Ga naar inhoud


Consumentenbond trekt aan de bel over Online.nl


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Bij de Consumentenbond stromen de klachten over Alles-in-1-aanbieder Online.nl binnen. De belangenvereniging heeft toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) hierover ingelicht.

Online.nl is eigendom van het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group. Dit bedrijf is in Nederland ook actief met tv-aanbieder CanalDigitaal. Consumentenbond meldt op de eigen internetsite dat men vanaf 1 november ruim tweehonderd klachten over Online.nl heeft ontvangen. De klachten zijn online binnengekomen via de internetsite klachtenkompas.nl. De meeste klachten gaan over de dienstverlening van Online.nl aan klanten. Online.nl levert via het netwerk van KPN gebundelde abonnementen bestaande uit tv, internet en telefoon.
 
Geen sneller internet

Naast verstoring van de dienstverlening zijn er ook klachten over de bereikbaarheid van de klantenservice, het niet nakomen van beloftes en een prijsverhoging die onlangs is doorgevoerd. Aan deze prijsverhoging werd theoretische verhoging van de internetsnelheid gekoppeld. Deze is wel doorgevoerd maar een deel van de klanten heeft vanwege de gebruikte koperdraadtechnieken ADSL en VDSL niets aan de snelheidsverhoging. Bij deze technieken speelt de afstand van wijkcentrale naar modem een belangrijke rol. De geleverde internetsnelheid is afhankelijk van deze afstand.
 
Werkzaamheden

Online.nl kondigde eind oktober aan dat er kans op verstoorde dienstverlening was door werkzaamheden op het netwerk. Volgens Online.nl was de einddatum van deze werkzaamheden 5 november. De Consumentenbond maakt niet inzichtelijk of de binnengekomen klachten met deze werkzaamheden te maken hebben. Het is voor de tweede keer dit jaar dat de Consumentenbond bij toezichthouder ACM aanklopt over Online.nl
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

hier geen klachten alles werkt naar behoren :P

Ja, dat was bij mij ook totdat........

 

Begin November een mail over het omzetten van hun netwerk waarbij de snelheid tot wel 100Mb gaat worden. Natuurlijk grijpt men dan ook de kans schoon om een prijsverhoging van maar liefs 21% door te voeren.

Even mijn grieven geuit via mail dat ik de prijsverhoging niet zal accepteren omdat ik nu niet eens 15Mb kan halen. Aan Online de keuze gelaten om of het abonnement te beëindigen of geen prijsverhoging door te voeren. Geen antwoord meer gehad (het schijnt heel erg druk te zijn bij de klantenservice) maar zie op de afschriften dat men nog het oude bedrag heeft afgeschreven na het omzetten van hun netwerk. Bij mijn schoonmoeder (ik beheer dit soort dingen voor haar) wel de schofterige prijsverhoging doorgevoerd. Ook hierover een mail gestuurd maar zoals te verwachten geen antwoord. Vandaag heb ik voor haar een nieuw abonnement bij een andere provider aangevraagd.

 

9 December: Internet valt uit. Check het modem en constateer dat de voeding het begeven heeft. Geen probleem ik pak even een andere voeding van mezelf en het werkt weer.

10 December: Even bellen met Online. Na 45 minuten in de wacht accu dect telefoon leeg. Nou dan maar via de website de klacht melden. Later die dag nog eens geprobeerd te bellen en..... contact. Men gaat een nieuwe adapter opsturen moet binnen 3 werkdagen binnen zijn.

20 December: Toch nog maar eens een mailtje (van 10 December) beantwoord waar de adapter blijft. Vraag nog of ik de betalingen aan Online maar Offline moet zetten?

23 December: Mailtje terug van Online. We hebben een nieuw modem voor u besteld deze word binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd.

16 Januari: Ik ben nu behoorlijk pissig want ik heb nog steeds niets mogen ontvangen. En geef aan mijn belofte wel na te komen en de betaling aan Online offline gezet. Tevens de laatste incasso laten storneren.

20 Januari: Offline belt mij. Ik denk nu eens kijken wat ze te melden hebben. Niks hoor ze willen gewoon weten of ze het abonnement al kunnen stopzetten. Aangegeven dat ik dat wel laat regelen door mijn volgende provider. Ze willen nog wel een vergoeding geven voor het ongemak waarop ik heb geantwoord dat ik mijn belofte wel ben nagekomen.

Tot ziens.

 

En dit allemaal voor een adapter die pak em beet een eurootje of 5 kost.

Zo gaat Online dus om met trouwe klanten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het eenmaal misgaat, maar denk dat er bij meerdere providers wel zulke verhalen zijn. hier loop alles nog steeds goed. ff afkloppen :)

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het eenmaal misgaat, maar denk dat er bij meerdere providers wel zulke verhalen zijn. hier loop alles nog steeds goed. ff afkloppen :)

Dat is het em nou juist. Er gaat niets mis. Men beloofd apparatuur op te sturen maar dat gebeurt gewoon niet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben blij dat ik van dat bedrijfje af ben.
Overstap naar NLE is hier probleemloos verlopen. Heb nu 90 Mb i.p. 7,5 (terwijl Online mij voor 30 liet betalen).

 

Had ze al in gebreke gesteld. daar deden ze niets meer mee omdat de overstap al in gang was gezet.

Wel werd me € 25 schadevergoeding geboden. Heb maar alle betalingen waarbij dat nog mogelijk was laten storneren en zie een incassoprocedure vol vertrouwen tegemoet.

 

Kan iedereen een overstap aanraden € 29,92 voor een Alles-in-1 pakket en één jaar vast is een goede deal. Zie eind dit jaar wel met welk verlengingsaanbod NLE komt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

hulde dan aan ziggo die heb ik nu ong 15 jaar en heeeel zelden effe uitval van internet gehad

en met verschillende soorten speedtesten  kom ik altijd boven de 300 mb uit met een 300 mb abbo

en je ken ze ook nog gratis bellen als er toevallig eens  problemen zijn

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meer bedoelde is dat men de klacht c.q. probleem wel goed oppakt maar de uitvoering gewoon niet gebeur

komt voor de klant toch op het zelfde uit

geen goed werkend product

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...