Ga naar inhoud


Oude stompen!


ceesv

Aanbevolen berichten

Hoi kiekiek

Ook met jou ben ik het eens

JOUW QUOTE

....Gewoon wegwezen daar....

UNQUOTE

 

Ik ben het helemaal met je eens;

Ik ben van 79-3, man wat was ik blij dat ik uitgeloot was voor de oorlog in Libanon.

 

Een painfbat werd daar heen gestuurd, daar zaten ook maatjes van mij bij die ik kende van de Jan van Schaffelaar kazerne, sommige hadden daar echt een trauma aan overgehouden.

 

Gelukkig hoefde ik niet naar Libanon.

Ik ben geen lafaard, maar iemand willens en wetens doodschieten of aan je bajonet rijgen had ik gewoon niet gekund.

 

Vergeet niet dat militaire dienstplicht toendertijd heel normaal was, of je nu zoals ik bij de PTT werkte of in een bouwmarkt, je werd gewoon opgeroepen.

 

Ik heb gewoon mazzel gehad dat ik niet naar Libanon hoefde.

 

Ik bleef lekker in Nederland, ben in 3 kazernes geweest en voor mij was het een feest.

Eigenlijk ben ik in 5 kazernes geweest: in Den Haag sliep ik op de Frederikkazerne, mijn CC zat op de Julianakazerne en ik werkte op de Alexanderkazerne.

 

Als ik wakker werd via mijn wekker (appel had ik niet meer), ging ik me scheren en douchen, vervolgens een sanitaire stop maken, dan eten in de manschappenkantine, en dan moest ik door een bos lopen naar de Alexanderkazerne, man wat was dat mooi, de eekhoorntjes sprongen van tak tot tak in de hoge bomen.

 

Soms ging ik ook in het gras liggen van de jongens van de MGD (Militair geneeskundige dienst) als het mooi weer was en als ik niks te doen had.

 

Tsja, het was ook een soort verborgen werkeloosheid: films kijken in de filmzaal, er stonden 2 metalen vuilnisbakken, één in de rechterhoek van het scherm, en één in de linkerhoek  van het scherm, je hoorde tijdens de film continue een lawaai van ons die probeerden onze lege bierblikjes er in te mikken.

 

Dan was er echter één ordeschepper: dat was de officier van piket (hij had een grote koperen plaat op zijn borst hangen); al het gemik van de lege bierblikjes stopte onmiddellijk als hij binnen kwam, en alle peuken werden uitgetrapt.

 

Na de film gingen we naar de compagnies-bar, lekker pilsjes drinken voor heel weinig geld (hoeveel het was weet ik niet meer precies, maar volgens mij was een pilsje 35 cent, let op! geen Eurocent maar echte centen).

 

Daarna gingen we de stad in.

 

Dit was dus het vervolg van de ervaringen van een dienstplichtig militair.

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben niet in miliaire dienst geweest maar had het wel graag gewild. Werd wel goedgekeurd in eerste instantie maar later bleek dat er teveel waren van lichting 1955. En vanwege mijn platvoeten ben ik dan eruit geloot. Ik zou bij de verbindingsdienst komen wat me prachtig leek.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan had de Drs. er nu heel anders uitgezien!:)

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog verplicht een dag verspilt aan de keuring in Deventer en uiteraard goedgekeurd en vervolgens uitstel voor onbepaalde tijd ivm studie maar dan wel met de kanttekening dat ik ieder moment oproepbaar was. Geloof dat het jaar daarop dienstplicht afgeschaft is geworden.

Nou ik was er niet bepaald gerust op toen met het gedonder in Joegoslavië in die jaren.

 

Dat kameraadschap en discipline daar hoef je trouwens niet perse voor in dienst: daar is de scouting een prima alternatief voor.

Hoewel, in dienst zit je natuurlijk langere tijd bij elkaar op de lip en dat dwingt je tot overgave en samenwerken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sjaak(k):

Dat laatste ben ik geheel met je eens in het leger maken ze een vent van je, en je leert er zuipen als een vent.:lol:

 

Tja, eerst het afschaffen van de dienstplicht en dan nu ineens via Stiching Ideële Reclame moeten oproepen "Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE=MINPLUS

Elke club werkt in principe als zodanig. Helaas geldt dat ook de KKK, IS en zo nog een batterij uit heden en verleden.

UNQUOTE

 

De vergelijking gaat niet op, Wij waren een onderdeel van de Nederlandse Defensie en vielen onder de BLS (Bevel  hebber van de landmacht), en die BLS was weer ondergeschikt aan de Koningin.

 

(Ik heb trouwens onder 2 Koninginnen gediend, toen ik opkwam in 79 was het Koningin Juliana, daarna heb ik de machtsoverdrage meegemaakt naar Koningin Beatrix en toen ik afzwaaide viel ik dus onder Koningin Beatrix.)

