Ga naar inhoud


Vu plus solo 4K of Vu plus ultimo 4k


digiruud

Aanbevolen berichten

Ik ben al 8 jaar in het bezit van een Dm8000 met 2 satelliet tuners en 2 kabeltuners intern.

Nog altijd zeer tevreden, maar een keer toe aan een nieuwe ontvanger.

Nu heb ik eens zitten kijken naar een Vu plus ontvanger, lijkt mij een goede vervanger van de Dm8000.

Nu ben ik alleen aan het kijken naar een Vu plus solo 4K of Vu plus ultimo 4k.

Wat zijn de verschillen nu en de voordelen cq nadelen.

Ik neem programma's op naar een nas, dus een hdd inbouwen is niet nodig.

Wel wil ik Uhd films streamen van de nas naar de tv.

Wat is jullie mening ?

 Vu plus ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites


VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De keuze van je tuners bepaalt in dit geval welke ontvanger voor jou van toepassing is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je enkel 2 sattuners en 2 kabeltuners is een Vu solo 4k meer dan voldoende.

Maar voor een meerprijs van een 150 euro heb je een Vu ultimo met 2 ci+ sloten de Vu solo 4k heeft er 1 aan boord iets wat in de toekomst wel belangrijk kan zijn.

Ook heb je meer tuners aan boord mocht je dat willen voor een meerprijs.

Verschil is een kleine 150 euro als je kiest voor 2 Sat en 2 kabeltuners.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie-v ,ik had die post nog niet gezien.

 

De FBC DVB S2 kan toch ook aangesloten worden op normale satelliet kabel?

Ik heb 2 satelliet kabels lopen naar mijn ontvanger . Ik ga er dan wel vanuit dat ik geen gebruik kan maken van de FBC mogelijkheid.

Voor de FBC cabel gaat dit wel werken neem ik aan.

 Vu plus ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem gewoon aansluiten op 2 sat kabels. Daarmee heb je dan extra 'doorgeluste' tuners beschikbaar.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het hierboven staat heb ik ook, dus 2 kabels vanaf de satelliet. Ik heb dus de Ultimo 4k met 1xDVB-S2 FBC en 1x DVB-C FBC en ik kan opnemen wat ik wil, soms wel 11 programma's per avond.

 

Hiervoor had ik een Xtrend ET10k en ET8k waarbij die laatste als fallback tuner werd gebruikt maar nog had ik soms problemen omdat ik niet genoeg tuners had.

 

Dus als je de komende jaren vooruit wilt en veel programma's tegelijk opneemt, ga dan voor deze mooie Ul4k van Vu+. Ik ben zeer tevreden, zeker nu er steeds meer software voor in omloop is.

 

Het is wel zo dat wanneer je voor de satelliet, UniCable gebruikt, er nog meer mogelijkheden zijn, maar daar weet ik verder niet veel meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die functionaliteit is aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

bram46

 

Zoals het hierboven staat heb ik ook, dus 2 kabels vanaf de satelliet. Ik heb dus de Ultimo 4k met 1xDVB-S2 FBC en 1x DVB-C FBC en ik kan opnemen wat ik wil, soms wel 11 programma's per avond.

 

Nou ben benieuwd hoe je dat werkend heb gekregen.

Dat werkt toch alleen met een uni kabel en daarvoor bestemde lnb volgens mij.

Bij mij krijg ik alleen twee fbc sat tuners te zien die werken.

De rest van de fbc tuners zijn wel te zien maar niet beschikbaar.

aangepast door VuMAD
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zijn virtuele tuners, die de ontvanger intern gebruikt.

En ja, je kan daardoor meer als 2 programma's tegelijk opnemen, mits je een softcam gebruikt.

 

Ik heb bij normaal gebruik eigenlijk nog nooit gezien dat er een opname mis ging als gevolg van het niet beschikbaar zijn van een tuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de uitleg daarvoor VuMAD, is te vinden in de VU+WIKI als EEN van de 20 tunerkonfiguraties die er beschreven staan

de insteektuners in de juiste volgorde plaatsen dus DVB_C/T/T2 DUAL als eerste en de DVB-S2 Dual in tweede en derde slot

 

is overigens off topic

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...