Ga naar inhoud


Vraag mij het nut af van lnb out bij single dvb-s tuner


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

vandaag mijn dvb-s single tuner ontvangen voor mijn solo se v2. Als mijn kabelprovider de kabel losvijst, dan gaat de dvb-c tuner, zolang nodig plaats maken voor een single dvb-s tuner. Maar daar is een lnb out aansluiting aan, waarvan ik het nut afvraag?

je kan wel zeggen, een tweede ontvanger op dezelfde frequentie en polariteit, maar daar ben je niet veel mee.

Of het zou moeten zijn als je vti en de vu in standby zet, die dan alles ongemoeid doorlaat. Dan zie ik wel een nut.

als ik mijn duo op een gecodeerde zender op standby zet, stopt ook het oscam verkeer, maar stond er nooit bij stil, of en wat er gebeurt bij de tuner? Geeft die nog spanning aan de lnb? Stuurt die nog disecq gegevens door? Mogelijks in te stellen bij pli en vti, maar nog nooit zover gekeken in de diepste configuratie van beide.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het nut van LNB-out op een single tuner ontvanger is...

Dat je kunt doorlussen naar een andere ontvanger!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei ceesv:

Het nut van LNB-out op een single tuner ontvanger is...

Dat je kunt doorlussen naar een andere ontvanger!

Ik wil niet beledigend overkomen, en ik weet dat ook, en dat kan je uitmaken aan mijn vraagstelling waar ik schrijf, dat de doorgeluste ontvanger dezelfde frequentie en polariteit moet gebruiken. Ikzelf vind zoiets nutteloos.

het verhaal is anders, als deze op standby staat en het signaal ongemoeid wordt doorgestuurd. Helaas heb je ontvangers, ook al staan ze op standby, geven ze nog een lnb spanning, waardoor zoiets nutteloze kosten zijn.

dit is misschien wel op vti in te stellen, ik weet het niet.

enkel weet ik nu, als deze in deep sleep staat het dvb-c signaal niet meer wordt doorgestuurd. Maar dvb-c is anders dan dvb-s.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik adviseer een kniptang.

Netkabel kort afknippen, dat voorkomt nutteloze kosten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ceesv, maar ik vind je kinderachtige antwoorden een beetje moderator onwaardig.

De vraag is m.i. legitiem, en het is TS duidelijk dat je een tweede receiver kan aansluiten op de LNB out, maar als de eerste tuner in gebruik is, staat de tweede tuner inderdaad dus maar één kwadrant tot zijn beschikking.

Maar stel je gebruikt er maar één tegelijk, hoe gaat e.e.a. dan met de voedings-spanning (14V/18V), DiSEqC-signalen? Dat is wat TS wilt weten.
En hoe reageert de master ontvanger op een door de slave ontvanger aangeboden voedingsspanning?
En ik heb ook wel eens gemerkt dat als de slave ontvanger toch aanstaat, de master ontvanger toch de polariteit niet kan omschakelen of dat DiSEqC (1.2)-signalen niet werken...
Mogelijk is e.e.a. merk-afhankelijk, maar ik ben ook benieuwd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ikzelf vind zoiets nutteloos.

het verhaal is anders, als deze op standby staat en het signaal ongemoeid wordt doorgestuurd. Helaas heb je ontvangers, ook al staan ze op standby, geven ze nog een lnb spanning, waardoor zoiets nutteloze kosten zijn.

dit is misschien wel op vti in te stellen, ik weet het niet.

enkel weet ik nu, als deze in deep sleep staat het dvb-c signaal niet meer wordt doorgestuurd. Maar dvb-c is anders dan dvb-s.

Ik reageerde hierop.

 

Ik heb zelf een single tuner in gebruik op kantoor waarvan de uitgang doorgelust wordt naar een ontvanger in de slaapkamer.

Hierdoor heb ik een soort antenne priority switsch functie.

Alternatief is anders steeds de kabel om te schroeven of een antenne matrix aan te schaffen.

 

Deze vraag van ts past keurig in de kategorie vragen die we steeds van ts  terug zien komen.

Soms past een duidelijk antwoord, een kniptang, in dit geval, zijn "probleem" op.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk,

zoals alex1970 schrijft, kan het doorlussen van een single lnb tuner interesant zijn, als je bvb geen gepruts wilt met oscam en tntsat, en je kiest voor een tntsat ontvanger.

als je dus de tnt als slave gebruikt, en de master die het signaal ongemoeid doorlust bij standby, is dit ideaal. Zo spaar je een switch en verlies erdoor uit, en dan is dit zeer nutttig dat doorlussen :).

maar als de master die het doorlust nog iets naar de lnb stuurt op standby, kan dit de goede werking in mijn voorbeeld de tntsat ontvanger verstoren en dus zinloos.

als mod zijnde met die kniptang opmerking :crazy:? Ik denk dat een slijpschijf dan nog beter is.

ik zal eens kijken in het menu pli van de vu duo, en even meten, of er nog lnb spanning opstaat bij standby. Maar ja, kan weer anders zijn bij de solo en die lnb ingang. En zolang het kabeltje eind de uitweg niet is afgedraaid, blijft de dvb-c er nog in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...