Ga naar inhoud


slecht ontvangst door diseqc switch


Fotmaesron
Ga naar oplossing Opgelost door Fotmaesron,

Aanbevolen berichten

ik heb steeds wisselend ontvangst door mijn switchen, als ik de kabel rechtstreeks op de LNB aansluit heb ik veel beter ontvangst,

Kan dit door vocht zijn?

ik heb een schotel met 4 LNB's met 8 uitgangen waarvan ik er 5 gebruik ( op vier plaatsen waarvan 1 met 2 tuners)

Hoe los ik dit op ?

 

Fotmaesron

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vocht kán een optie zijn. Corrosie en/of los contact in de pluggen. Je geeft zelf al aan dat je veel beter beeld hebt als je de LNB direct aansluit. In dat geval dus je Diseqc switch vervangen en de niet gebruikte uitgangen afdoppen met een waterdichte sluitweerstand van ten minste 50 ohm. Voor de beste resultaten gebruik je PTC connectoren. Deze zijn PL65 geschikt en sluiten mooi af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom afsluiten met 50 Ohm, de impedantie is 75 Ohm.

 

Het wel of niet afsluiten van een uitgang zou niets mogen uitmaken, er staat immers geen spanning op en er wordt geen satelliet geselecteerd.

In de diseqc schakelaar zou een isolatie versterker moeten zitten, waardoor een al dan niet aangesloten uitgang niets zou mogen uitmaken.

 

Maakt het wel uit, zou ik die diseqc schakelaar met een grote boog richting afvalbak zenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afdoppen is goed, maar mag dat met een afsluitweerstand?

 

enni How,

als je nu door corrosie slechte ontvangst hebt, zul je de switch moeten vervangen

met dm800 kun je meten hoeveel dB verschil de switch ertussen levert, is dat meer dan 3 dB lijkt me dat inderdaad een gecorrodeerde switch

dan is vervanging door een nieuwe de oplossing

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij hangen er 30 coax kabels aan de schotel, en dat gaat prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een wave frontier90 

ik heb er 4 sat op staan dus alle connectoren van, de switchen zijn gebruikt,

alleen van de LNB 's niet 

switchen zijn van Megasat diseqc 2.0

ik steek het op de switch omdat ik beter ontvangst heb rechtstreeks op de lnb, maar de problemen zijn vooral begonnen vanaf ik lnb's met 8 uitgangen gebruikt heb

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit op alle ontvangers ,ik ziet dat je 2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; gebruikt

Ik denk dat je de diseqc-switches vervangt voor een spaun ,dat het al op gelost is

ze zijn wat duurder, anders koop eerst 1 om te proberen

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 kabels bij een WF T90 is geen probleem.

Heb je vijf van deze Megasat 8/1 diseqc-switches in gebruik?

Hoe heb je die gemonteerd zodat er geen water in kan lopen?

Maak er eens even een foto van.

 

Satencom, Spaun wordt onbetaalbaar. Dat gaat wel €400,- kosten.

Welke lnb's had je voorheen en welke heb je nu in gebruik?
 

post-60869-0-89680500-1477663838.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zou je kunnen nemen, wil je later nog meer lnb's ,dan heb je weer een ander type nodig

post-40340-0-24903500-1477664192.jpg

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...