Ga naar inhoud


VU+Solo2 en TNTsat6


brahan

Aanbevolen berichten

Brahan mag niet over het hoofd zien, dat voor TNTsat 3 keys nodig zijn. Mij niet geweten, of ze bekend zijn.

En in andere topics over TNTsat gelezen, dat bepaalden hun TNTsat definitief gedeactiveerd zagen na gebruik van hun kaart in een linux ontvanger. Daarom staat er in, dat je een oscam moet compileren waar de schrijfmodule is weggelaten, om te verhinderen dat TNTsat je kaart definitief blokkeert.

Zonder die 3 keys, zal brahan op zijn solo geen beeld hebben, ook niet na het instellen via oscam butler.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Crazy Sat,

Ja ik woon in Béziers, maar wens mijn décoder ook te gebruiken in mijn verblijf in de bergen, waar ik geen antennebereik heb... Vandaar en ik wil ook met mij Vu+Solo2 programmas kunnen opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk... 

Vele groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

Dank voor uw reactie en ja ik begrijp er niet veel van hé... :)

Met dit beeld bedoel ik Oscam butler en ja ik heb jouw tutorial gelezen en zelfs afgedrukt. 

Ik begrijp niet hoe ik via poort 83 op mijn PC de Oscam Webinterface kan openen. Help... 

Ik probeerde via mijn webbrowser Internet Explorer en Google Chrome Het IP destination adres te openen 169.254.0.0 of 192.168.0.0 en zelfs Gateway 192.168.0.254 dit alles met en zonder :83, maar telkens geen verbinding mogelijk. Ik denk dat ik iets niet begreep... kunt u mij hiermee verder helpen ???

Ik ben nu eerst bezig met de laatste update te doen op mijn VU en dan zoek ik hoe ik de tuner kan instellen zoals vermeld in uw tutorial. Maar ik vrees dat ik dit ook niet zal vinden zonder professionnelle hulp van jou. Dus alle hulp en uitleg is welkom. Ik beloofde aan mijn vrouw dat ik ooit beeld zal hebben, maar zei geloofd er niet meer in :) ik wel, maar ik ben leek in deze zaken... Vele groeten uit Zuid-Frankrijk,

Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Brahan,

 

Ik heb in eerste instantie niet te intentie om te beweren dat u met mijn hulp TNTsat6 kunt ontvangen maar misschien kunnen wij erachter komen of Oscam überhaupt draait en daarvoor moeten een aantal basisinstellingen kloppen.

Het vervelende is dat ik op dit moment geen SAT configuratie tot mijn beschikking dus moet ik het meeste uit mijn hoofd doen maar er zijn voldoende leden die mij kunnen corrigeren.

Eerst stap voor stap een aantal dingen controleren.

 

Eerstens moet het IP-nummer van de SOLO2 worden opgezocht waarmee de box met de router / modem op het locale netwerk (LAN of WLAN) is verbonden.

Dat kan via het VTI MENU - Systeem bij netwerkinstellingen.

Ik veronderstel althans dat er op de SOLO2 een deugdelijke netwerkverbinding aanwezig is.

Mocht bij netwerkinstellingen geen IP-nummer vermeld staan dan controleren of DHCP op AAN staat, zonodig op AAN zetten en de box herstarten.

Hierna zou er een IP-nummer bij netwerkinstellingen moeten zijn ingevuld.

Om te controleren of de box ook daadwerkelijk verbonden is met het netwerk kun je vanuit een Windows DOS box een Ping naar de SOLO2 uitvoeren, ik hoop dat je weet hoe je dit noet doen.

Als blijkt dat de box met het netwerk is verbonden dan de volgende stap.

 

Open d.m.v. het Menu of via de blauwe toets op je afstandsbediening het VTI Panel en controleer daar bij VTI CAM Centrum  of Oscam draait, dit is het geval als er een groen vinkje zichtbaar is.

Start zonodig de Cam d.m.v. de groene toets en kijk of er een groen vinkje zichtbaar wordt.

 

Controleer hierna of Oscam draait door in de Webbrowser het IP-nummer van SOLO2 als volgt in te vullen, stel jouw SOLO2 heeft het IP-nummer 192.168.2.100, vul dan in de Webbrowser dit IP-nummer in onmiddellijk gevolgd door :83, dus b.v. 

 

192.168.2.100:83

 

Laat de uitkomst maar weten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2017 om 11:49 zei Tonskidutch:

en aanvullend,

 

als je in oscam iets wilt aanpassen, dan moet je deze oproepen via de browser

je weet het IP adres van de VU+ SOLO2

dan voer je dat als nummer gescheiden met punten in de adresregel van de browser (zie afbeelding)

192.168.178.101:83

als voorbeeld en met dubbele punt 83 de HTTP poort voor het webinterface van oscam

 

Screenshot_66.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Ik ben er in geslaagd de OSCAM te openen maar krijg een voor mij nogal ingewikkeld scherm... en NU ??? Wat moet ik aanpassen en hoe.??

Op mijn VU heb ik dus alles geladen en geïnstalleerd maar vind geen TNT zenders die werken...

 

Dank voor uw hulp die nog steeds zeer welkom is en vele groeten, Hans  

 

image.png.9fc811df2a405db959c5c1fd50bd3c92.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart wordt gelezen, maar zoals ik al 3X schreef, zonder de 3 keys, die je in je oscam moet plaatsen, zal je GEEN beeld hebben :(!

Ik heb ook een TNTsat kaart, die perfect gelezen wordt in oscam, maar vanwege het ontbreken van de aes key, des key en box key, geen beeld :(.

Die mag je hier niet vragen. Ik weet zelfs niet of ze gekend zijn :confused:.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

oscam server file : aes key, des key en box key, geen beeld :(

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei brahan:

Hallo Jürgen,

 

Ik ben er in geslaagd de OSCAM te openen maar krijg een voor mij nogal ingewikkeld scherm... en NU ??? Wat moet ik aanpassen en hoe.??

Op mijn VU heb ik dus alles geladen en geïnstalleerd maar vind geen TNT zenders die werken...

 

Dank voor uw hulp die nog steeds zeer welkom is en vele groeten, Hans  

 

image.png.9fc811df2a405db959c5c1fd50bd3c92.png

 

Ok, in elk geval staat nu vast dat Oscam draait en jij de Oscam Webiterface op jouw PC te raadplegen is.

V.w.b. de inhoudelijke ntvangst via de TNTSAT kaart moeten je maar weer op de andere adviezen van de leden afgaan want daar ik geen verstand van.

Overigens is de structuur van de Oscam Webinterface ook al eens in het Oscam forum uitgegt, dus zou ik daar ook even naar zoeken en je inlezen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei brahan:

Hallo SattV4iedereen. Hoe komt het dan dat mijn TNTsat kaart perfect werkt in mijn TNT Decoder maar niet in mijn nieuwe VU+Solo2 ?

 

In een tntsat ontvanger, zitten die gegevens er gewoon in. Die worden door tntsat regelmatig gewijzigd, om te beletten, dat de tntsat kaart op andere ontvangers wordt gebruikt. Er circuleren nu berichten, dat bepaalde ecm's de tntsat kaart V6 definitief zouden blokkeren, bij gebruik van een niet officiële ontvanger. Daarom adviseren ze een oscam te compileren zonder schrijfmodule om dit tegen te gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom maakt iemand die versie dan niet ? Mag ze hier niet geplaatst worden dan kan dat toch via andere media ? Is mekaar helpen toch zonder illegaal te gaan.

 

PS: ik kan veel maar niet compilen van versies :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...