Ga naar inhoud


Diseqc meer dan vier uitgangen ?


KRelectro

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Momenteel heb ik een Cahors big bisat met 4 lnb's.

Aangezien ik daar al redelijk goed mee overweg kan vroeg ik mij af of ik niet nog een kopje zou uitbreiden ...

Volgens dat ik weet gaat standaard Diseqc tot 4 uitgangen en ik weet dat er switchen van 8 of 10 of meer bestaan.

Alleen zie ik niet in hoe ik dit in de ontvanger configureer ?

Momenteel heb ik een oude VU+ duo, kan dit hier op ?

Ik zou dit het liefst doen op 1 tuner zodat ik de 2de hetzelfde als de eerste kan instellen om op te nemen of op een 2de kamer te bekijken.

Hoe doen jullie dat ?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Kenneth

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Diseqc 1.1 is de oplossing, dan kan je tot 64? LNB's schakelen.

Je hebt naast committed ook uncommitted diseqc schakelaars nodig, die je in cascade aansluit.

Ik heb op die manier 12 LNB's aangesloten op mijn ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de Spaun diseqc-swichtes die erg goed een flink verliesvrij zijn, is er ook de EMP S 8-1PCP-W2 (P.168-W) met 8 aansluitingen.

Deze koop je in Nederland voor €29,95 en wordt door velen goed geoordeeld. Je ontvanger moet met diseqc-1.1 overweg kunnen om meer dan 4 aansluitingen aan te kunnen. Wil je het uitstekende merk Spaun, dan zul je 2x de SAR 411 WSG moeten nemen en 1x de SUR 211 WSG.

8-1 switch.jpg

Spaun  SAR 411 F uit catalogus.png

 

Spaun SUR-211 WSG.jpg

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ga binnenkort mijn supergoedkope 8/1 diseqc 1.1 switches proberen van de bekende chinese koopsite.

Kostten minder dan 3 euro per stuk.

Alleen aansluitingen zowel boven als onder, en geen regenkapje... :(

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei a33:

En ik ga binnenkort mijn supergoedkope 8/1 diseqc 1.1 switches proberen van de bekende chinese koopsite.

Kostten minder dan 3 euro per stuk.

Alleen aansluitingen zowel boven als onder, en geen regenkapje... :(

 

Groet,

A33

Dag A33, 

Voor een paar euro kan je een behuizing of grote aftakdoos kopen. Of in mijn geval hangt de schotel aan de garage en kan ik de switches naar binnen verplaatsen. Ik moet toch nog eens mijn kabeltjes verlengen naar de diseqc switches sinds mijn big bisat upgrade.

 

Vriendelijke groeten, 

 

Kenneth 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op ‎3‎-‎10‎-‎2019 om 18:53, KRelectro zei:

Volgens dat ik weet gaat standaard Diseqc tot 4 uitgangen en ik weet dat er switchen van 8 of 10 of meer bestaan

EMP-Centauri S16/1PCP-W3 DiSEqC switch , 16 LNB's rechtstreeks op deze 16x1 Diseqc

Product description:

17in/1out 1.1&1.2 switch for up to 16 satellite positions and 1 subscriber, equipped with combiner for terrestrial band. It is designed for switching between 9 to 16 LNBs. Control mode is configured using built-in DIP switch, see Instruction manual for details.
The product allows joining terrestrial band to common downlead.

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Skoopy zei:

@a33: Heb je ondertussen die supergoedkope 8/1 diseqc 1.1 kunnen testen?
Ik heb ook zo'n DS81in mijn bezit, maar weet niet hoe ik het ding moet configureren op mijn OpenPli 7.2.
Ik heb enkel ervaring met een commited 4/1.   Heb jij dit ding werkend gekregen?  En in welke config?

 

Jazeker, twee stuks werken al maanden probleemloos.

Kwaliteit van de F-aansluitingen en behuizing lijkt mij helemaal OK, dus ik ben helemaal tevreden; anders dan bij bijv. een aantal F-plugjes en barrelconnectors die ik ook uit China had laten komen: die maatvoering sluit niet perfect aan bij onze F-plugjes, dus niet goed bruikbaar helaas.

 

Configureren gewoon met diseqc 1.1 (uncommitted) opdrachten, van input 1 tot input 8 (of 9 tot 16, zo je wilt).

De kabel-aansluitingen van de LNBs en de ingestelde configuratie moeten natuurlijk precies overeenkomen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...