Ga naar inhoud


2x VU Solo, zelfde OpenPli versie, Oscam probleem?


rrronaldo

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Wat ik tegenkom:

2 dezelfde VU Solo's, met zelfde image geflashed, in beide dezelfde Oscam via installatie wizard geinstalleerd, kanaallijst idem, geen bijzonderheden. FTA kanalen draaien prima.

 

Canaal Digitaal kaart erin.

 

Nu komt ie:

In de ene ontvanger wordt wel de kaart gezien en heb ik beeld na een seconde of 5-10 en verder kan ik gewoon kanalen wisselen die in mijn Abbo zitten.

 

In de andere krijg ik geen beeld op (dezelfde kaart).

 

Ik heb de ontvangers een paar keer omgewisseld, telkens draait dezelfde ontvanger als de kaart erin zit.

Als ik daarna weer het hele zaakje omwissel en de kaart omsteek blijft het zwart...

 

Oscam loopt.

Oscam config's gecheckt, deze zijn identiek. (kan ook niet anders, ik heb beide ontvangers vlak na elkaar geflashed)

 

Ik dacht, ik probeer het op mn nieuwe SOLO SE V2, met een van de laatste OpenPLI's met weer een default Oscam installatie.

 

Oscam loopt...

Zelfd probleem, kaart laat geen kanalen zien (alles blijft zwart)

 

Vanwege de identieke Oscam configfiles in alle 3 boxen heb ik even geen idee waar ik moet zoeken, omdat de kaart in 1 ontvanger het feilloos doet.

 

Wat gaat hier verkeerd??

Graag een gouden tip... zilver mag ook.. ;-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de oscam ook al eens herstart in die ontvanger

of probeer eens cccam2.21 en ook voor de vu een cccam prio erin zetten 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet dezelde configs hebben! De server beheert de kaart. Hier is het cs378x of cs358x protocol gestart. Liefst een vast IP voor de server box. Op deze box maak je ook de users aan.. De client box gebruikt alleen een reader die connect met de server..

 

CCcam 2.2.1 heeft geen prio nodig...

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

lui, erg bedankt.

 

even ter opheldering...

de ontvangers hoeven niet als server en client te werken!

 

ofwel, de ene hoeft de andere niet te zien, standalone dus

de 2de solo wil ik verkopen maar moet ie natuurlijk wel op een cd-kaart kunnen werken.

 

omdat ze onafhankelijk van elkaar zijn, kunnen ze wel dezelfde OpenPli en dezelfde Oscam instellingen hebben. Ze hebben immers niks met elkaar te maken.

 

en...toen ik erachter kwam dat het niet werkte bij allebei heb ik mijn nieuwe box ook out of the box van Openpli (Vu Solo2SE) voorzien en tijdens deze installatie ook oscam geinstalleerd.

met zelfde resultaat (geen beeld met een kaart in standalone gebruik)

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens een volledige backup maak van die ontvanger die wel werkt

en dan die eens op die andere ontvanger zetten ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kijk eens in de webinterface wat voor een meldingen er tevoorschijn komen op die boxen waar het niet werkt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop de kaart bij de solo2 eens in de andere kaartlezer. Die heeft er dacht ik 2 en dat is hier soms het probleem; in de ene werkt hij perfect, in de andere niet; geen idee waardoor.

De gewone solo heeft dacht ik maar 1 lezer. Daar is het dus nog vager.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah. Daar stond ik op verkeerde been! Ging ervan uit dat beide boxen in een thuusnetwerk zaten. In dat geval kun je wel degelijk dezelfde configs gebruiken.

Let er inderdaad op dat je de correcte kaartlezer opgeeft op de box als deze er meer dan 1 heeft. Zoals hierboven al aangegeven.

Je kunt ook de config van je werkende box kopiëren naar je niet werkende. Heeft deze niet werkende 2 kaartlezers kopiëer dan de reader van sci0 en vervang de dev/sci0 regel in dev/sci1. Bewaar deze OSCAM.server en herstart de softcam. Je zou dan beeld moeten krijgen om het even in welk slot je kaart zit.

OSCAM hanteert bij een start inderdaad in vertraging van 10 seconden dus dat is normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solo2SE bestaat inderdaad niet.

Wel word die term door Chinese clone bouwers gebruikt voor diverse soorten boxen.

Mag natuurlijk geen link of website noemen maar het is*** "Dus geen hints Geven"***

 

Dus graag duidelijkheid welke box je hebt

aangepast door ceesv
Geen links noemen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan natuurlijk ook een typfoutje geweest zijn. Heb dat in het begin ook wel eens gehad. De Solo2 heeft 2 vaste tuners, mijn nieuwe SoloSE v2 heeft een twin tuner waardoor de fout Solo2SE snel insluipt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...