Ga naar inhoud


Radio Mi Amigo nu de hele dag op de kortegolf 6085 kHz 49 mtr. te ontvangen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ja..jullie AM freaks lezen het goed.

 

De oude Radio Mi Amigo is weer helemaal terug, inkl. fluitjes, mexicaanse hond, fading, morse tekens, ruis en gekraak zoals het vroeger ook was.

En wel op de korte golf AM 6085 kHz, 49 mtr. band van 09h00 - 18h00

Herhaling is te horen om 19h00 op AM 3985 kHz, 75 mtr band.

 

Hier is er alles over te lezen: http://www.radiomiamigointernational.com/nederlands/news.html

 

Dus het is weer groot feest voor de liefhebbers van ouderwetse AM radio. :D :D

 

Bron: satellifax

 

 

 

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hun webstream klinkt best wel klote. :mad:

 

Via webradio SDR Twenthe: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ zeer goede ontvangst. (Het filter op 9 kHz zetten)

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar Radio Caroline, nog op Astra 2? en via internet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zenden met 1 kW vanuit de Eifel.

Daarmee vallen nu niet echt de mussen dood van het dak.

 

Interessant, de Eifel ... toch niet uit Daun? Daar zit Technisat, die hebben lang geleden ooit ook eens een radio station geëxploiteerd, maar dan via satelliet en later zelfs via een paar middengolfzenders. Is wellicht een stille dood gestorven, ik herinner me de exacte naam niet meer maar er zat volgens mij wel het woordje "sat" in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was Radioropa en is volgens mij in 1990 gestart...  ze zonden ook via satelliet.... vanuit Daun, inderdaad, Technisat...

En later is StarSat  Radio er bij gekomen.... die zender bestaat nog steeds, maar is volgens mij wel een paar keer grondig "gereorganisserd"...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was Radioropa en is volgens mij in 1990 gestart...  ze zonden ook via satelliet.... vanuit Daun, inderdaad, Technisat...

En later is StarSat  Radio er bij gekomen.... die zender bestaat nog steeds, maar is volgens mij wel een paar keer grondig "gereorganisserd"...

 

Inderdaad, dank je :-)  Nu ik erover nadenk heb ik hier nog wel wat plastic tasjes liggen met die naam Radioropa erop, meegekregen bij een satellietbeurs in Frankfurt zo ergens rond 1992 of 1993. Mijn grijze celletjes worden met de dag trager...  en ze waren al nooit zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar Radio Caroline, nog op Astra 2? en via internet.

 

Via internet zijn ze er allemaal nog, en niet zelden in meerdere varianten. RNI wel drie keer waarvan er een recentelijk verdween, Radio Caroline meermaals, Radio London c.q. Big L en niet te vergeten Radio Veronica 192 van de Stichting Norderney die hoofdzakelijk originele banden uit die tijd laat horen. Kennelijk hebben ze daar een enorme hoeveelheid van, ik ben me niet bewust er ooit tweemaal hetzelfde te hebben gehoord. En wonderlijk genoeg, zonder al die smartlappen en Heintjes ertussendoor waar ik destijds zo'n hekel aan had. Eigenlijk baden we tegenwoordig in weelde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...