Ga naar inhoud


vu+duo, 2e tuner wisselen naar DVB-S2?


Nomad

Aanbevolen berichten

Goedendag allen .

 

Kijk al jaren via de schotel gezien we in de flevo polder , geen kabel hebben , dat is buitenaf wonend .

 

Nu ben ik aantal jaren geleden over gestapt van een dreambox naar een xtrend toen we digitaal moesten , die is na vele malen elco's te vervangen hebben nu afgedankt en bij het vuil gezet .

 

Nu heb ik een Vu+ Duo2 kunnen overnemen die 2 maanden oud is voor een erg nette prijs .

 

Maar nu mijn vraag ,  hij is uitgerust met 1 advanced pluggable dual tuner DVB S-2 en 1 advanced pluggable tuner dvb-c/t2

 

Die laatste tuner heb ik niets aan en wil ik nu voor een enkel DVB S tuner , zodat ik 1 kanaal kan kijken en 1 kanaal kan opnemen , want  niet lukt nu met deze dual tuner , sommige kanalen wel maar meestal niet .

Mijn vraag is gaat dat werken op deze manier ?

 

 

Ik lees altijd op dit forum als ik weer wat nieuws aanschaf een maal werkend dan ben ik weer oke tot de volgende tuner .

 

Dus mijn eerste vraag na 20 jaar schotel , meestal vond ik het antwoord al ergens , dat is altijd weer top zo een forum .

 

Groet Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites


De VU+ DUO2 heeft twee slots voor een combinatie van tuners.

De Dual tuner is een twin tuner en met die moet je nu al iets kunnen bekijken en iets anders opnemen.

 

Dit kan echter enkel als je beide tuner ingangen van de DUAL aansluit op onafhankelijke schotel ontvangst (per tuner een LNB of een twinLNB voor beiden).

 

indien je dit wilt uitbreiden door het wegnemen van de DVB-C/T/T2 tuner kan dat toevoegen van de DVB-S2 tuner indien je dus op de schotel tegelijk een toevoeging c.q. wijziging doorvoerd, namelijk van die enkele of Twin LNB's overstappen naar QUAD LNB's

 

Tuner slot 1

Dual ingang A <----> LNB 1

Dual ingang B <----> LNB 2

Tuner slot 2

Dual ingang A <----> LNB 3

Dual ingang B <----> LNB 4

= QUAD LNB met 4 Coax aansluitingen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord .

 

Is me duidelijk , dat is grotendeels .

 

Ik heb een schotel staan met 4 lnb's (twin lnb's) ,als die op de dual tuner aansluit lukt het me niet om op dezelfde sat op te nemen en te kijken , schakel ik naar een andere sat dan lukt het wel .

 

Op de xtrend had ik 2 losse single tuners en kon dat wel .

 

Zit ik hier dan mis met de instellingen of kan dit niet met de dual tuner ?

 

ik meen ergens gelezen te hebben dat het met een dual tuner niet helemaal zo werkt , dus dacht ik vervang de niet gebruikte dvb C T/T2 tuner door een Single S tuner en dan zou het net zo moeten werken als ik eerder had met de xtrend , opnemen 1 kanaal en kijken tegelijk op dezelfde  sat .

 

Kan dat zo werken of moet instellingen aanpassen , he zo een beetje alles geprobeerd met de setting voor de voorkeur tuner  etc maar krijg het op de dual niet werkend , tenzij ik  kanalen op een verschillende sat gebruik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Goed verwoord Tonski.

 

Ik heb twee dual tuners voor sat, met een QUAD LNB voor Astra 3 Canal Digitaal en dit werkt perfect.

Het voordeel is dat je zo drie CD zenders tegelijkertijd kunt opnemen en een vierde kijken.

 

Tip, bij het verwisselen van tuners, altijd de ontvanger uitzetten en evt. de stekker er ook nog uit. 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Controleer eerst of de tuner configuratie goed is ingesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit je beide kabels aan op de dual tuner.Configureer ze als afzonderlijke tuners.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat me inmiddels opvalt ,  het gaat wel als het een FTA zender is , als ik dus npo1 kijk en wil npo 2 opnemen of in pip scherm zet heb ik zwart scherm , zet er nu een FTA zender op doet ie het wel .

 

Welke instelling zoek ik dan ? om dat te veranderen

 

De dual tuner is aangesloten op 2 coax kabels via een  4in1 diseq switch en 4 twin lnb's

De ontvanger draait op een Openpli 4

En heb een smartcard van canal digital erin .

aangepast door Nomad
Link naar reactie
Delen op andere sites

softcam ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 221

 

En in de bovenste sleuf van de 2 , de canal digital zenders van het pakket doen het gewoon , is zo een credit card type kaart .

 

 

Dit stond al in de ontvanger en het werkte , dus verder niet aan gezeten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost ,ik heb het gevonden , zit nu oscam in en werkt het wel .

Ik had ook wat meer zenders dan het canal digital kaartje zou moeten laten zien en dat is dan weer verdwenen als ik de oscam gebruik .

 

Gezien het er in zit geniet ik er maar van zolang het duurt ,   nog meer voordelen zo een gebruikte ontvanger , al zal het van tijdelijk aard zijn .

 

De vraag is dan nog wel klopt het dat door de dual tuner en het op die manier open zetten (ccam etc )het niet mogelijk is om te kijken en een kanaal op te nemen met een dual tuner ?

 

Lampje ging branden na de verschillende vraagstellingen , bedankt voor de aangedragen oplossingen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je oscam config goed is moet je kunnen kijken en opnemen tegelijk zonder problemen.Bij FTA zelfs meerdere kanalen tegelijk binnen dezelfde transponder.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...