Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Con

Grote problemen met RFlink

Aanbevolen berichten

Ik heb RFLink geprobeerd te voorzien van de laatste FW.

Oops, geen enkele sensor werd meer herkend.

Zit nu in de kou. Alle kamers en ketel hangt aan Domoticz....

Na 30 uur surfen besloten om met RFXcom in zee te gaan.

Vanmiddag binnen gekomen, ben benieuwd, heel benieuwd!

Wordt vervolgd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

RF Link is een leuk hobby project, maar betrouwbaarheid is nog zeker niet op orde.

Met RFXCom ga je deze problemen niet meemaken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, RFXCom werkt lekker (wel een PI3 aangeschaft hiervoor).

Ga alleen nog ff stoeien met het bereik, ik wil graag 30 meter

overbruggen met 1 buitenmuur (dubbelglas).

En de zéér goedkope (€ 3,75) wireless 230V relays werken

vlekkeloos (AK-RK01SX-220A).

Ga waarschijnlijk wél voor de Enocean sensoren, die zijn

weliswaar relatief duur maar batterijloos en... 868MHz.

USB sticky heb ik al nu nog de sensoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben heel benieuwd. Ik wil binnenkort ook wat draadloos spul gaan gebruiken in combinatie met domoticz. Ik lees graag je ervaringen Con.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oops, ik had het RF-printje op de Arduino verkeerd gemonteerd... 90gr gedraaid.

Gelukkig niets gesneuveld. Ik sukkel (zelfkennis).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Con
      Ik ben op zoek naar een 100% WIFI weerstation
      ala Shelley zeg maar voor het gemak.

Waarom 1? ik wil mijn screens koppelen aan het weer.
      Waarom 2? betrouwbaarder dan 433 en 866 MHz.
      Waarom 3? ik heb een Wifi access point in mijn tuin
      alwaar het weerstation moet komen.

Maar het moet, indien mogelijk, wel gekoppeld
      kunnen worden met Domoticz hoewel geen harde eis.

Een koppeling met Weather Underground vind ik
      totaal niet boeiend. Het liefst geen wazige verplichtingen.

Wie het weet mag het zeggen...
    • Door greekfalcon
      Hallo,
      ik heb een sonoff S20 switch geflasht met de laatste (8.3.1) tasmota NL binary van Github volgens de instructies op : https://domotica.tilburgs.com/overige-devices-2/sonoff-tasmota/.
      De switch verschijnt echter niet in mijn wifi netwerk. Iemand een idee wat er niet goed gaat?

• Door Big fellow
      Ik heb hier een zelf gemaakt, op een ESP8266 gebaseerd, schakelaar interface gemaakt. Dit lijkt tot nu toe goed te werken kwa hardware. De software lijkt ook te werken, na wat uitzoekerij m.b.t. de switches & buttons in Tasmota, maar Home Assistant ziet de afzonderlijke schakelaars niet.
      Dit is de module configuratie:

Ik heb op de console "setoption19 1", "switchmode1 1", "switchmode2 1", "switchmode3 1" en "switchmode4 1" ingegeven. "setoption19 1" is de "HA discovery" optie, welke ervoor zou moeten zorgen dat alle elementen automatisch worden opgepikt door Home Assistant. Echter krijg ik alleen maar de RSSI (signaal sterkte) van het WiFi signaal.
      De "switchmode1 1" zorgt ervoor dat de status de "positie" van de schakelaar (button in dit geval) volgt. Dus als ik de button indruk, dan gaat de status naar "POWER ON". Laat ik de button los, dan gaat de status naar "POWER OFF". Zie hieronder: (Alle vier de buttons een voor een even ingedrukt)

Ik krijg ook periodiek een MQTT telegram binnen waarin de gehele status wordt gegeven: (SSID alleen even verwijdert)

De MQTT config:

Dus dit lijkt goed te werken... Echter ik krijg in HA dus geen extra states binnen, niets wordt gedetecteerd. Als ik ook kijk naar de MQTT telegrams, dan is wordt alles onder twee prefixes geplaatst, namelijk "stat" en "tele", maar de state is steeds "POWER". Er moet dus op de een of andere manier het button nummer nog in de topic naam komen... Ik heb al een aantal verschillende prefixes geprobeerd, maar zonder succes.

Hoogstwaarschijnlijk doe ik iets "heel simpels" fout... Maar wat?
    • Door Big fellow
      Ik heb hier een installatie draaien van home assistant en wil hier een "BEOK" thermostaat aan toevoegen. Deze thermostaat is gebaseerd op de broadlink chipset, welke ondersteund wordt door een custom component genaamd "hysen". Deze staat op github: https://github.com/mairas/hysen .
      Nu probeer ik deze toe te voegen binnen home assistant, volgens de aanwijzingen uiteraard, maar het gaat ergens fout. Als ik deze gihub repo toevoeg als een repository binnen home assistant, dan komt hij niet naar voren als een installatie kandidaat voor een add on...
      Er is een "alternatieve" installatie methode op de github pagina, welke beschrijft hoe de module te installeren in een directory. Maar dat is mij niet geheel duidelijk, aangezien het erop lijkt dat de instructies zijn geschreven voor een oudere versie van home assistant. Ik kan de custom component directory vinden, met de juiste bestanden erin, maar zodra ik de integratie probeer in mijn configuration.yaml bestand, krijg ik de foutmelding dat dat de component climate.hysen niet gevonden kan worden...

Wat doe ik fout? 🙂
    • Door Con
      Ik ben al een poosje op zoek naar een Wifi afstandsbediening(kje)
      naast mijn smartphone.

Weet iemand een oplossing?

Ik kwam Calex tegen (https://www.calex.nl/assortiment/) maar
      een goede handleiding ontbreekt. (wel een groot assortiment).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.