Ga naar inhoud


Windows 10 valt in diepe slaap, fout na update?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het valt mij op dat mijn computer op het werk af en toe niet meer reageert wanneer die in slaap valt.

Ik krijg nu meer klachten van gebruikers die hetzelfde ervaren.

 

Alleen uitschakelen en opnieuw opstarten brengt de zaak weer tot leven.

 

Heeft Windows update weer wat gesloopt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat dit al een paar weken aan de gang is.

Je weet hoe dat gaat, op een gegeven moment kom je terug aan je buro en reageert de computer nergens meer op.

Uit en aanschakelen en alles werkt weer een paar dagen, totdat het opnieuw gebeurt.

 

Pas na een aantal keren kom je tot het besef dat dit iets nieuws is, maar als zoiets een keer per week gebeurt steek je er geen moeite in.

 

Totdat ik afgelopen week een aantal collega's hetzelfde hoorde verhalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad al een tijdje zo, als je de computer in de slaapstand zet en daarna op de spatiebalk tikt of de muis beweegt om dit weer op te heffen duurt dat (véél) langer dan voorheen het geval was.

Zit niet in het legen van de cache en ook niet in het nakijken van te tijdelijke map, zelf wacht ik meestal tot ik er weer mee kan werken al denk ik soms STIK en druk op het resetknopje maar dan krijg je weer het probleem dat windows 10 eerst alles weer gaat nakijken.

Maar tussendoor even koffie zetten is nog niet van toepassing.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dat het een driver probleem is. Check in ieder geval apparaat beheer en kijk of er geen vreemde zaken staan.  Je kunt als een soort work arround ook hibernation uit zetten vanuit de command prompt (als administrator). Geef dan powercfg /h off in. Je hebt dan nog steeds een slaapstand maar geen hibernation (sluimerstand).  Het maakt ook nog een keer behoorlijk wat GB vrij op de SSD. Snel opstarten vanuit sluimerstand werkt dan uiteraard niet meer maar heb je dat nodig als je een SSD hebt?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je de superfetch ook uit zet dan start de computer ook sneller op, de waarde staat gewoon op 3 in windows 10.

 

        0 – to disable Superfetch
        1 – to enable prefetching when program is launched
        2 – to enable boot prefetching
        3 – to enable prefectching of everything

 

Dit er dan ook nog maar even bij;

 

Hold the Windows Key, while pressing “R” to bring up the Run dialog box.

(Of gewoon met de rechter muisknop op het windows venster klikken en in het vakje uitvoeren regedit typen.)
    Type “Regedit“, then press “Enter“.
    The Registry Editor window appears. Navigate to the following location in the Registry.
        HKEY_LOCAL_MACHINE
        SYSTEM
        CurrentControlSet
        Control
        Session Manager
        MemoryManagement
        PrefetchParameters
    On the right side, double-click on “EnableSuperfetch“. If this value doesn’t exist, right-click the “PrefetchParameters” folder, then choose “New” > “DWORD Value“.
    Give “PrefetchParameters” one of the following values:
        0 – to disable Superfetch
        1 – to enable prefetching when program is launched
        2 – to enable boot prefetching
        3 – to enable prefectching of everything

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten eerst zorgen dat hij UIT slaap komt, dat is hier de vraag. @ theparasol  die kans is erg groot inderdaad. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gehoord dat verouderde display drivers dit gedrag ook hebben.

 

Dat kan in de hoofdzaak voor de AMD drivers gelden voor de nvidia drivers is dat niet gemeld maar dat is niet uit te sluiten.

Voorheen heeft HP daar problemen mee gehad met diverse laptops, of dat dan aan HP zou liggen of aan de gebruiker die de drivers niet update is dan ook nog maar de vraag.

 

Met superfetch uitgezet komt de computer natuurlijk ook sneller uit de slaapstand, dat scheelt uren per jaar. :)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...