Ga naar inhoud


Werking joyne module met ontvangers/tv's i.s.m. Andere kaarten/modules?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Nu joyne beetje op dreef komt, en ik iemand zover kreeg om een joyne module in bruikleen te krijgen, dacht ik:

Zou het niet interesant zijn om een topic te maken hoe de joyne module werkt op diverse satelliet ontvangers en tv's, al of niet i.s.m. Andere modules en/of kaarten?

Als belg is het een gedoe, om beeld op die module te krijgen, en 60€ om een maandje te testen is veel.

Ik heb dus met een abonementloze joyne module, deze in een ariva 253 combo dvb-c/t en dvb-s tuner ontvanger gestoken. Dit terwijl mijn cd kaartje er in zat. De module installeerde zich als een ci+ module in mijn ontvanger, dus met een lijntje tot 100% pairing met de tekst module is gereed voor gebruik. Heb er een foto van, maar wegens ik weet niet wat ( krijg server fout) kan ik geen foto's uploaden.

Toen de module geïnitialiseerd was, bevroor mijn beeld, waarschijnlijk, omdat vh-1 classics ook de conax codering heeft. Mijn cd kaartje eruit en erin, en beeld. Ik kon allerlei info over de module opvragen.

Maar omdat er geen abbo opstaat, vind ik het spijtig, dat ik niet kan melden, hoe de decodering van de joyne zenders verloopt. Vroeger had je 10 dagen preview bij nieuwe kaarten, maar bij modules is dit blijkbaar niet meer zo. Mocht ik 10 dagen preview hebben, dan zou ik kunnen testen.

Morgen gaat die mee naar mijn ouders, en zal ik eens kijken hoe een vu duo en vu solo se v2 reageren op de module. De module is uit een soort hard plastiek, en ziet er niet zo stevig uit als de modules die we gewend zijn, en ziet er minder stevig uit dan bvb de orca van m7. Maar dat zal de werking er wel niet van beinvloeden. Dit kan ik nog niet testen.

Als U het geen zever vindt, dan zou ik zeggen, geef ook U ervaring door, hoe de module reageert op U ontvangers, op een nette manier. Ikzelf kan niet, maar ook hoe de decodering verloopt op U ontvanger(s).

Meld de eventuele firmware versie dat je gebruikt, en bij linux, welkeen ( pli,vti,openatv,etc)

Mijn bedoeling is een beetje een lijst te verzamelen welke ontvangers en tv's goed werken met joyne.

Zodat toekomstige joyne klanten uit de verzamellijst iets hebben.

Tenzij, dat mods dit niet kunnen vinden.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Joyne module heeft een preview van 5 dagen. Zodra de module in de ontvanger gaat komt er na 10/15 minuten beeld. Mijn eerste ervaring is dat de module niet in de Oyster

 

HD receiver “Europe” werkt. Probleem nog opgelost.  In de VU Duo geen probleem.

 

Ik ben ook benieuwd naar de overige ontvangers. Volgens Joyne zou de module in ieder ontvanger/TV moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze geplaatst in een vu duo, en die las de module. Uiteraard, door het mislukken van het afstellen van de vlakantenne geen decoderings resultaten.

Ook geprobeerd op een denson dsr road 1010, en ook info.

Hier hadden we echter wel 9 graden, maar we konden de bestaande transponder van 9 graden die voorgeprogrammeerd zaten in de ontvanger, vonden we niet om deze te editeren.

Zodanig, dat we hier ook joyne met de module niet konden testen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik kan nu na een aantal maanden gebruik melden dat ik de Joyne module in het 1e slot van mijn Rebox 8220 heb zitten, een aston dual module met tv vlaanderen kaart in het 2e slot en de Canal Digitaal kaart in de interne kaartlezer.

in het begin liep het niet schokvrij maar dat kwam omdat de harde schijf voor time shift volledig gedefragmenteerd was en het wegschrijven van de data de processor te veel belaste.

Na de films gecopieerd te hebben en de harde schijf geformateerd draait alles perfect.

ik kan zonder mankeren doorzappen van CD naar Tv Vlaanderen en dan naar Joyne en weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al uitgebreid gerapporteerd:

https://www.sat4all.com/forums/topic/361530-het-zap-probleem-met-vuplus-receivers-met-joyne/?tab=comments#comment-2477189

https://www.sat4all.com/forums/topic/361333-joyne-cam-op-vu-uno-4k-met-vti-11-image/?tab=comments#comment-2474549

Hier dan nog even een samenvatting. Ik heb een VU+ UNO 4K.

Ik heb een paar weken geleden verschillende images geprobeerd.

VTI 11 zag de CI-module niet, en was dus niet bruikbaar.

Met andere images doet de CI-module het wel: origineel vuplus image, OpenPli, OpenBlackHole, OpenVix

Er is wel een probleem met zappen. Je kan twee kanalen tegelijk decoderen (kijken/opnemen), maar als je twee kanalen tegelijk doet, dan moet je eerst weer even terug naar 0 kanalen decoderen, voordat je weer een ander kanaal kan bekijken. Alle images hadden dit probleem.

Ik heb nu het Vix image in gebruik, en ondanks het gedoe met zappen, ben ik toch wel tevreden. De EPG is erg mooi, en reclame doorspoelen gaat het erg prettig en snel.

 

Ik heb de CI-Module ook in een LG OLED 55B7 TV geprobeerd. Werkt gelijk, en zonder problemen. Maar je kan maar 1 kanaal tegelijk opnemen of kijken. Opnemen en doorspoelen en dat soort functies werken een stuk minder handig dan met de VU+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog even een test gedaan met de topfield SRP 2401 met Joyne module.
Hij werkt goed, in menu opname decoderen aan gezet, kan nu het gewenste kanaal opnemen en doorzappen naar andere.

Later kan ik de opname afspelen. Tevens neemt hij de time shift op waardoor je eigenlijk 2 opnames krijgt, diegene welke je kiest en dan nog waar  je naar kijkt, maar als je weg gaat heb je dus wel 2 opnames.
Software is van 2015  maar voor Joyne werkt het perfect.
De topfield stel je in op decoderen tijdens het afspelen of automatisch snachts.
De module wordt dus gebruikt voor het kanaal wat je kijkt, en voor de time shift ongecodeerd op te nemen.
De opname komt gecodeert op de HD, en wordt later door de cam gedecodeert.
Het is dus ook een manier om met de  cam om te gaan.

De technisat ISIO werkt ook op zo'n manier dus als je de linux software ook zo zou aanpassen lukt het ook zonder het 2e kanaal uit de stream te halen.

zal komende week de mutant eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...