Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2 Netwerk test


Emekli

Aanbevolen berichten

Ja, daar ben ik weer.

Na een flash, krijg ik de internetverbinding niet op orde.

Bij de test, wordt alles groen, behalve Nameserver, dat blijft rood.

Wat te doen, graag, als het kan snel een antwoord, want ik kan zo niet verder.

Bij voorbaat dank.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nameserver instellen op zelfde adres als je gateway.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nameserver instellen op zelfde adres als je gateway.

 

 

Het is gelukt, maar wel met een "koude" start van de Duo 2

 

Nog een andere vraag, is wel off topic van dit.

Ik kan wel de zenderlijst exporteren van laptop naar Duo 2,

maar een opname lukt niet, krijg volgende mededeling:

 

Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geformatteerd.

Dit ben ik ook nog nooit tegen gekomen, na ieder flash werd de schijf gelijk herkend.

 

Wat nu, formatteren en mounten, of is er nog een andere oplossing, bij formateren ben ik alles kwijt.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mounten alleen is al voldoende en ze zou terug zichtbaar moeten zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mounten alleen is al voldoende en ze zou terug zichtbaar moeten zijn.

 

Dan zal ik hem eerst moeten unmounten en dan komt volgende tekst:

 

Can not unmount device /dev/sda1.

Maybe some files of the filesystem are open.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is hij vermoedelijk niet juist gemount als HDD.Gewoon opnieuw mounten via mountmanager.Zeker NIET formateren.Desnoods eens een disk controle laten uitvoeren.Soms moet je drect na herstarten dit doen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat mountmanager via menu, of iets anders?

 

Nog een probleem, het is een flash van vt 9.0.0., met een van vt1.0.1 ging het gelijk al fout.

 

Als ik zenders wil zoeken, een update van nieuwe kanalen toevoegen, krijg ik af en toe een error mededeling,

Fout - Zoeken mislukt (errpor starting scanning)! en moet ik de ontvanger eerst herstarten.

Als er kanalen gevonden zijn,  zie ik die in de lijst, op TV, in het grijs en geven geen beeld.

Tot hier toe alleen nog niet op Astra 1 en 3.

Zie voor sats mijn handtekening.

 

Misschien een fabriek reset?, blijft wel vreemd dit alles, heb het in alle jaren nog nooit meegemaakt en het is een "verse" flash, zonder back up geplaatst te hebben.

 

Overigens vind ik de fabriek reset nergens, mocht dit nodig zijn.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mountmanager gaat bij vix althans via menu of onder blauwe keuzeknop.Aangaande andere images zal iemand anders moeten antwoorden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mountmanager gaat bij vix althans via menu of onder blauwe keuzeknop.Aangaande andere images zal iemand anders moeten antwoorden.

 

Ik wacht maar af, het is een echte ramp op het moment.

 

In middels ook grijze zenders in de lijst van Astra 1&3.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee en een half uur later, nog altijd kloten van den bok.

 

Alle zenders compleet gewist en toen per sat enkele freqs er weer op gezet.

Astra's gingen goed, bij de anderen liep het weer gelijk fout.

 

Ook nog originele software van Vu+ er op willen zetten maar dat lukte niet, bij het drukken boven de USB stick gebeurde er niks.

 

Nu weer VTi er op en dan voorlopig maar zien of het met de Astra!s goed blijft gaan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een andere vraag, is wel off topic van dit.

Ik kan wel de zenderlijst exporteren van laptop naar Duo 2,

 krijg volgende mededeling:

 

Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geformatteerd.

exporteren van Laptop naar DUO2

hoe doe je dat

 

direct er achter aan,

 

maar een opname lukt niet,

hoe exporteer ik een film van laptop naar DUO2 ??? verkeerde term gebruikt maakt het onduidelijk

 

maar dat heeft dus niets met mounten te maken, enkel met de workgroup en schrijfrechten

 

per DreamboxEdit ftpeet U dat kan enkel als het root:wachtwoord is ingesteld (dat heet dus niet exporteren maar zenden)

en per FTP kun je gewoon films van de laptop naar de DUO2 schuiven middels een FTPclient

 

of

we kopieren direkt met de explorer naar de HDD van de DUO2 die gewoon via sambaclient gezien wordt in het netwerk door Uw Laptop

 

mits de samba server draait op de DUO2 en de workgroup dezelfde is als de Laptop ( of pC natuurlijk )

etc/samba/smb.conf

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

exporteren van Laptop naar DUO2

hoe doe je dat

 

direct er achter aan,

hoe exporteer ik een film van laptop naar DUO2 ??? verkeerde term gebruikt maakt het onduidelijk

 

maar dat heeft dus niets met mounten te maken, enkel met de workgroup en schrijfrechten

 

per DreamboxEdit ftpeet U dat kan enkel als het root:wachtwoord is ingesteld (dat heet dus niet exporteren maar zenden)

en per FTP kun je gewoon films van de laptop naar de DUO2 schuiven middels een FTPclient

 

of

we kopieren direkt met de explorer naar de HDD van de DUO2 die gewoon via sambaclient gezien wordt in het netwerk door Uw Laptop

 

mits de samba server draait op de DUO2 en de workgroup dezelfde is als de Laptop ( of pC natuurlijk )

etc/samba/smb.conf

 

ciao

 

Ja, als nitwit op het gebied van computers, verwoord ik het af en toe wat verkeerd.

 

Het van de HDD naar laptop kopiëren dat weet ik en dat zal ik eerst maar doen, als het nog lukt.

 Ten einde raad wilde ik de HDD formateren, nog unmounten om op nieuw te mounten, nog formateren lukt, krijg error mededelingen.

 

Zo nu naar bed (- want morgen weer heel vroeg op om verder te klooien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dag verder,

ik heb een fabriek reset gedaan en kon toen de HDD weer mounten.

Alles wat op de HDD stond is natuurlijk weg.

 

Blijft nu nog het probleem van zenders te zoeken, had enkele TP's van Astra 1 en 3 gescand, een koffie gedronken en bij een volgende zoekopdracht ging het weer fout; Zoeken mislukt (error starting scanning)!.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, want zoals eerder gezegd, heb dit probleem in al de jaren dat ik een Vu heb, nog nooit meegemaakt.

Moet ik misschien een .xml file, of hoe dat ook heet, op mijn Vu zetten en hoe doe je dat.

Overigens heb ik dat ook nooit gebruikt op mijn oude Duo (1).

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citeren moet je niet doen, dat is bladvulling

Emikli,

heb je nu de beginselen vergeten over het instellen en inrichten na een flash?

t

voor jou als oude rot nog eens:

 

als je de oude settings erin zet heb je meteen beeld,

dat doe je zo:

A )

je stuurt nadat de netwerkinstelling zijn ingesteld per dreamboxedit de settings erin {dreamboxedit stuurt ook de satellites.xml en een init} en gaan met die banaan.

B )

je restored enkel de settings van je usb stick of hdd die per backupsuite aangemaakt waren

 

maar goed als je nu helemaal niets hebt opgeslagen van die oude settings dan is image reset ofwel factory reset de slechtste methode daar dit alles aan instellingen leegmaakt en niiks toevoegt

 

dus doen we liever een nieuwe flash met het image naar wens middels de usb flash methode.

 

en nogmaals je Topic wordt wel erg hutspot

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...