Ga naar inhoud


Vu+ 4K: welk model kiezen? (Uno 4K/Solo 4K/Ultimo 4K)


Propaan

Aanbevolen berichten

Mijn DM8000 begint na zo'n 8 jaar trouwe dienst kuren te vertonen. De Vu+ Solo 4K leek mij al een uitstekende vervanger en met de aankondiging van de Ultimo 4K en Solo 4K op Anga is er zelfs nog meer keus.

 

Ik heb daarom de verschillende modellen vergeleken (op basis van de datasheets/informatie van Vu+ en Broadcom) en in een overzicht gezet dat misschien wel handig is voor meer mensen die een Vu+ 4K model overwegen. Hieronder het overzicht met wat volgende mij de belangrijkste verschillen tussen de modellen zijn (zie ook dit uitgebreidere overzicht):

 

Uno 4K: instapmodel

  • 1x plug&play dual FBC S2 of C/T2 tuner
  • 1 CI slot
  • geen LCD
  • geen Wifi / Bluetooth / internal HDD
  • Dual core BCM7413 SOC met 2GB RAM

 

Solo 4K: mid-range model

  • 2x fixed FBC S2 tuner
  • 1x plug&play single of dual S2 of C/T2 tuner (non-FBC)
  • 1 CI slot
  • 3,5" LCD
  • Wifi
  • Internal 2,5" HDD (removable)
  • Dual core BCM7376 SOC (10.000 DMIPS) met 2GB RAM

 

Ultimo 4: top model

  • 2x plug&play single of dual FBC S2 of C/T2 tuner
  • 1x plug&play single of dual S2 of C/T2 tuner (non-FBC)
  • 2 CI slots
  • 4" LCD
  • Wifi
  • Bluetooth
  • HDMI-In
  • Internal 2,5" of 3,5" HDD
  • Quad core BCM7444S SOC (21.000 DMIPS) met 3GB RAM

 

Of mis ik nog belangrijke verschillen?

 

Ik heb momenteel 4 quatro LNB's op 13/19/23/28E gericht, met daarachter een 16 naar 4 multiswitch. Daarmee kan ik volgens mij op dit moment prima met een Solo 4K mee uit de voeten. Op termijn kan ik dan de overstap naar Unicable LNB's gaan maken. En daar zit de beperking van de Solo 4K: 4 Unicable LNB's op 13E, 19E, 23E èn 28E past hier niet op. Daar zou de Ultimo 4K met de juiste tuner configuratie wel mee uit de voeten kunnen.

 

Klopt dit?

  • Like 1

DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor wat ik er van begrepen heb, kan de Solo4K perfect overweg met 4 unicable LNB's op de door jou gekozen posities.

Dus, die aanname van je klopt volgens mij niet.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat ik er van begrepen heb, kan de Solo4K perfect overweg met 4 unicable LNB's op de door jou gekozen posities.

Dus, die aanname van je klopt volgens mij niet.

 

Ah, dat wist ik dus nog niet van Unicable aansluitingen! Heb het nu ook op de Inverto website gevonden, op deze pagina staat het onder kopje "Additional scenarios - SDU with 2 satellite dishes" het in een plaatje uitgelegd.

 

Dank!

DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er mis met informatie over de modellen in dit overzicht  { onderaan deze pagina van de website Klik }

 

je zult wel nog even moeten wachten op de Ultimo 4K

daar de verwachting is dat die nieuwe 4K modellen in December {het gepredestineerde cadeau seizoen} uit zal komen

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik toch mijn Solo 4K weer te vroeg gekocht.

De Ultimo 4K is nog weer een klasse hoger als ik het goed begrijp. 

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet te vroeg gekocht; je hebt je al ingewerkt in de materie en expertise opgedaan.

De Solo4K kan je nog overlaten voor een redelijk bedrag, dus heb je toch wat reserve voor de Ultimo.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik geniet dagelijks van de Solo 4k.

Je koopt altijd te vroeg, iets met de kennis van vandaag gisteren beslissingen nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er ook heel blij mee,de Solo 4K gaat straks gewoon naar de slaapkamer en de Ultimo naar de woonkamer.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de slaapkamer staat al een Vu Solo4k op bevel van moeders.

De huiskamer 4K verhuist dan naar de keuken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb geen extra tuners nodig, dan zou het alleen om de onderstaande verschillen gaan.

 

Solo 4K:  Dual core BCM7376 SOC (10.000 DMIPS) met 2GB RAM

Ultimo:    Quad core BCM7444S SOC (21.000 DMIPS) met 3GB RAM

                HDMI ingang

 

Of zich die upgrade loont?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solo 4K:  Dual core BCM7376 SOC (10.000 DMIPS) met 2GB RAM

Ultimo:    Quad core BCM7444S SOC (21.000 DMIPS) met 3GB RAM

                HDMI ingang

Even ter aanvulling. De Ulitmo 4k heeft 3 vervangbare tuners slots mogelijkheden. Terwijl de Solo 4K echter 1 vervangbare tuner slot heeft en twee geïntegreerd S2 tuners. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet interessant voor mij dus ik hou het bij mijn Vu solo 4k.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...