Ga naar inhoud


Geen beeld op SOLO4K en wel op SOLO2


Jürgen

Aanbevolen berichten

In de rubriek Schotelpark heb ik ook al een topic over dit onderwerp lopen maar omdat deze vraag specifiek over de SOLO4K gaat stel ik deze hier separaat. 

Ik heb een prima signaal op Astra 23.5 en als ik een geleende VU+ SOLO2 via ingang B aansluit heb ik prima HD beeld van CD.

Sluit ik echter mijn SOLO4K aan dan krijg ik niet eens meer via de Signaalzoeker een normaal Signal. 

De signaalbalk flikkert iets tussen 0 en 10% signaal maar dan is ook alles  een gezegd.

Iemand een idee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sluit je de Solo 4K aan via de doorlus en heb je dan wel beeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hopelijk wordt aangesloten als alles stroomloos is???

 

de LNB kan onder spanning blijven indien je doorlust of zonder stroomloos maken de coax verwisselt aan andere receiver

en dan wordt bij zender wissel geen schakelstroom naar LNB gezonden dus lijkt er geen signaal op LNB

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan merken dat ik al 2 jaar geen VU+ geconfigureerd heb, dus hierbij voor alle zekerheid 2 vragen.

Ik gebruik voorlopig eerst even één coaxkabel todat alles weer functioneert en ga daarna over op 2 kabels.

 

Ik sluit één kabel aan op LNB2 IN (B), correct?

Ik configureer Tuner B op Enkel Astra 3 (23.5), correct?

Ik configureer Tuner A op Doorlus  naar Tuner B, correct?

Als ik daarna via de Menu optie Signaalzoeker op Afstemmen klik dan zie ik de SRN balk heel even van 0 naar 6% bewegen en dat is het dan.

 

FCB Tuners defect?

Zou het helpen als ik ipv de dubbele DVB-C tuner een dubbele DVB-S2 Tuner plaats en de FCB tuners negeer?

 

Uiteraard claim ik dan deze storing als ik in april weer thuis ben.

 

N.B.

Fabrieksinstellingen zijn ook al teruggezet. 

Als ik in Signaalzoeker op de optie Systeem klik dan knippert de SRN balk constant van 0 naar 99%

Daarbij nog opgemerkt dat als ik de Signaalzoeker open de optie Systeem op DVB-S staat en zodra ik op die optie klik de waarde wijzigt naar DVB-S2.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Jürgen:

In de rubriek Schotelpark heb ik ook al een topic over dit onderwerp lopen

 

wat heb je er aan hangen in eindsituatie

in het andere topic lees ik dat je ook 19,2 Oost hebt staan

dan pas kan ik je een uitvoerige oplossing geven

 

en wat voor switch?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dar kun je nu negeren want dat had betrekking op een test bij een medrkampeerder welk een DUO LNB gebruikte.

Nu gebruik ik uitsluitend een Triax 78 met een Inverto Ultra Black LNB.

 

Overigens wordt de SOLO4K aan de bovenkant rechts waar de tuners zitten kokend heet, je kunt er nog net de hand op houden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me geen prettige situatie als iets kokend heet is kan er een kortsluiting ontstaan zijn

4 uur geleden zei Tonskidutch:

hopelijk wordt aangesloten als alles stroomloos is???

 

of vals contact, al is het maar een randaarde draadje van de coax die de kern raakt

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwijder en plaats coaxkabels uitsluitend spanningsvrij dus sluiting zal het niet zijn.

Ik heb mijn dealer in Zoetermeer gebeld en die adviseerde om eerst eens OpenPli te installeren, misschien lost dit het probleem op.

Zo niet dan stuur ik de ontvanger op.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Signaalzoeker dient wel de juiste Tuner en daarna satelliet en transponder (gegevens) ingevuld.

Ik lees daar ook iets over doorlussen, dan is er maar 1 tuner die bepaald welk kwadrant je lnb zal doorgeven. De tuner die meelift kan geen banden selecteren.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan merken dat ik al 2 jaar geen VU+ geconfigureerd heb, dus hierbij voor alle zekerheid 2 vragen.

Ik gebruik voorlopig eerst even één coaxkabel todat alles weer functioneert en ga daarna over op 2 kabels.

 

Ik sluit één kabel aan op Tuner 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat door lussen is mij bekend.

Ik heb met de optie Satfinder nog nooit een transponer ingevuld want die weet ik ook niet.

Als de ontvanger nieuw is dan is er ook nog geen zenderlijst beschikbaar en die kun je pas via Fastscan binnenhalen als er verbinding is met de juiste satelliet en dat is immers het probleem.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, de raad of advies er Openpli op te zetten is natuurlijk een wassen neus, dat is niet beter of slechter dan een ander image

Het image er nogmaals op zetten (vers flashen) kan een implementatiefoutje wel glad strijken en is dus je eerste mogelijkheid!

 

wel is ons allen bekend dat de settings op 23,5 Oost een andere symbolrate voor CDS heeft - dat kun je over het hoofd gezien hebben met een default settings-lijst van VTI

maar dat laat onverlet dat een tuner niet kokend heet wordt

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen me te herinneren dat ik, bij een flash van een recentere image van VTi, ook zoiets had dat ik geen zenders meer kon vinden.

Iets oudere versie geflashed en dan via internet de updates; en geen problemen meer ondervonden om instellingen qua tuners in orde te hebben en zenders te zoeken.

 

Even nagekeken; heb slechts 2 VTi images hier opgeslagen => een 9.0.3 en een 11.0.1.

vti-image-vusolo4k-20160516233928_vti_9-0-3_usb en vti-image-vusolo4k-20161223130203_vti_11-0-1_usb

 

Er nadien eigenlijk niet te veel meer aan gedacht tot ik dit las...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uur geleden zei Jürgen:

Ik sluit één kabel aan op LNB2 IN (B), correct?

Ik configureer Tuner B op Enkel Astra 3 (23.5), correct?

Ik configureer Tuner A op Doorlus  naar Tuner B, correct?

Als ik daarna via de Menu optie Signaalzoeker op Afstemmen klik dan zie ik de SRN balk heel even van 0 naar 6% bewegen en dat is het dan.

 

A op doorlus naar b zou volgens mij betekenen dat je antenne op A aangesloten zit en die antennekabel wordt doorgelust naar b.

Daarna zal de antennekabel op b genegeerd worden?

 

Wat zie je wanneer je de kabel aansluit op tuner A? (Tuner 1)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...