Ga naar inhoud


Tweede tv in de slaapkamer, welke aanbieder


ElSid

Aanbevolen berichten

Een luxeprobleem misschien, maar thuis hebben we zowel TV Vlaanderen/CanalDigitaal als Telenet.

 

TV Vlaanderen/CD omdat we ook een camper hebben, waarom dus ook niet voor thuis gebruiken. Telenet, omdat het wordt opgelegd door mijn werkgever. Internet wordt betaald door hen en we worden verplicht om Whop of Whoppa te nemen.

 

Er komt een extra TV in onze slaapkamer. Coax en eventueel UTP moet er nog voorzien worden. TV moet nog aankocht worden, wsl. een goedkopere 40" (smart-) tv.

 

Beide smartcards zitten in een VU+ Duo2 (met OpenPLI 4) en voor Telenet gebruiken we de door Telenet opgelegde digicorder. 

 

Ik heb nu absoluut geen idee wat ik moet voorzien in de slaapkamer. Ofwel een bijkomende Telenet Digicorder tegen 8,5€ of extra VU+ decoder waarbij de Duo2 als master zal dienen? Welk VU+ model heb je minimaal nodig om zonder problemen te kunnen streamen via UTP? Komen ook andere merken in aanmerking?

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


maakt niet uit welk merk ontvanger je neemt 

als je maar moet intern door sturen in je huis

een goedkope linux is al voldoende

heb zelf een axas E3hd voor madam op de slaapkamer staan 

dus ik zou zeggen keuze genoeg in ontvangers

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goedkope mogelijkheid is een TV module en kaart van Telenet ( nieuwprijs 69 euro ).
Er zijn echter wel enkele beperkingen ten opzichte van een Digicorder.

Maar voor de slaapkamer zou dit normaal moeten volstaan ,al is dit een subjectieve benadering. ;)

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/verschil-tussen-tv-met-een-kaartje-en-digiboxdigicorder/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik stream hem gewoon door van mijn dreambox naar de axas

ik heb zelfs nog geen schotel nodig enz

als zijn vu duo ook al 2 coax kabels heeft is zeker een goede optie om andere narigheden te hebben 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

smetje, en de telenet zenders dan?

daar die ook een coax nodig heeft moet er sowieso utp en coax getrokken worden

 

op zich ook niks tegen de oplossing van Crazy Sat met een CI+ module en kaart

maar welke functie verliest men dan bij telenet, opnemen?

 

aha heb de link van Crazy Sat maar eens gebruikt  :D  helder

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarbij aangetekend dient te worden, dat je usb stick en de tv doorgaans een huwelijk aangaan.

 

Programma's opgenomen op de USB stick zijn alleen af te spelen op dezelfde tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

smetje, en de telenet zenders dan?

daar die ook een coax nodig heeft moet er sowieso utp en coax getrokken worden

 

op zich ook niks tegen de oplossing van Crazy Sat met een CI+ module en kaart

maar welke functie verliest men dan bij telenet, opnemen?

 

aha heb de link van Crazy Sat maar eens gebruikt    helder

volgens mij ging het toch over...dat hij het zo zou willen maken ...waarschijnlijk 

dus was mijn optie een gewone linux ontvanger daar in de slaapkamer..natuurlijk altijd 2 opties in dit geval

dit vraagt ElSid toch 

Ik heb nu absoluut geen idee wat ik moet voorzien in de slaapkamer. Ofwel een bijkomende Telenet Digicorder tegen 8,5€ of

extra VU+ decoder waarbij de Duo2 als master zal dienen? Welk VU+ model heb je minimaal nodig om zonder problemen te kunnen streamen via UTP? Komen ook andere merken in aanmerking?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal om mee te denken. Ik ga sowieso UTP & coax bekabeling voorzien, beter beiden als ik dan toch bezig ben.

 

Een belangrijke voor de echtgenote: kan je, met de Duo2 als master, ook de opnames bekijken op bv. een VU+ Zero?

 

CI+ module + kaart van Telenet valt af omdat mijn echtgenote opnames wil bekijken die staan op één van de boxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, moet je op de Duo2 een mountpount naar de Zero voorzien.

Maar de Zero moet dan wel steeds aan staan.

 

Misschien beter een NAS voorzien om je opnames centraal op te slaan ;-)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je persé een satellietontvanger in de slaapkamer wil met de Duo2 als master hoef je nieuwe ontvanger heus geen VU+ te zijn. Met een goedkope ontvanger draaiend met E2 zoals OpenPli gaat het ook . Ik heb een Dreambox 800 HD in de living gemount met een Edison OS Mini ( vanaf 100 euro ) draaiend met OpenPli in de slaapkamer , speelt prima alle films af vanaf de Dreambox in living. Je bent dus niet "merk"gebonden om te mounten.

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ondertussen zijn we meer als een maand verder en heb ik via ibood een Raspberry Pi 3 gekocht. 

 

Na ontvangst de recentste Kodi afgehaald en de VU+ plugin geïnstalleerd. HD kijken via Wifi is een no go, teveel haperingen & blokvorming in het beeld. Wel netjes dat de plugin alle opnames op de VU+ ziet staan en netjes in een folder plaatst in Kodi. Maar opnames bekijken via Wifi is net hetzelfde als live kijken: no go dus.

 

Afgelopen weekend UTP bekabeling gelegd en via LAN werkt de PI perfect. Het beeld is goed te noemen, en de opnames spelen zonder probleem af. 

 

Enkele nadelen:

 

- een fixed IP toekennen in de Telenet modem/router is me nog niet gelukt. De VU+ schakelt 's nachts in slaapstand en bij het inschakelen overdag krijgt de VU telkens een nieuw ip-adres toegewezen. De VU plugin moet dan opnieuw geconfigureerd worden vooraleer je kan kijken. 

 

- bediening via Sybu gaat goed, maar omslachtig voor vrouw & kinderen. Vanavond eens proberen om m'n Logitech Harmony te pairen met Kodi

 

- bij het opstarten van de plugin en het laden van de EPG wordt de PI zeer traag en duurt het enkele minuten vooraleer de PI opnieuw reageert. Je kan de EPG load beperken tot 1 bouquet, maar dan wordt de channel list in Kodi onvolledig ingeladen.

 

Ik wacht nog effe af, maar wsl onder druk van vrouw & kinderen komt er toch een Openpli based ontvanger in de slaapkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in de VU een vast IP inzetten.

 

Menu --> setup ==> systeem ==> netwerk ==> adapter settings ==> use DHCP : no

 

Dit is het Engelse menu maar als je een pi kunnen installeren dan moet dit ook wel lukken :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...