Ga naar inhoud


M7 CI Module werkt niet op VU+ DUO2


Schotelspeller

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb al een tijdje een lastig probleem met één van mijn VU+ DUO2 boxen. Voor ik antwoorden krijg: het MOET werken met de CI Module die nieuwe rode=witte van M7. Dat er interne kaartlezers en softcams bestaan is me bekend...

 

Het euvel is me een raadsel: een Fransat module wordt bijvoorbeeld wél herkend dus het is niet zo dat CI Slot gedeelte kaputt is, echter worden altijd slot 1 en slot 2 door de war gegooid. Firmware maakt geen verschil, heb original VU+ firmware uit 2013 geprobeerd, Open Pli versies. Al het denkbare dat ik kon vinden. Geen resultaat. Heb ook VTI nieuwste image geprobeerd in de hoop op beterschap: maar dan raak ik van de regen in de drup: ert werd geen enkele CI Slot herkend, er waren geen CI sloten meer volgens de info in het menu. VTI er weer af.

 

Het gekke is, ik heb elders nog een andere VU+ Duo2 staan, met Open Pli, regelmatig geupdate: die werkt wel met een M7 CI Module! Vlekkeloos Ik heb die CI Module uit de werkende VU+  gewisseld, maar die werkte ook in de probleem VU+ niet. En de CI Module die in de probleem VU+ zit deed het dus wel in die andere VU+ DUo2. Sterker, die werkt in elke CI+ decoder zoals XP1000 uitstekend. Kortom, ook die is niet stuk. Ik sta voor raadsels.

 

Iemand enig idee? Kan er iets verkeerd staan in deze VU+ Duo2? Ik heb met de originele software via USB flash uitgevoerd, wat meer kan je nog doen? Want ik baal er intussen wel een beetje van. Het heeft dus ooit wél gewerkt. Sterker, zie onder...

 

 

Een opmerkelijk iets: toen ik nog een Ziggo CI+ CAM had heb ik die er eens in gestopt; bizar genoeg kwam toen wel de M7 Module  wel weer netjes in beeld en werkte het dus wel, maar dit is niet een oplossing uiteraard (de Ziggo CI+ werkte sowieso niet, want het was zo'n paired CI+ Nagravision kaart van het UPC netwerk).

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is die nog in garantie?

Misschien een hardware fout en ermee naar de verkoper.

Heb je het over de m7 module met kaart of die met geīntegreerde kaart?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had er niet onlangs op het forum problemen met zijn interne lezers; en lag de oorzaak toen niet bij een xml bestandje dat niet op de box mocht staan?

 

Mogelijk zorgt datzelfde bestandje bij jou voor problemen met betrekking tot je CI config.

 

Linkje naar de post

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die nog in garantie?

Misschien een hardware fout en ermee naar de verkoper.

Heb je het over de m7 module met kaart of die met geīntegreerde kaart?

Ik vrees van niet, dat is net te lang geleden. Het is de rood witte CI M7 Module die niet wordt herkend, gaat smartcard inja.  Maar als het een hardwarefout is, dan is het toch vreemd dat andere CI wel wordt herkend??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wel zo netjes om te melden van me. Probleem opgelost! Er was inderdaad ergens iets mis met de instellingen, maar dat was heel moeilijk, niet zelfs, te vinden. Na overschakelen op ATV image kwam een optie om standaardwaarden te herstellen; sindsdien werkt het weer (redelijk) goed. Wel klopt nog steeds niet de ci slot benummering. Of dat is mijn logica die misschien niet klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...