Ga naar inhoud


VU+ Solo 4K ipv Homecast 9000


Calx

Aanbevolen berichten

Dag geachte lezers,

 

Wij hebben een 32 inch HDTV met Homecast 9000 receiver en Canal Digitaal. Onze computer zijn van Apple. Kabel en snel internet niet mogelijk omdat we in het buitengebied wonen.

 

We willen een tv met 55 inch beeld en omdat het toch voor vele jaren zal zijn dan een hdtv of oled tv.

 

Maar dan is natuurlijk ook een 4K receiver nodig. 

 

Nu vraag ik mij af of het installeren lastig is. De VU+ Solo 4K is niet door Canal Digitaal gecertificeerd.

 

Kan iemand mij helpen?

 

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


"We willen een tv met 55 inch beeld en omdat het toch voor vele jaren zal zijn dan een hdtv of oled tv."

 

Als het dan toch om een 4K ontvanger gaat, zou ik de TV in een UHD uitvoering nemen.

 

Zo krijg je alles uit de 4K ontvanger wat in UHD (4K) beschikbaar is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties Tonskidutch en Emekli.

 

Tonsklidutch: als ik vraag hoe lastig het is de VU+ SOLO4K te installeren, lees werkend te krijgen en jij zegt dat dat niets te maken heeft met de VU+ SOLO4K, dan ligt de verwarring meer aan jouw opmerking dan aan de vraag hoop ik.

Ik ben me aan het voorbereiden op de eventuele koop van een nieuwe satellietontvanger

Wat ik graag wil weten is of ik na de koop van de VU+ SOLO4K deze thuis simpel als onervaren "Linuxreceiver persoon" zonder windows, usb sticks of wat dan ook kan verbinden met mijn 2 satellietkabels vanaf de schotel en mijn hdmi en spdif kabels naar respectievelijk de tv en de audioversterker van Naim. Zo ver ik kan zien bevindt er zich geen Nederlandse, duidelijk gebruiksaanwijzing op het internet.

Inmiddels heb ik via deze site wel al de Duitse handleiding gezien. Vind het er wel lastig uitzien.

 

Emekli: klopt hoor. Waar ik HDTV typte bedoelde ik Uhdtv.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de 4K af fabriek koopt staat er een rudimentaire software op, die niemand gebruikt.

Ik gebruik zelf op de ontvanger de software van VTi, welke je kan downloaden van het internet.

 

Je kan bij sommige leveranciers de ontvanger met deze software stekkerklaar aanschaffen.

Met wat inlezen op deze site, er staat een tutorial als eerste posting in het Vu forumdeel, waaree iedereen in staat moet zijn de software zelf op de ontvanger te plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een duidelijke uitleg; https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Als je dit volgt, is het vrij simpel, eenmalig de VTi software er op zetten, deze download je via https://www.vuplus-support.org/wbb4/filebase/index.php?filebase/

Kies de juiste! software voor jouw! ontvanger.

Zodra te software op je ontvanger staat, geeft het schermpje aan wat te doen, volg de aanwijzingen en zet het menu in het Nederlands, de rest is dan makkelijk te doen.

 

Kom je er niet aan uit, dan helpen wij je middels dit forum wel verder, ook ik ben zo begonnen, jaren geleden, en ik had het snel onder de knie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De solo 4K heeft alles wat je zoekt en het installeren kom je wel uit al dan niet met hulp hier of je laat het doen. Hij is razendsnel en heeft enorme mogelijkheden als je veel opnames tegelijk wilt maken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij draaien 2 stuks Solo 4K zonder problemen, en het belangrijkste, met een ultieme beeldkwaliteit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties Tonskidutch en Emekli.

 

Tonsklidutch: als ik vraag hoe lastig het is de VU+ SOLO4K te installeren, lees werkend te krijgen en jij zegt dat dat niets te maken heeft met de VU+ SOLO4K, dan ligt de verwarring meer aan jouw opmerking dan aan de vraag hoop ik.

Ik ben me aan het voorbereiden op de eventuele koop van een nieuwe satellietontvanger

Wat ik graag wil weten is of ik na de koop van de VU+ SOLO4K deze thuis simpel als onervaren "Linuxreceiver persoon" zonder windows, usb sticks of wat dan ook kan verbinden met mijn 2 satellietkabels vanaf de schotel en mijn hdmi en spdif kabels naar respectievelijk de tv en de audioversterker van Naim. Zo ver ik kan zien bevindt er zich geen Nederlandse, duidelijk gebruiksaanwijzing op het internet.

Inmiddels heb ik via deze site wel al de Duitse handleiding gezien. Vind het er wel lastig uitzien.

 

Emekli: klopt hoor. Waar ik HDTV typte bedoelde ik Uhdtv.

 

als je start met een verhaal over jou internet en je appels

als in de titel van je vraag een homecast 9000 genoemd wordt

als je canalDIGITAAL voorwaarden noemt die bekend zijn

 

dan vraag ik me echt af wat iemand wil overbrengen en de echte vraag is

 

vandaar.

 

1

linux, met linux heb je helemaal niks van doen als je een VU+ SOLO 4K koopt

2

bediening is door elk kind mogelijk

3

flashen en inrichten heb je met de Tutorial van Juergen zo onder de knie

4

iDreamX is er voor apples betreffende beheer op afstand

 

nederlandse gebruiksaanwijzing is hetgeen je dan mist

en dan heb je een beetje talenkennis nodig zie de Vu+ WIKI

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie interesse en respons.

 

Ervaringen uit het verleden met Windows Software hebben de angst voor vele uren ergernis met het werken aan een receiver bij mij toch nog niet weggenomen. Voor ons hoeft hij slechts enkele zenders van de televisie goed door te geven met Sp/dif voor klassieke zenders. Het is de Rebox RE 8220 geworden. Alle prima, op een ding na, audio weergeven via Audio receiver gaat dan weer wel goed, dan weer niet, grrrr.

 

Op dus naar de Rebox pagina's en morgen bellen met de leverancier (die de Solo 4K afraadde)

 

Gegroet allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een uhd tv aanschaffen en dan geen uhd ontvanger erbij halen?

als ik toch moest kopen dan kocht ik me direct ook een uhd ontvanger erbij voor het mooi compleet te maken

hier de mutant hd51 4k ontvanger met een 65inch 4k tv gekocht en het beeld is nu echt superieur

en het installeren is een fluitje van een cent

 

en de prijs van die rebox en de mutant hd51 schelen maar een paar tientjes

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...