Ga naar inhoud


Bij volgende flash gelijk toegang hebben tot opgenomen programma's


Emekli

Aanbevolen berichten

Zoals gemeld in: https://www.sat4all.com/forums/topic/354670-vu-duo-langzamere-opstart/page-2

kon ik bij laatste flash niet verder met opgenomen programma's, opening van de lijst zou als volgende moeten zijn:

screenshot_2016-08-21_20-08-32.bmp 

 

Al wat ik kreeg was -- , ben in het menu gaan kijken en gezocht om dit aan te passen en vond alleen All Movies,

en heb deze instelling genomen, maar zonder resultaat.

Heb toen maar een oudere back up er op gezet en dat ging goed.

Kwam er wel weer een ander probleem terug, waar ik eindelijk van af was; fout met Dreambox Edit.

 

Als ik de volgende keer flash, wil ik van het laatste af en weer direct in mijn lijst van opnames komen.

Ik wil dit doen zonder back up.

 

Oplossing zal wel simpel zijn, wie heeft een oplossing?, bij voorbaat dank.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar heb jij geen oplossing voor nodig want dat zou normaliter na een complete flash opnieuw moeten werken tenzij er iets met de HDD niet in orde is.

Tijdens een flash wordt de HDD niet aangetast dus de opnames blijven bestaan.

Als een flash goed verloopt wordt de HDD erkend, wordt deze automatisch gemount en de map 'Movie' wordt aangemaakt waarin normaliter de opnamen standaard geplaatst worden.

 

Dus ik denk dat jouw flash niet goed is uitgevoerd of de opnamen in een andere map dan 'Movie' terecht zijn gekomen.

 

Zolang ik al flash en dat zijn er heel wat geweest ben ik nog nooit opnamen kwijtgeraakt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens een andere skin 

welke heb je er nu trouwens opstaan ..en welke soft 

en een update kan soms ook wel helpen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb jij geen oplossing voor nodig want dat zou normaliter na een complete flash opnieuw moeten werken tenzij er iets met de HDD niet in orde is.

Tijdens een flash wordt de HDD niet aangetast dus de opnames blijven bestaan.

Als een flash goed verloopt wordt de HDD erkend, wordt deze automatisch gemount en de map 'Movie' wordt aangemaakt waarin normaliter de opnamen standaard geplaatst worden.

 

Dus ik denk dat jouw flash niet goed is uitgevoerd of de opnamen in een andere map dan 'Movie' terecht zijn gekomen.

 

Zolang ik al flash en dat zijn er heel wat geweest ben ik nog nooit opnamen kwijtgeraakt.

 

Inderdaad zou dit automatisch goed moeten gaan, maar ik ben diegene met altijd aparte fouten.

Ik weet dat de HDD niet wordt aangetast en via de laptop de HDD benaderen geeft wel wat ik op het screenshot laat zien.

Heb ook bij mounten gekeken en dat was ook alles oké.

Ik heb al -tig keer geflasht en ben dit ook nooit eerder tegengekomen.

Ik heb een talenknobbel, had daar ook nog graag een technische bij gehad.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens een andere skin 

welke heb je er nu trouwens opstaan ..en welke soft 

en een update kan soms ook wel helpen

 

Ik gebruik altijd VTi met Atile HD skin, uitvoering alles zwart.

Door al het gedoe, met een oudere back up van 17.05.2016 heb ik alles weer draaiende gekregen.

Opstart weer "normaal", al het andere ook, alleen Dreambox Ed, geeft nog en fout.

 

Ik wil niet moeilijk doen, maar ben gister drie uur bezig geweest met te flashen, iets dat normaal minuten werk is.

Vandaar dat ik nu even wacht op een nieuwe software (v10.X.X?), dan begin ik met alles nieuw en zoals altijd niet met back ups.

 

Vanmiddag komt familie uit België naar hier, zal de site regelmatig bekijken en hoop, als er nieuwe software is, deze te kunnen installeren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had je misschien een backup op de schijf staan ?

anders die er gewoon afhalen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had je misschien een backup op de schijf staan ?

anders die er gewoon afhalen

 

Nog even snel dan, de familie staat bijna voor de deur,

ja er staan nog oude back ups op, haal ik die er uit middels menu of benadering via laptop en dit kan geen kwaad voor lopende image?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zou toch geen kwaad kunnen ..je backup naar de pc schrijven 

ik heb er trouwens nog geen probleem met gehad als ik de backup van mijn schijf zou halen 

ook niet vergeten die van de ontvanger dan te verwijderen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zou toch geen kwaad kunnen ..je backup naar de pc schrijven 

ik heb er trouwens nog geen probleem met gehad als ik de backup van mijn schijf zou halen 

ook niet vergeten die van de ontvanger dan te verwijderen 

 

Als ge de back ups via DCC_E2 verwijdert, dan is dat toch gelijk gedaan en hoeft het niet meer via de box zelf.

