zo niet is er misschien toch en hardwareproblemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola Jurgen,

 

Heb al jaren VTi in gebruik en flash nooit met een backup.

Het lijkt wel alsof er problemen ontstaan zodra er iets aan de 4K hangt, zoals een HDD of NAS...

Als ik die loskoppel blijven de problemen bestaan.

Het laadbalkje bijvoorbeeld, verschijnt iedere dag rond 23:00.

Dan is het uit met de pret en moet er een harde reset volgen om het massjien weer aan de praat te krijgen.

Het ging een hele tijd goed, maar na de laatste update is het weer... van de bok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees,

Zoals ik al zei is er momenteel geen hdd of nas aanwezig, wel de instellingen nog.

Die probeer ik te unmounten, maar dat gaat niet.

 

als je oude instellingen met een harde mount / verwijzing naar NAS op de VU SOLO 4K staan en je flashed niet van 0 af aan, blijf je tegen het probleem aanlopen

umounten als er geen mount gekoppeld is gaat inderdaad niet

 

wel kun je de mount per DCC/telnet verwijderen uit de automount of autonetwork

maar dat kun je niet, daar het jou de kennis daar voor ontbreekt

 

dus blijft een verse flash met het Image naar wens

is de enige oplossing

 

als om 23:00 uur iets wil verbinden, dus de lopende balk verschijnt is het wellicht enkel de EPG of een Timer instelling

en die verwijst dus wellicht naar de ontbrekende NAS of HDD

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is duidelijk maar waarom nu geen nieuwe flash?

Hierna kun redelijk bepalen beoordelen of het wellicht aan de hardware ligt want normaliter moet na een nieuwe flash alles probleemloos functioneren.

Dat het problemen vaak op hetzelfde tijdstip ontstaat moet je zeker te denken geven.

 

Dus gewoon flashen en kijken wat er dan om 23:00 uur gebeurt.

Als dat goed gaat voeg dan de externe HDD aan het systeem toe.

Gaat dat ook goed voeg dan de NAS toe en zo kun probleemveroorzaker opsporen dan wel elimineren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG van het Image zelve doet het prima

neem je een extra EPG Plugin dan moet die per dag kunnen downloaden naar een opslagmedium voorafgaand aan een officiele shutdown

bijvoorbeeld een simpel USB-stickje

 

eerst flashen en nieuw inrichten

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na controle gebruik ik geen EPG program, maar gewoon de standaard.

Wat me wel opvalt na iedere keer een harde reset:

het opstart scherm komt altijd terug op RTL Television (de Duitse zender dus)

Misschien heeft daar e.e.a  iets mee te maken??

Dus, tv staat bijv. op NOS1, na de laadbalk harde reset (is nodig), na reset staat de tv op RTL Television...

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt als er tijdens installatie is gekozen voor de Astra1 zenderlijst. Wordt de box hard onderuitgeschopt dan wordt het afsluitscript niet uitgevoerd en begint hij dus weer met (inderdaad) de default zender...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het idee dat er ooit een programma op de box is gezet die op regelmatige tijden informatie probeert op te halen.

Zonder een nieuw begin blijf je de problemen houden.

 

Na de flash de ontvanger eerst zo kaal mogelijk houden, dan weet je of de box in orde is.

 

Er zijn op dit forum genoeg gebruikers met een Solo 4k, ik heb er zelf 2 in gebruik, en voor mij is het een probleemloze stabiele ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...