Ga naar inhoud


Puntensysteem op dit board


D-box

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Sprietje:

Beste a33

 

Ik kan me nog heel goed herinneren dat er een bepaald negatief iemand was die tientallen punten in de min stond en diverse keren door de moderator op het punt heeft gestaan om van het forum af te gooien.

 

 

En daarmee ontstaat dus een negatieve sfeer op een forum wat je helemaal niet moet willen. Je wil op een forum komen, omdat het iets voor jezelf toevoegt en als de sfeer positief is willen de gebruikers ook graag hun steentje bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onzin een punt kan negatief of positief zijn zo is het leven, irl zeg je het ook als iets je niet aanstaat. Het is dan ook heel raar als je alleen maar positief zou mogen reageren dat wekt dan ook irritaties op.

 

Komop zeg we zijn hier toch geen klein stel kinderen. Ondanks dat je het niet altijd met iemand eens kan zijn moet je nog altijd wel samen door een deur kunnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2017 om 09:18 zei Penthe:

Dat punten systeem zat zelfs al in de vorige versie van het forum, nu het wat meer zichtbaar is wordt het ineens een probleem? Voorheen kon je op "vind ik leuk" klikken als je een behulpzaam of leuk bericht las.

 

juist,

met 15 jaar bijdragen verzamel je wel wat aan punten, maar dat iemand veel punten heeft wordt nu ook in een verkeerd daglicht gesteld

overigens is deze waardering in tekst verwoord of in punten gegeven geen item voor ons geweest totdat het ingevoerd is geworden en zichtbaar gemaakt werd met de forumsoftware

 

een kut bericht is een kutbericht

en een goede uitleg is goede uitleg en/of hulp

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft totaal niets met censuur te maken Penthe, maar met een positieve benadering waardoor de gebruikers zich hier prettig voelen en niet naar een ander forum overstappen. Ik kan me nog een tijd herinneren dat de discussies hier heftig waren en mensen elkaar voor rotte vis uitmaakten met als gevolg dat velen zijn uitgeweken naar andere forums of hier geen berichten meer wilden plaatsen. Trek daar lering uit en hou de positieve lijn vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch schrijft:


"met 15 jaar bijdragen verzamel je wel wat aan punten"

 

Het waarderingssysteem wat er was, is pas op 19 febr.2013 ingevoerd, zie mijn bericht van gisteren. Het bestaat dus pas ruim vierenhalf jaar.

Helaas is het sinds de laatste vernieuwing van het forum veranderd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal ik overzien hebben, dat het in je bericht vermeld staat dat dit in 2013 ingevoerd is

sinds de laatste vernieuwing heb ik ook verbaasd gezien 340 punten te hebben verzameld (dacht dat was van start lidmaatschap tot heden)

 

maar het doet er nochtans niet toe wat mij persoonlijk betreft, in relatie tot veelvuldig berichten lezen en schrijven is er iets voor te zeggen dat het normaal was

ofschoon enkele leden me wel kunnen schieten, die ik voor luie vuilwammes uitgemaakt heb daar ze helemaal niets maar dan ook niets zelf doen en uitpluizen

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In real life is het zo, dat een compliment in het algemeen opbouwend werkt, en niet toegelicht of onderbouwd hoeft te worden.

 

Bij 'negatieve' feedback is juist de onderbouwing van belang: het waarom, en ook hoe het anders zou kunnen.

Dus die toelichting is essentieel, als je wilt dat de feedback mogelijk ook effect heeft.

 

Bij een forum is dat niet anders.

Dit te meer omdat een negatieve waardering soms iets zegt over de beoordeelde, maar soms ook juist iets zegt over de beoordelaar.

 

Als je de moeite neemt om een negatieve waardering of beoordeling te geven, is het passend om daarvoor ook de verantwoordelijkheid te nemen, door je mening/oordeel toe te lichten (in een aparte post, bijvoorbeeld).

Anders is het niet wezenlijk anders dan alleen 'afreageren'. En dat zegt dus meer over jezelf dan over de ander.

 

@kiekiek 's pleidooi om negatieve oordelen uit een forumopzet te halen, lijkt me dus helemaal OK.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei a33:

s je de moeite neemt om een negatieve waardering of beoordeling te geven, is het passend om daarvoor ook de verantwoordelijkheid te nemen, door je mening/oordeel toe te lichten (in een aparte post, bijvoorbeeld).

 

 

 

Op het forum wat ik beheer is dat inderdaad mogelijk. Naast neutraal of positief waarderen (negatief waarderen heb ik bewust uitgeschakeld) is een apart berichtenveld aanwezig, waar je een toelichting kan geven. Het ligt een beetje aan de forumsoftware, module´s en plugins of het ook mogelijk is. Invision heb ik verder geen ervaring mee, dus of het daar mogelijk is weet ik helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

lijkt me een helder plan,

 

Lijkt mij ook een mooie uiteenzetting en plan van a33.

 

Ik ben ook moderator op een ander satelliet forum en was ooit zelf administrator van een satellietforum. Dus weet ik ook iets af van welke mogelijkheden je allemaal hebt om bepaalde zaken zichtbaar te maken op een forum.

 

Persoonlijk zou ik het héél simpel houden en de beoordelen enkel beperken tot ( vind ik leuks ) de zo gezegde "likes". Zo een beetje het systeem zoals vroeger.

 

Ik geef jullie een voorbeeld , met mij als lid.

Onder je "nick name" , je status en (eventuele) profielfoto  kan je aanvullen met bvb. dit :

 

Geregistreerd: 19 juni 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 11.951
Aantal gegeven likes : 250
Aantal gekregen likes : 596 in 212 berichten

 

Om te zien wie de berichten leuk vond ( een "like" dus ) kun je onder dat bericht  volgende vermelding meegeven :

 

De volgende 4 leden hebben Crazy Sat een like gegeven voor dit bericht :
naam lid 1 - (14-10-2017), naam lid 2 - (14-10-2017), naam lid 3 (15-10-2017), naam lid 4 (15-10-2017)

 

Op deze manier weet diegene die het bericht heeft geplaatst wie deze leuk vond. Vind ik heel normaal als je een "like" krijgt van iemand dat je ook weet van wie .

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...