Ga naar inhoud


Puntensysteem op dit board


D-box

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Is dan de volgende stap dat je geen weerwoord, negatieve reactie of afkeuring mag schrijven als reactie op een bijdrage van een lid?

 

Het is geen beoordeling van de persoon, maar een mening over de stelling of inhoud van een bericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Precies, en als iemand er misbruik van maakt door leden massaal negatieve beoordelingen te geven zoals guide in dit draadje deed, grijpen wij wel in. Dan sta je direct op -100.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Is dan de volgende stap dat je geen weerwoord, negatieve reactie of afkeuring mag schrijven als reactie op een bijdrage van een lid?

 

Het is geen beoordeling van de persoon, maar een mening over de stelling of inhoud van een bericht.

 

1 uur geleden zei Michel:

Precies, en als iemand er misbruik van maakt door leden massaal negatieve beoordelingen te geven zoals guide in dit draadje deed, grijpen wij wel in. Dan sta je direct op -100.

 

 

Dit is dus precies de reactie zoals je kon verwachten.

Puntensysteem op deze manier  heeft dus totaal geen inhoud en kan beter weg, persoonlijk kan het mij geen moer schelen wat er voor punten staan mag van mij wel -1000 zijn .

Dus michel als het effe kan graag naar -1000 , meer mag ook(negatief dus bedoel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je het beseft word een dergelijk systeem een zielige vertoning, dus ja opdoeken graag.

 

En wat is nu de echte reden dat het bestaat, daar word geen duidelijkheid over verschaft.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
14 minuten geleden zei Guide:

Dit is dus precies de reactie zoals je kon verwachten.

Puntensysteem op deze manier  heeft dus totaal geen inhoud en kan beter weg, persoonlijk kan het mij geen moer schelen wat er voor punten staan mag van mij wel -1000 zijn .

 

Het zijn uitsluitend de leden zoals jij die dat verzieken, door iedereen in dit topic zonder enige reden een negatieve beoordeling te geven.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het systeem blijft vooralsnog zo. Als een lid voor de zoveelste keer een domme, opruiende of onjuiste reactie of topic plaatst, vind ik dat andere leden de mogelijkheid moeten hebben om dat negatief te beoordelen.

 

Als leden er aantoonbaar misbruik van maken, dan hoor ik dat graag via het contactformulier of via de functie 'Bericht rapporteren'.

Wij zullen dan gepaste maatregelen nemen die kunnen variëren van het corrigeren van punten,  een (flink) negatieve beoordeling, of een (tijdelijke) ban.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb met dat systeem nooit rekening gehouden en zal dat ook nooit doen.Als goede burger draag ik bij in positieve zin en als ik dan eens fout ben dan is een sorry gewoon beleefd en heb ik ook wat geleerd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel het puntensysteem mij niet boeit wil ik er wel iets over zeggen.

Als een lezer ergens niet mee eens is, zal met een negatieve beoordeling

geen onderbouwing zijn op die bewuste -punt, een beetje simpel vind ik.

 

Je loopt het risico, wanneer iemand onder 0 belandt hij of zij niet meer

wordt gelezen of minder serieus wordt genomen omdat de onderbouwing mist.

 

Kortom, beetje tricky.

 

Verder heeft het wat mij betreft geen waarde. Je weet als bezoeker zelf wel wie

hier raaskalt en of overtuigend overkomt en wie niet. Daarnaast zie ik diverse

bezoekers met héél véél punten waarbij ik denk... hoe is het mogelijk...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb nog even gekeken naar wat eventuele alternatieven zijn en zie 3 mogelijkheden:

 

1. Het hele persoonlijke beoordelingssysteem uit. Je kan dan geen positieve en geen negatieve beoordelingen meer geven. Leden hebben persoonlijk geen beoordeling meer. We zetten dan het topic beoordelingssysteem aan waarmee je het een range van 1 tot 5 sterren het TOPIC kunt waarderen.

 

2. Geen enkele vorm van waardering.

 

3. Alles zo laten zoals het nu is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur geleden zei Tripleboy:

Voor je het beseft word een dergelijk systeem een zielige vertoning, dus ja opdoeken graag.

 

En wat is nu de echte reden dat het bestaat, daar word geen duidelijkheid over verschaft.

 

De reden dat het een zielige vertoning is omdat leden zoals jij er misbruik van maken en met talloze dummy accounts zichzelf een goede beoordeling geven. Ik heb zojuist alle beoordelingen van dummy accounts verwijderd en dan houd je er van de 91 precies 14 over.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een topic waarderen is niets mis mee en dus een goed idee naar mijn mening.

Persoonlijke waardering zoals nu positief of negatief heb ik niets mee.

Ben namelijk zelf .wel eens persoonlijk benaderd door 

een lid/leden om vooral even er een pluspunt bij te zetten dus er zijn  mensen nogal score gericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vanwege deze discussie ben ik een aantal leden met opvallend hoge scores eens kritisch gaan bekijken en als ik dan zie hoeveel een aantal zielepoten misbruik hebben gemaakt van dit systeem is het voor mij al duidelijk. Helemaal uitzetten dus.

 

Ik zal zodra ik daar tijd voor heb een voor een alle forums doorlopen en de topic waardering aanschakelen. Daar kan in ieder geval niet echt misbruik van gemaakt worden en lijkt mij ook zinvoller.

 

Het lijkt mij wel van belang dat de zielepoten die met het puntensysteem hebben lopen kloten eens goed bij zichzelf te rade gaan want wat ben je toch een kleinzielig zielepootje als je jezelf via allerlei nep accounts een hogere score gaat geven. Bah!

 

Die figuren staan bij mij nu wel op een lijstje en als ik nogmaals merk dat er ergens mee gerommeld wordt sta je buiten!

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...