Ga naar inhoud


Display aanpassen van VU+ 4k in PLI.


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Iedereen heeft zijn voorkeuren. VTI draaide hier ook goed maar pli ook.

Er zitten verschillen in die ik niet fijn vond. Tevens was het lastiger met mijn harmony.

Daar kan ik al jaren alles mee maar we (logitech en ik)kregen het deze keer niet allemaal voor elkaar.

 

Dan maar een display die ik niet aan kan passen zoals ik wil. Dat is dan ook een keuze.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Veel te kort door de bocht, een image zoals VTI kan je niet testen in dagen dat kost weken maar goed jij hebt je keuze gemaakt.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel te kort door de bocht, een image zoals VTI kan je niet testen in dagen dat kost weken maar goed jij hebt je keuze gemaakt.

is duidelijk afhankelijk van hoelang je per dag ermee bezig geweest bent. 

dus niet te kort door de bocht. bepaalde zaken konden niet zoals ik wou en dat heeft niets met weken testen te maken.

je conclusie is kort door de bocht.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schrijf je verkeerd, sommige zaken gaan niet zoals waar jij bekend mee bent zoals ze binnen PLI werken het antwoord geef je zelf dus al PLI is totaal anders dan VTI dus heeft het meer tijd nodig er aan te wennen.

 

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren daar is niks mis mee maar ik heb nog maar heeeel erg weinig kunnen ontdekken wat binnen VTI niet mogelijk is en met PLI wel.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een image is naar eigen smaak.Ik zweer bij openvix omdat dat volledig voldoet aan mijn noden en alle toetsen en instelingen doen wat ik verwacht.Heb trouwens sinds deze week voor mijn boxen 2 logitech harmony 650 gekocht (amper 60 euro/stuk) en werkt idem als de originele van VU duo2 maar stukken beter.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft zijn voorkeuren. VTI draaide hier ook goed maar pli ook.

Er zitten verschillen in die ik niet fijn vond. Tevens was het lastiger met mijn harmony.

Daar kan ik al jaren alles mee maar we (logitech en ik)kregen het deze keer niet allemaal voor elkaar.

 

Dan maar een display die ik niet aan kan passen zoals ik wil. Dat is dan ook een keuze.

Uiteraard is iedereen vrij om te bepalen welke image hij of zij gebruikt en het gebruik daarvan ondervindt.

Toch heb ik de indruk dat je bepaalde handelingen / functies uitprobeert in de trend 'grote stappen, snel thuis'.

 

Als concreet voorbeeld de opmerking over het gebruik van de Harmony.

Ik heb vele jaren de Harmony One op verschillende modellen van de VU+ met zowel Openpli als VTI gebruikt en op beiden doet ie het zonder enige uitzondering perfect.

Natuurlijk moet je soms het e.e.a. uitvogelen en dat kost tijd.

Als jij die tijd niet wilt nemen dan toch maar die functie niet toepassen.

Dus misschien toch wel eerst even iets meer tijd aan de verschillende items besteden voordat je de leden 'meer of minder sommeert' om iets te roepen.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is iedereen vrij om te bepalen welke image hij of zij gebruikt en het gebruik daarvan ondervindt.

Toch heb ik de indruk dat je bepaalde handelingen / functies uitprobeert in de trend 'grote stappen, snel thuis'.

 

Als concreet voorbeeld de opmerking over het gebruik van de Harmony.

Ik heb vele jaren de Harmony One op verschillende modellen van de VU+ met zowel Openpli als VTI gebruikt en op beiden doet ie het zonder enige uitzondering perfect.

Natuurlijk moet je soms het e.e.a. uitvogelen en dat kost tijd.

Als jij die tijd niet wilt nemen dan toch maar die functie niet toepassen.

Dus misschien toch wel eerst even iets meer tijd aan de verschillende items besteden voordat je de leden 'meer of minder sommeert' om iets te roepen.

De harmony gebruik ik misschien al 10 jaar. Geweldig. Werkt prima. Alleen de epg knop kreeg logitech niet voor elkaar. De gewone epg wel maar niet het signaal als je langer de epg induwt. We hebben het signaal verlengt enz enz maar helaas.

Voorlopig pli en misschien als ik weer zin heb vti proberen. Sommige zaken waren in vti prima.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn harmony 650 stel ik alles in zoals het werkt op de originele.Je moet wel leermode kiezen en de oude bediening naar de nieuwe richten voor sommige functies.Ik heb wel openvix en mss zijn de toetsen wel anders.Ik heb ook simpelweg de infotoets zo aangepast dat ik daar de kanalenlijst krijg in het boeket.Ff wat verdiepen en online dan kan je alles definieren zoals je wil.Zelfs een knop in het schermpje waarmee ik direkt naar het instellingenmenu ga.Ik doe dat wel via de online config mogelijkheid.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bellejt

Je moet wel leermode kiezen en de oude bediening naar de nieuwe richten voor sommige functies

Hoezo oude bediening, die SOLO4K is gloednieuw man. Denk dat die logitech een oudje is als hij hem al 10 jaar gebruikt.

 

ga nu maar rustig door met Openpli, ik lig er niet wakker van.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal dan ff specifieren als er iemand valt over oude : originele.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

nu met de lcd4linux bezig in vti 11.

ik heb verbinding met mijn pc naar de vu en open lcd4linux

 

ik kan daar aanpassen wat ik wil maar er veranderd niets op de display van de vu solo 4K.

ik wijzig zaken en elke keer klik ik op maak instelling en dan ook nog op save rechts boven.

helaas geen aanpassingen.

ook het voorbeeldschermpje krijg ik links boven niet te zien.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu heb ik het voorbeeldscherm wel. (ik had in de lcd4linux bij globaal het vinkje ingeschakeld niet gekozen).

 

ik heb de vu aanstaan en via de webif in de lcd4linux het rondje aan (de wijzigingen die ik doe als de vu aanstaat) gekozen.

wijzigingen zie ik nu in het voorbeeldscherm.

helaas er wijzigt niets op de display van de vu.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...