Ga naar inhoud


Softcam werkt niet


jaq

Aanbevolen berichten

Hallo.

​Doordat de softcam in de interne cardreader niet meer werkte heb ik eindelijk mij Vu Ultimo

durven flashen van 3 naar openpli 4. Het flashen is goed gelukt maar de softcam werkt nog altijd niet

krijg nog geen beeld. Ook al een softcam herstart gedaan maar nog altijd niets.

Aan het CD kaartje ligt het niet want dat werkt gewoon in een CI module.

Mijn kennis op dit gebied is nihil, wie kan mij helpen.

Sjaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke Softcam gebruik jij, CCCAM of OSCAM ?

 

Heb jij wel een zenderlijst geladen?

 

Gebruik jij een Single of DUO LNB?

 

Heb jij tijdens het flashen opgegeven dat de Satelliet instellingen automatisch moet worden ingesteld?

 

Zo niet heb jij dan de tunerinstellingen dienoverkomstig ingesteld?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps .je kaartje zit toch wel goed in de ontvanger?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de kaart wel met de ship naar beneden in de sleuf steken....dus geen modulle nodig 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in openpli is oscam toch reeds standaard voorgeinstalleerd en met CD fo TVV config voorzien?

 

kijk je naar 23,5 Oost zenders of had u nog oude 19,2 Oost uitgeschakelde zenders in de lijst?

 

en is uw zenderlijst ook op juiste bitrate op 23,5 Oost

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is natuurlijk altijd heel vervelen jürgen ..als je geen antwoord krijgt  :(

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De softcam was CCCAM 2.2.1 maar dat kan ik niet meer terug vinden in het menu voorheen ging dat wel, ook zit er een zender lijst

in want ik kijk nu met een CI Aston cam. Voorheen toen de problemen begonnen zat er een Duo lnb op de schotel deze is nu vervangen

door een Quad lnb uitgericht op 23.5 met een signaal van 93% met de instellingen:

​Tuner A enkel 23.5 verstuur diseqe nee

Tuner B enkel 23.5 verstuur diseqe nee

Tuner C staat op een andere schotel een Visiosat ABCD 19.2, 13.0, 23.5, en 28.2.

Van op automatisch instellen tijdens flashen dat weet ik niet meer. 

Weken geleden zijn de problemen begonnen met langzaam schakelen tussen zenders wel 10 tot 12 sec. en ook niet meer kunnen

kijken tijdens een opname en een enorme vast loper verschilende keren aan en uitgezet aan de achterkant maar hij bleef vast staan

en ik denk dat ik hem toen terug gezet heb naar fabrieksinstellingen. kan het zijn dat ik daar mee de soft cam verwijderd heb.

Zoals gezegd met de met de Aston cam en nog beter met de CD ci module doet de Ultimo het goed maar toch liever met een softcam

daar is ontvanger toch voor gekocht.

Groetjes Sjaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is de ontvanger daarvoor uitstekend geschikt.

CCCAM gebruiken is niet meer van deze tijd omdat die al jaren niet meer word onderhouden.

Oscam installeren, werkt uitstekend.

 

Ik stel voor om OpenPli nogmaals opnieuw te flashen zonder een eventuele backup te gebruiken.

 

Na het instellen van het IP-nummer voer jij het onderstaande uit:

 

Laat bij de vraag Stel aub Tuner A in alles staan en klik op OK, als het goed is wordt Astra 1 en 3 nu gevonden, zo ja klik op OK

Laat bij de vraag Stel aub Tuner B in alles staan en klik op OK, als het goed is wordt Astra 1 en 3 nu gevonden, zo ja klik op OK

 

Laat bij de vraag Wilt u een zenderlijst installeren alles staan en klik op OK, zenderlijst wordt nu gedownload

 

Klik bij de vraag Wilt u een softcam installeren op OK, nu wordt standaard Oscam geïnstalleerd, de Oscam softcam wordt nu gedownload.

 

Hierna op OK klikken en op dat moment is de installatie van OpenPLI gereed en de ontvanger gebruiksklaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

druk eens menu dan naar applicatie ok drukken

dan onmiddellijk rode toets drukken effe wachten 

nu ga je naar softcam ok drukken ...kijk eens of je daar cccam 2.21 hebt tussen staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

geef dan even aan dat de post van Jurgen die je tot het resultaat heeft geleid als beste antwoord, dan wordt deze draad gemarkeerd als "vraag is beantwoord". Als iemand dan een soortgelijk probleem heeft kan deze meteen zien dat jouw vraag beantwoord is.

 

2016-09-13 17_31_18-Vu Plus UltimoSoftcam werkt niet - Vu Plus - Sat4all.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...