 

Maarja jongens ik lu# teveel en daarbij komt ook nogeens kijken dat ik volgend jaar 60 jaar oud wordt.

 

Groetjes,

D-box

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei D-box:

QUOTE=MINPLUS

Elke club werkt in principe als zodanig. Helaas geldt dat ook de KKK, IS en zo nog een batterij uit heden en verleden.

UNQUOTE

 

De vergelijking gaat niet op, Wij waren een onderdeel van de Nederlandse Defensie en vielen onder de BLS (Bevel  hebber van de landmacht), en die BLS was weer ondergeschikt aan de Koningin.

 

(Ik heb trouwens onder 2 Koninginnen gediend, toen ik opkwam in 79 was het Koningin Juliana, daarna heb ik de machtsoverdrage meegemaakt naar Koningin Beatrix en toen ik afzwaaide viel ik dus onder Koningin Beatrix.)

 

Maarja jongens ik lu# teveel en daarbij komt ook nogeens kijken dat ik volgend jaar 60 jaar oud wordt.

 

Groetjes,

D-box

Die gaat natuurlijk wel op.

Het werkt bij elke club en hoe meer je contact hebt hoe meer het kan werken zolang er geen gigantische trammelant onderling is.

Ik had het bij m'n werk, m'n scholen, klassen, sportclubs, muziekclubs, studentenflat en noem maar op.

Als je samen in een bootje zit en positief gestemd bent levert dat fijne ervaringen en relaties. Het gedwongen samen in een bootje kan dat versterken (of verzwakken als er trammelant is).

 

23 uur geleden zei D-box:

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ze in het leger een vent van je maakten. Als ik de reacties zo lees is dat niet bij iedereen gelukt. Iets te veel last van het "weg met ons syndroom". Wat dat betreft verwacht ik dan ook weinig heil van het opnieuw invoeren van de dienstplicht. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jongens,

Er werd in ieder geval niemand verraden door ons.

 

In welke kazerne het was weet ik niet meer, maar een maatje van me had een grote poster met punaises aan het plafond geprikt van onze slaapzaal (het was zachtboard)

Het was gewoon een oude barak waarin we sliepen, we waren al uit de opleiding, dus de controle was niet meer groot; die poster was ongeveer 5bij5 meter en het enige wat er op stond was alleen maar een k#t, moet je je eens voorstellen: een k#t van 5bij5!

 

Een maatje ging erin prikken met zo'n stok waarmee je bovenramen mee openmaakt (die je ook op scholen hebt), hij ging uiteraard dwars door het zachtboard heen; niemand heeft hem verlinkt, hij had zichzelf later aangemeld bij de CC.

 

Hij heeft wel rapport CC gekregen, hoe het allemaal afgelopen is weet ik niet, maar wij hielden allemaal ons mond dicht.

 

Het was dus een foto van alleen maar een k#t van 5bij5, als ik die zou hebben kreeg ik de grootste ruzie met mijn vriendin; moet je je toch eens voortellen: een foto van 5bij5 die aan je plafond hangt!

 

Volgens mij was het op de Frederikkazerne in Den Haag, maar dat weet ik niet meer zeker, ik ben immers zovaak overgeplaatst, het zou net zo goed goed in Amersfoort kunnen zijn geweest.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie

QUOTE

Ik dacht dat ze in het leger een vent van je maakten. Als ik de reacties zo lees is dat niet bij iedereen gelukt. Iets te veel last van het "weg met ons syndroom". Wat dat betreft verwacht ik dan ook weinig heil van het opnieuw invoeren van de dienstplicht.

UNQUOTE

Uiteraard mag je dat denken, ik wil je zeggen dat het alles met je Drill sergeant temaken heeft (ik heb gewoon geluk gehad met mijn sergeant)

 

@Sjaak(k)

QUOTE

Ik wel, die jonge lui van tegenwoordig zouden er anders aardig van opknappen, geen telefoontjes en facebook geleuter, maar schuttersputjes graven, tijgeren zodat je 3 sporen ziet in het zand. Oh wat zou ik ze afknijpen die ''bollen''

UNQUOTE

Het gaat me om je laatste zin: "Oh wat zou ik ze afknijpen die bollen"

Dat moet je juist niet doen, wees streng en rechtvaardig, dan hebben ze respect voor je, uiteraard heeft iedereen in de opleiding  keuken-corvee (gamellen schoonmaken en dat soort zaken) maar je moet die jongens daarna lekker naar de manschappen sturen waar ze kunnen flipperen en een sateetje kunnen eten.

 

Ik had altijd groot respect voor mijn Drill sergeant, wat een gevoelige en geweldige man was dat.

@Sjaak(k) Je moet nooit iemand afknijpen, je moet zorgen dat de jongens respect voor je hebben.

 

Groetjes jongens,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...