Ga naar inhoud


Puntensysteem op dit board


D-box

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Michel:

 

De reden dat het een zielige vertoning is omdat leden zoals jij er misbruik van maken en met talloze dummy accounts zichzelf een goede beoordeling geven. Ik heb zojuist alle beoordelingen van dummy accounts verwijderd en dan houd je er van de 91 precies 14 over.

 

Hola, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, en heb maar 1 account in gebruik, en of ik 1000000000 punten heb of helemaal geen maakt me geen reet uit, bij herhaling ik ben vragende partij om het punten systeem te verwijderen.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden zei Michel:

Het lijkt mij wel van belang dat de zielepoten die met het puntensysteem hebben lopen kloten eens goed bij zichzelf te rade gaan want wat ben je toch een kleinzielig zielepootje als je jezelf via allerlei nep accounts een hogere score gaat geven.

 

Heeft het forum software geen mogelijkheid dat een user geen users met zelfde wan ip adres kan beoordelen? Dat legt in elk geval al een klein drempeltje.

Of als je dezelfde user wilt voten dat dit pas na 24 uur weer kan? In het echte leven ga je toch ook niet elke dag iemand compliment geven of tot de veters toe affikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Michel:

Vanwege deze discussie ben ik een aantal leden met opvallend hoge scores eens kritisch gaan bekijken en als ik dan zie hoeveel een aantal zielepoten misbruik hebben gemaakt van dit systeem is het voor mij al duidelijk. Helemaal uitzetten dus.

 

Ik zal zodra ik daar tijd voor heb een voor een alle forums doorlopen en de topic waardering aanschakelen. Daar kan in ieder geval niet echt misbruik van gemaakt worden en lijkt mij ook zinvoller.

 

Het lijkt mij wel van belang dat de zielepoten die met het puntensysteem hebben lopen kloten eens goed bij zichzelf te rade gaan want wat ben je toch een kleinzielig zielepootje als je jezelf via allerlei nep accounts een hogere score gaat geven. Bah!

 

Die figuren staan bij mij nu wel op een lijstje en als ik nogmaals merk dat er ergens mee gerommeld wordt sta je buiten!

Even mijn mening hierover: :sick:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik mij verdomd aan erger is dat bepaalde leden ( en ja er zijn er veel ) bij hun locatie van die lullige benamingen plaatsen . Zoals  : Schuilkelder , Ergens onder de Toren , In het gat van Pluto , enz....

Dan komt er plots zo een lid een vraag stellen in het schotelpark forum of DVB-T forum omtrent de juiste afstelling / ontvangst van zijn schotels of antennes en kan je daar geen zinnig antwoord op geven om hem verder te helpen .

Ik ben op diverse fora actief en bij vele dien je verplicht een geografische locatie in te vullen bij je inschrijving. Kan hier toch ook .
Dan zitten dergelijke leden te zeuren dat ze geen antwoord krijgen op hun vragen.

Wat is er nu mis mee om in je locatie aan te geven waar je (geografisch) woont . Is toch niets mis mee . Hang de grapjas niet uit .
Over dat puntensysteem heb ik ook mijn bedenkingen , velen zijn gewoon gemanipuleerd .


 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nu wel speculeren welke users met meerdere accounts zichzelf punten hebben gegeven maar heb zo mijn vermoedens, daarnaast had ik ook al het vermoeden dat meerdere accounts van zelfde users het punten aantal van andere users omlaag stemden.

 

Wel jammer dat er misbruik van (werd)wordt gemaakt want dit was wel de manier om per bericht een waardering te geven. Zo wordt alles altijd door een minderheid gesloopt voor de rest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Psychosammie:

Shit, nou zijn de punten weg. Had graag Tripleboy wat minnetjes gegeven :(

U schreef,

Zal ik je dan vertellen dat dat hele punten systeem me nog niet was opgevallen! En het boeit me ook niet. 

 

Hypocrisie dus,

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

ooit zal de hemel nog opklaren, geduld

 

Hmm.... was vandaag de warmste 15 oktober ooit. :whistle:

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/15/warmste-15-oktober-ooit/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Tripleboy:

U schreef,

Zal ik je dan vertellen dat dat hele punten systeem me nog niet was opgevallen! En het boeit me ook niet. 

 

Hypocrisie dus,

 

 

Klopt precies. Als dat puntensysteem me eerder was opgevallen had je die minpunten al lang gehad. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het systeem voordat de site op 15 aug. is veranderd niet anders?

Op 19 febr. 2013 is “Het beste antwoord” ingevoerd.

Als topic starter (vraagsteller) kan je onderaan het beste antwoord op jouw vraag op de knop “dit is het beste antwoord” drukken, zie: https://www.sat4all.com/forums/topic/331076-nieuwe-functie-beste-antwoord/

Kan sinds de verandering iedereen een waardering geven? Moet dit dan niet snel veranderd worden zoals het vroeger was?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Penthe:

Wel jammer dat er misbruik van (werd)wordt gemaakt want dit was wel de manier om per bericht een waardering te geven. Zo wordt alles altijd door een minderheid gesloopt voor de rest.

 

Bij het oude forum kon je ook zien wie de (alleen positieve!) waarderingen gaven.

En kon je bij personen ook nagaan, aan wie/aan welke posts ze positieve feedback gegeven hadden, als ik het me goed herinner.

 

Dat vond ik beter dan het laatste anonieme gedoe, al was daar een reden voor kennelijk:

https://www.sat4all.com/forums/topic/360013-sat4all-problemen-op-het-forum/?do=findComment&comment=2467283

En gold het puntensysteem hier ook bij de off-topic subforums (anders dan de (satelliet)signaalgerichte, en technische subforums)? Daarbij wordt zo'n likes/dislikes systeem vaak anders gebruikt en geïnterpreteerd.

 

Systemen waarin het iedereen vrij staat om een negatief oordeel uit te spreken, werken meestal niet erg opbouwend. Denk aan wat laatstelijke referenda...... :(

Het wellicht bedachte corrigerende effect treedt vaak niet echt op.
 

Dat er misbruik van het systeem werd gemaakt, zal best.

Ik heb ook wat posts gelezen van de persoon die aan het begin van dit topic genoemd werd, en ik snap best dat een aantal van die posts een minnetje kregen. Niet vanwege de mening die erin staat (wat hij kennelijk denkt), maar vanwege de manier waarop hij zijn mening uitte, vermoed ik. Maar ja, als dat kwartje bij hem en bij anderen niet valt, is het enige wat overblijft een weinig opbouwende escalatie....

 

Dus misbruik of niet, het nieuwe systeem deugde zelf ook niet echt.

Ik hoop dat er een beter alternatief gevonden wordt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai al jaren een druk bezocht forum en ik heb voor de positieve benadering gekozen, zodat bezoekers daar met veel plezier komen en terug komen. Er draait ook een waarderingssysteem en volledig in lijn met de positieve gedachte, heb ik de mogelijkheid van een negatieve waardering er direkt uitgesloopt, zodat er alleen neutraal of positief op een bericht gereageerd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33

 

Op het oude forum kon je ook negatieve waarderingen geven. Ik kan me nog heel goed herinneren dat er een bepaald negatief iemand was die tientallen punten in de min stond en diverse keren door de moderator op het punt heeft gestaan om van het forum af te gooien. Ik weet helaas zijn naam niet meer te herinneren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...