 

Zag wel dat er  3 zijn

--vti back up suite

--vti image back up

--vti back up

 

Moet ik ze alle drie verwijderen?, wil de box niet opblazen met gevolg onbruikbaar.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad is het wissen geen probleem

maar waarom niet vooraf een kopie trekken naar de PC (na een maand wis je die mappen, maar hebt iig iets achter de hand)

 

wat het met de HDD en opnames te maken heeft snap ik allerminst

VTI komt nooit aan de opgenomen bestanden en enkel de mount naar de laptop verdwijnt bij een "verse" flash (maar de opnames verdwijnen op de laptop daarmee niet)

en dus, als je van het perfect lopende image nu alle instellingen en settings backupped via de suite kun je ook alles restoren na het flashen van VTI 10.0.0

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Na een maand die mappen wissen", dat doe ik liever voor de nieuwe flash, dan ben ik er zeker van dat er geen ongerichtigheden

blijven hangen.

 

In mijn andere berichten, tragere opstart, opname lijst niet meer vinden, etc. heb ik geschreven dat ik vanwege het laatste,

een oudere back up heb gebruikt om weer bij mijn opgenomen programa lijst kon komen.

Normaal maak ik wel eens een back up, voor als er iets mis mocht gaan, heb dit dus nu een maal moeten gebruiken.

Door die back up, kwam een net opgelost euvel met DBE weer terug.

Vandaar dat ik met een schone lei wil beginnen.

De situatie nu is;

snelle opstart

de opgenomen programma lijst is weer zoals het moet zijn

alleen nog DBE probleem.

 

Het zal wel even een werkje worden, maar heb de zenderlijst en de menu instellingen paraat staan op de laptop.

Als het dan klaar is, zal alles toch wel weer in orde moeten zijn.

 

Vanwege problemen met back up, raad ik dus iedereen aan, om helemaal opnieuw te beginnen, na een verse flash.

Behalve dan als er geen problemen zijn.

 

Ik heb deze nacht van het hele menu met instellingen screenshots gemaakt en wil nadat de familie weer naar België is vertrokken,

de nieuwe flash doen, hopelijk v10.X.X.

 

Zo, snel terug naar de familie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo , weer ff rap tussen de bedrijven door.

Tonski schreef;

 

"

wat het met de HDD en opnames te maken heeft snap ik allerminst

VTI komt nooit aan de opgenomen bestanden en enkel de mount naar de laptop verdwijnt bij een "verse" flash (maar de opnames verdwijnen op de laptop daarmee niet)

en dus, als je van het perfect lopende image nu alle instellingen en settings backupped via de suite kun je ook alles restoren na het flashen van VTI 10.0.0"

 

Ik heb mijn opnames niet op de laptop staan, maar kan die benaderen middels "mijn computer" en dan onderaan links in het rijtje,

VUDUO2 te openen.

Ik heb dan "verbinding" met de laptop en zou op deze manier een opname op de laptop kunnen bekijken.

Wat ik wel zo heb gedaan, maar dan van laptop naar de box, alle foto's, mp3 en mp4 gekopieerd naar de box.

Dit gaat foutloos, maar een lijst van DBE naar de box gaat niet op de normale manier, na door sturen moet ik rebooten.

 

Dit was opgelost na een flash van v9.0.3. en toen kreeg ik het probleem dat ik mijn opname lijst vond maar er niks meer stond

dan --.

Daarna dan maar weer een oude back up er op en het DBE probleem dook weer op maar de opname lijst was wel weer terug.

 

Helaas kan ik het niet duidelijker uitleggen.

 

Zoals in mijn laatste bericht, als ik weer tijd heb, nu dus even niet, nieuwe flash zonder back ups op de box en dan maar zien dat alles weer normaal draait.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je opnames staan op de HDD van de VU+ DUO2

je hebt een Samba verbinding gehad van Laptop naar die HDD (je kon de opnames zien) en na een nieuwe flash niet meer

 

ja dat is heel simpel en schreef ik jaren over

je had vooraf de /etc/samba/smb.conf moeten opnemen in je backup opdat die ook hersteld wordt

 

en dat met je DBE (dreamBoxEditor) dat is me ook een raadsel behalve dan dat je sowieso die Workgroup verkeerd hebt na een flash

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste flash ging DBE juist wel weer goed, toen kwam dat gedoe met Samba en daarom een oude back up genomen.

Pas daardoor kwam het DBE probleem weer terug.

Met mijn simpel denkvermogen op dit gebied denk ik nu dat met back uppen er iets fout is gegaan.

 

Hoe krijg ik nu alleen!  /etc/samba/smb.conf geback upped op de HDD,

want ik wil geen oude rommel, waar fouten in zitten, back uppen.

 

Een oplossing zou kunnen zijn, alle opnames van de HDD kopiëren naar de laptop dan opnames van HDD wissen en

de flash doen met daarna alles configureren.

En dan opnames weer terug zetten, of kan het simpeler?.

 

Al eerder gemeld, kan nu niet direct reageren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...