Ga naar inhoud


probleem met stortbak hangend toilet


boudeman

Aanbevolen berichten

De stortbak van mijn hangend toilet loopt plotseling heel traag vol. Alles gedemonteerd, gaatjes doorgeprikt en weer gemonteerd. De eerste keer liep hij snel vol, de tweede keer weer zeer traag. Na demontage en opnieuw monteren: idem dito.

Volgens mij heeft het te maken met een rubber membraan, waarvan ik de functie ook niet begrijp, zie bijgaande foto.

Op de linkerfoto zit het rubber membraan. Je kijkt in de richting van de watertoevoer. Het toegevoerde water drukt dus op dit membraan. Als ik het membraan weghaal, wordt links een gaatje zichtbaar (rechterplaatje). Aan de achterkant drukt de hevel dit gaatje dicht, of laat hem dus open, en dan loopt de stortbak vol. Het gat boven is een centreergat voor de montage.

Ik begrijp dus de functie van het membraan niet tussen watertoevoer en waterafvoer naar stortbak. Waarschijnlijk drukt het membraan het afvoergaatje gedeeltelijk dicht waardoor de stortbak zeer traag volloopt.

post-69657-0-79580100-1482081709_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

ik heb een gewone wc maar heb al hetzelfde voor gehad.

Volgens mij is het membraan gescheurd.

Daardoor komt er water achter het membraan en werkt daardoor slecht.

 

Bij de betere zaken kan je dit membraan apart kopen. Anders zal het volledig onderdeel waarin het membraan zit vervangen moeten worden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even googelen op een reparatie setje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb een gewone wc maar heb al hetzelfde voor gehad.

Volgens mij is het membraan gescheurd.

Daardoor komt er water achter het membraan en werkt daardoor slecht.

 

Bij de betere zaken kan je dit membraan apart kopen. Anders zal het volledig onderdeel waarin het membraan zit vervangen moeten worden.

 

mvg

Bedankt voor deze reactie. Al googelend kom je inderdaad het begrip vlottermembraan tegen, en dat je die moet vervangen als de stortbak langzaam volloopt en hoe je die moet vervangen. Ik denk dat de reparatie nu wel gaat lukken.

Wat mij googelend nog niet gelukt is te begrijpen hoe zo'n vlottermembraan werkt. Ik houd mij aanbevolen voor een uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een buitengewoon grondige uitleg over het werkingsprincipe heb ik gevonden op http://helpfulcolin.com/2014/05/how-a-toilet-silent-fill-valve-works/ Zijn toilet zit wat anders in elkaar dan het mijne, maar het gaat om het principe.

Het vlottermembraan blijkt dus het eigenlijke openen en sluiten van de waterstroom te verzorgen. En het vlottermembraan wordt dan aangestuurd door het openen / afsluiten van het kleine gaatje door de vlotter.

Had ik zelf nooit kunnen verzinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...