Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

 

Hallo.

 

Je moet in ieder geval even de laatste software downloaden, dat kan je doen via de Astra 23 Ota of via de technisat site.

 

LOL

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al testen gedaan met Salora TV en Avtex TV.

Geen probleem.

Er zijn al tevreden klanten weg waar we Joyne in beide merken geprogrammeerd hebben voor 65cm Eiss en een paar automaten.

Ik ben vergeten naar hun naam te vragen anders had Joyne die op de website kunnen zetten.:-)

 

Natuurlijk is dat in nederland maar John gaat volgende week rijden naar Portugal met diverse schotels en ontvangers en gaat onderweg een volledige raportage maken.

 

En dat van de regenreserve weten we intussen wel.

Zijn op andere frequenties testen aan het doen.

 

@belleijt. het idee dat Joyne snel rijk wil worden met schijt aan de klanten dan heb je het toch niet helemaal begrepen waarom Joyne uberhaupt ontstaan is.

En even over de signaalbalkjes, natuurlijk weet ik dat die niet geijkt zijn, maar als 1 met lage uitslag niet wil inladen op ern kleine schotel en de andere vliegt erin zonder problemen dan zit er wel degelijk veel verschil in de gevoeligheid van de ontvanger. Een standaard in de fabriek verkeerd aangesoldeerd draadje kan een afgestemde zuigkring gaan vormen waardoor juist op die frequentie een dip in het signaal komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is mijn conclusie dat al die verschillende satelliet ontvangers en tv's met ingebouwde satelliet tuner "verschillend omgaan/verwerken" van foute code (BER) !? - Mijn 5 jarige Sony bijv. houdt het langer vol dan een M7SAT-801 en SAB op hetzelfde ogenblik bij hevige regenval.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meetschalen van ontvangers van verschillende merken zijn niet op elkaar geijkt, dus die cijfers zeggen niets. Eentje met 70% voor beide kan een veel betere ontvangst hebben dan een andere met 85%.

Das waar mijn ene ariva heeft 70% en de andere ariva 49% en geven hetzelfde beeld als ik de regenreserve bekijk. Wel op 19°.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je kwaliteit wil leveren dan ga je niet op zulke goedkope transponders zitten die er bij het minste de brui aangeven.Klant blijft steeds koning en die wil een degelijke ontvangst ten allen tijde en niet dat bij de minste regen alles eruit gaat terwijl de andere transponders netjes blijven te zien zijn.

Zelfs met een degelijk grote schotel is de kwaliteit onbestaande.

Maar dat zal wel ieder zijn mening zijn.Mss had men wat meer moeten vragen aan geld en wat stabieler hebben aangeboden.

Dat ze de goedkoopste willen zijn is hun recht en zal de tijd uitwijzen hoelang het duurt.In Belgie hebben we ook zo een operator gehad via de sateliet genaamd mobistar.Verhaal over na een jaar en massa's gedupeerden die plotseling met materiaal zitten waar ze niks meer mee kunnen aanvangen.

Het gezegde is dat te goedkoop meestal verkeerde koop is.

Rest my case en hopelijk houden ze het langer uit

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is iets te kort door de bocht.

 

Alle transponders zullen binnen de specificaties werken, er zijn zo bezien geen "goedkope" transponders.

Maar hoe meer zenders je via een transponder wil doorgeven, hoe moeilijker de ontvangst wordt.

Meer zenders betekent minder ruimte om fouten te corrigeren.

Op elke 6 bits is er op deze transponder slechts 1 om transmissiefouten te repareren.

 

Of er een verkeerde inschatting is gemaakt, of dat men de verkeerde belangen heeft laten prevaleren, dat is een vraag die hier niet beantwoord zal worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan is de makkelijkste oplossing toch de fec veranderen en dan maar minder zenders op de koop toe nemen

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan is de makkelijkste oplossing toch de fec veranderen en dan maar minder zenders op de koop toe nemen

Als ze een contract hebben met die zenders, zal er een prijskaartje aan hangen en zullen ze die (moeten) uitzenden.

Als er door verlaging van die fec te weinig ruimte is, hebben ze met teveel zenders een overeenkomst, en hebben ze een probleem.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie hebben we ook zo een operator gehad via de sateliet genaamd mobistar.Verhaal over na een jaar en massa's gedupeerden die plotseling met materiaal zitten waar ze niks meer mee kunnen aanvangen.

Het gezegde is dat te goedkoop meestal verkeerde koop is.

Rest my case en hopelijk houden ze het langer uit

Was nochtans een goed product. En de tijd zal het leren als na een jaar of zo de joyne module in de musea kast zal liggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar 1 reden waarom die frequenties gekozen zijn. Om de simpele reden dat het de wide beam zijn, en dus te ontvangen op plaatsen waar astra helelemaal niet te ontvangen is.

Volledig Europa en meer.

Hoe zal daar het verschil in regenreserve zijn?

Verschil tussen 2dB en niks?

Dr Ijzerbout heeft in Dubai geen enkel probleem en ik op de zaak met een 43cm ook niet.

En thuis ook geen enkel probleem.

Daarnaast zijn er tientallen meldingen van gebruikers zonder ontvangst problemen.

Eutelsat was de eerste aanbieder met de ECS1 satelliet in 1984 toen astra niet eens wist wat satelliet was.

Een grote speler welke je echt niet hoeft te vertellen hoe het werkt.

En die fec wordt pas aangepast als we zelf ervaren dat het fout gaat met redelijke apparatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar 1 reden waarom die frequenties gekozen zijn. Om de simpele reden dat het de wide beam zijn, en dus te ontvangen op plaatsen waar astra helelemaal niet te ontvangen is.

Volledig Europa en meer.

Hoe zal daar het verschil in regenreserve zijn?

Verschil tussen 2dB en niks?

Dr Ijzerbout heeft in Dubai geen enkel probleem en ik op de zaak met een 43cm ook niet.

En thuis ook geen enkel probleem.

Daarnaast zijn er tientallen meldingen van gebruikers zonder ontvangst problemen.

Eutelsat was de eerste aanbieder met de ECS1 satelliet in 1984 toen astra niet eens wist wat satelliet was.

Een grote speler welke je echt niet hoeft te vertellen hoe het werkt.

En die fec wordt pas aangepast als we zelf ervaren dat het fout gaat met redelijke apparatuur.

Er is toch weer een transponder vrij? 11727V.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...